7 dagars feber!!!
Barnsjukdomar
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    7 dagars feber!!!

    Min dotter på 3 år, har sen förra söndagen haft hög feber 39-40, vi har träffat doktorn 2 gr, ringt 1177 4 eller 5 gr. Men dom menar att hon har ett envist virus. Jag blir så himmla stressad! Hon har aldrig varit så här sjuk förut , äter har hon inte heller gjort, hon dricker iallafall, men hur länge kan man ha feber igentligen? Får väl ringa i morgon igen om det inte vänder.

    Orolig mamma
  2. 1
    7 dagars feber!!! Min dotter på 3 år, har sen förra söndagen haft hög feber 39-40, vi har träffat doktorn 2 gr, ringt 1177 4 eller 5 gr. Men dom menar att hon har ett envist virus. Jag blir så himmla stressad! Hon har aldrig varit så här sjuk förut , äter har hon inte heller gjort, hon dricker iallafall, men hur länge kan man ha feber igentligen? Får väl ringa i morgon igen om det inte vänder.

    Orolig mamma
  3. Medlem sedan
    Jun 2010
    #2
    Eftersom hon inte äter så bra så hade jag ringt vårdcentralen å krävt att de kollade så det inte e halsfluss (jo, barn kan få halsfluss, båda mina syskonbarn har haft det trots att de säger att barn ine får det) öroninflammation eller nåt sånt. Så liten å så hög feber så länge e inte bra!
  4. 2
    Eftersom hon inte äter så bra så hade jag ringt vårdcentralen å krävt att de kollade så det inte e halsfluss (jo, barn kan få halsfluss, båda mina syskonbarn har haft det trots att de säger att barn ine får det) öroninflammation eller nåt sånt. Så liten å så hög feber så länge e inte bra!
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Dom har tagit hals prov, det visade inget, inget konstigt med öronen! Proverna från ons och sen fredan, visade på en förbättring! Enligt läkaren!
  6. 3
    Dom har tagit hals prov, det visade inget, inget konstigt med öronen! Proverna från ons och sen fredan, visade på en förbättring! Enligt läkaren!
  7. Liz*
    #4
    Så kan det vara, det är jobbigt när de är sjuka så länge men om man gjort halsprov och barnet kan svälja och det inte har ont på nåt konstigt sätt och man kan ana förkylningssymptom som snor eller ont i halsen eller bröstet så är det till att hålla ut.
  8. 4
    Så kan det vara, det är jobbigt när de är sjuka så länge men om man gjort halsprov och barnet kan svälja och det inte har ont på nåt konstigt sätt och man kan ana förkylningssymptom som snor eller ont i halsen eller bröstet så är det till att hålla ut.
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5
    Vi var till doktorn idag igen! Nu fick vi kåvepenin, men hur ska jag få i henne det nu då! 3gr/om dan i 10 dar!!! Hjälp mej, har tvingat i henne i dag varav mer än allt kommer ut! Hur ska jag få i henne medicinen!!
  10. 5
    Vi var till doktorn idag igen! Nu fick vi kåvepenin, men hur ska jag få i henne det nu då! 3gr/om dan i 10 dar!!! Hjälp mej, har tvingat i henne i dag varav mer än allt kommer ut! Hur ska jag få i henne medicinen!!
  11. Medlem sedan
    Oct 2011
    #6
    Våran son, 14 mån, har haft feber i tre plus fem dagar. Först mån-onsdag förra veckan och sen kom febern tillbaka i lördags och han är fortfarande febrig idag. Men han har inga andra symtom. Mannen var hos läkaren idag och han tyckte att vi kunde komma tillbaka om sonen fick symtom som kunde tyda på urinvägsinfektion. Men det kollar man ju med sänka och det kan ju knappast vi göra, datanördar som vi är! Pestgubbe! Hoppas att medicinen du fick hjälpte! Och du är inte ensam om att ha barn med långtidsfeber....
  12. 6
    Våran son, 14 mån, har haft feber i tre plus fem dagar. Först mån-onsdag förra veckan och sen kom febern tillbaka i lördags och han är fortfarande febrig idag. Men han har inga andra symtom. Mannen var hos läkaren idag och han tyckte att vi kunde komma tillbaka om sonen fick symtom som kunde tyda på urinvägsinfektion. Men det kollar man ju med sänka och det kan ju knappast vi göra, datanördar som vi är! Pestgubbe! Hoppas att medicinen du fick hjälpte! Och du är inte ensam om att ha barn med långtidsfeber....
  13. Liz*
    #7
    Bra fråga, jag lyckades aldrig med det heller. Det som gick vara att lära dem att svälja små bitar av tabletter istället för även barnen inser att valet mellan flytande och tabletter är ganska lätt. Mina sprutade ned köket med det flytande, så gott är det.
  14. 7
    Bra fråga, jag lyckades aldrig med det heller. Det som gick vara att lära dem att svälja små bitar av tabletter istället för även barnen inser att valet mellan flytande och tabletter är ganska lätt. Mina sprutade ned köket med det flytande, så gott är det.

Liknande trådar

  1. 3-dagars feber?
    By Big_belly in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-13, 16:19
  2. 3 dagars feber?
    By Småtrollsmamman in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 19:21
  3. 3-dagars feber??
    By millan2 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 16:36
  4. 3 dagars feber?
    By sterna in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 08:58
  5. 3 dagars feber?
    By Kakmonstret in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 12:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar