Hur skvallrar ni?
Ordet är fritt
  1. Mamman*3
    #1

    Hur skvallrar ni?

    Offentligt?

    Via mess?

    Andra kanaler utanför AFF?

    Är det olika om det är kändisar eller helt vanliga AFFare?
  2. 1
    Hur skvallrar ni? Offentligt?

    Via mess?

    Andra kanaler utanför AFF?

    Är det olika om det är kändisar eller helt vanliga AFFare?
  3. Mamman*3
    #2
    Mina svar:

    Offentligt undviker jag att skvallra för det känns så respektlöst.

    Via mess har jag skickat några hemskt skvallriga mess. Typ 3. Som jag skäms över.

    Andra kanaler, nej.

    Alla har rätt till ickeskvaller.
  4. 2
    Mina svar:

    Offentligt undviker jag att skvallra för det känns så respektlöst.

    Via mess har jag skickat några hemskt skvallriga mess. Typ 3. Som jag skäms över.

    Andra kanaler, nej.

    Alla har rätt till ickeskvaller.
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    Skvallrar gör jag " face to face " eller inte alls.
  6. 3
    Skvallrar gör jag " face to face " eller inte alls.
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    väldigt lite. ett av skälen är att ajg aldrig har någon aning om vilka som är "kändisar" , är nog inte särskilt intresserad
  8. 4
    väldigt lite. ett av skälen är att ajg aldrig har någon aning om vilka som är "kändisar" , är nog inte särskilt intresserad
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    alltså jag kan skvallra lite emellanåt men jag håller nog det rätt snyggt och på en bra nivå men jag blir heller inte upprörd över att någon diskuterar politikers skilsmässor
  10. 5
    alltså jag kan skvallra lite emellanåt men jag håller nog det rätt snyggt och på en bra nivå men jag blir heller inte upprörd över att någon diskuterar politikers skilsmässor
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Jag skvallarar om allt och alla...

    i alla lägen. Har jag inga problem med. Förresten, när blir det skvaller?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    Jag skvallarar om allt och alla... i alla lägen. Har jag inga problem med. Förresten, när blir det skvaller?
  13. jagbarajag
    #7
    nämen jag avskyr skvaller... jag kan bli irriterad och då säger jag det rakt ut. Men att liksom skvallra och vara nyfiken på andra... nä...jag är grymt ointresserad om vad som händer...vem som skiljer sig, vem som gör vad etc etc. Min vänner tycker att jag är så tråkig för jag fattar aldrig vilka de pratar om. Kändisar intresserar mig inte alls och inte den grannes, fasters syssling heller som gjorde det eller det.
  14. 7
    nämen jag avskyr skvaller... jag kan bli irriterad och då säger jag det rakt ut. Men att liksom skvallra och vara nyfiken på andra... nä...jag är grymt ointresserad om vad som händer...vem som skiljer sig, vem som gör vad etc etc. Min vänner tycker att jag är så tråkig för jag fattar aldrig vilka de pratar om. Kändisar intresserar mig inte alls och inte den grannes, fasters syssling heller som gjorde det eller det.
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    nä man får inte skvallra här

    eller som du skrev, det är ok att skvallra om vissa
  16. 8
    nä man får inte skvallra här

    eller som du skrev, det är ok att skvallra om vissa
  17. monka
    #9
    Det är grymt grymt sällan jag skvallrar och gör jag det är det antingen med stor eftertanke, att jag tycker nån behöver få veta något eller så är det med någon av mina allra närmaste vänner som vet att jag inte är en skvallermaja utan att det är ett tillfälligt behov bara

    Kändisar vet jag inte om jag skvallrar om, ska vara att det står nåt i media som jag nämner då. Det händer ju att kändiasr ringer 1177 - sånt berättar jag inte ens för närmaste arbetskamrater trots att det finns de som gör så... AFFare kan jag skvallra om med adora, ingen annan för ingen vet ju vilka det är ändå. Väldigt sällan dock för ingen av oss är så intresserad av andra här att det upptar vår irl-tid
  18. 9
    Det är grymt grymt sällan jag skvallrar och gör jag det är det antingen med stor eftertanke, att jag tycker nån behöver få veta något eller så är det med någon av mina allra närmaste vänner som vet att jag inte är en skvallermaja utan att det är ett tillfälligt behov bara

    Kändisar vet jag inte om jag skvallrar om, ska vara att det står nåt i media som jag nämner då. Det händer ju att kändiasr ringer 1177 - sånt berättar jag inte ens för närmaste arbetskamrater trots att det finns de som gör så... AFFare kan jag skvallra om med adora, ingen annan för ingen vet ju vilka det är ändå. Väldigt sällan dock för ingen av oss är så intresserad av andra här att det upptar vår irl-tid
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Lite här, lite där, lite si och lite så. Jag kan inte ge ett enkelt enhetligt svar på frågan... ännu mindre utan en klar definition av ordet skvaller.

    Här på AFF kan jag t ex via mess eller vanlig mail eller msn (på den tiden jag använde det) kommentera och snacka om vad andra skriver här. Det ses kanske som skvaller för en del, men jag skulle nog inte kategorisera det som det. Det vore snarare om man fått veta "inofficiella" saker om skribenten som man sedan för vidare...
  20. 10
    Lite här, lite där, lite si och lite så. Jag kan inte ge ett enkelt enhetligt svar på frågan... ännu mindre utan en klar definition av ordet skvaller.

    Här på AFF kan jag t ex via mess eller vanlig mail eller msn (på den tiden jag använde det) kommentera och snacka om vad andra skriver här. Det ses kanske som skvaller för en del, men jag skulle nog inte kategorisera det som det. Det vore snarare om man fått veta "inofficiella" saker om skribenten som man sedan för vidare...
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11

    Ja man får skvallra om vissa men...

    bara när några får bestämma om vad och när. Gränsen är hårfin.

    nä man får inte skvallra här

    eller som du skrev, det är ok att skvallra om vissa
  22. 11
    Ja man får skvallra om vissa men... bara när några får bestämma om vad och när. Gränsen är hårfin.

    nä man får inte skvallra här

    eller som du skrev, det är ok att skvallra om vissa
  23. Medlem sedan
    Apr 2002
    #12
    För mig är det när det är något som personen ifråga inte vill att det pratas eller spekuleras om.
  24. 12
    För mig är det när det är något som personen ifråga inte vill att det pratas eller spekuleras om.
  25. Medlem sedan
    Dec 2005
    #13
    som Jamie Olivers övervikt?
  26. 13
    som Jamie Olivers övervikt?
  27. jagbarajag
    #14
    pratas det alltså mellan affare vad andra affare skriver på typ oäf? Spännande.
  28. 14
    pratas det alltså mellan affare vad andra affare skriver på typ oäf? Spännande.
  29. Medlem sedan
    Aug 2011
    #15
    Jag skvallrar inte offentligt om känsliga saker som skilsmässor eller så. Eller, jag kan typ som nu konstatera öppet att Reinfeldts har separerat, men inte t exbörja spekulera i varför.
    Via mess skvallrar jag ibland. Alltså pratar om andra människor med folk.
    Även per telefon skvallrar jag.
    Och ja, om både affare och kändisar. Men aldrig nånsin om mina vänner.
  30. 15
    Jag skvallrar inte offentligt om känsliga saker som skilsmässor eller så. Eller, jag kan typ som nu konstatera öppet att Reinfeldts har separerat, men inte t exbörja spekulera i varför.
    Via mess skvallrar jag ibland. Alltså pratar om andra människor med folk.
    Även per telefon skvallrar jag.
    Och ja, om både affare och kändisar. Men aldrig nånsin om mina vänner.
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16

    Rent ljug....

    du skvallrade om mig och inte ens hälften var sant


    Det är grymt grymt sällan jag skvallrar och gör jag det är det antingen med stor eftertanke, att jag tycker nån behöver få veta något eller så är det med någon av mina allra närmaste vänner som vet att jag inte är en skvallermaja utan att det är ett tillfälligt behov bara

    Kändisar vet jag inte om jag skvallrar om, ska vara att det står nåt i media som jag nämner då. Det händer ju att kändiasr ringer 1177 - sånt berättar jag inte ens för närmaste arbetskamrater trots att det finns de som gör så... AFFare kan jag skvallra om med adora, ingen annan för ingen vet ju vilka det är ändå. Väldigt sällan dock för ingen av oss är så intresserad av andra här att det upptar vår irl-tid
  32. 16
    Rent ljug.... du skvallrade om mig och inte ens hälften var sant


    Det är grymt grymt sällan jag skvallrar och gör jag det är det antingen med stor eftertanke, att jag tycker nån behöver få veta något eller så är det med någon av mina allra närmaste vänner som vet att jag inte är en skvallermaja utan att det är ett tillfälligt behov bara

    Kändisar vet jag inte om jag skvallrar om, ska vara att det står nåt i media som jag nämner då. Det händer ju att kändiasr ringer 1177 - sånt berättar jag inte ens för närmaste arbetskamrater trots att det finns de som gör så... AFFare kan jag skvallra om med adora, ingen annan för ingen vet ju vilka det är ändå. Väldigt sällan dock för ingen av oss är så intresserad av andra här att det upptar vår irl-tid
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    Ja tänka sig... Otippat, eller hur?
  34. 17
    Ja tänka sig... Otippat, eller hur?
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #18

    Som kungens...

    bordellaffärer typ då?

    För mig är det när det är något som personen ifråga inte vill att det pratas eller spekuleras om.
  36. 18
    Som kungens... bordellaffärer typ då?

    För mig är det när det är något som personen ifråga inte vill att det pratas eller spekuleras om.
  37. jagbarajag
    #19
    Ja men lite faktiskt!! men beror kanske på att jag inte är någon "pratare" annars heller.
  38. 19
    Ja men lite faktiskt!! men beror kanske på att jag inte är någon "pratare" annars heller.
  39. Medlem sedan
    Apr 2002
    #20
    Precis han är småfet men varför skulle jag kommentera det ;O)
  40. 20
    Precis han är småfet men varför skulle jag kommentera det ;O)
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Skvallrar...
    By miffot in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 08:30
  2. Skvallrar väl då
    By Bea m. V & H in forum _0605 Majbarn
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2006-05-02, 11:41
  3. Skvallrar om
    By Iodine in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-17, 20:33
  4. Skvallrar
    By j-fr in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 17:10
  5. Skvallrar!
    By -maja- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 22:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar