någon här?
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    någon här?

    här satt vi fredligt och tittade på svt play och så ringer svågern! Deras telefonsamtal tar alltid lång tid, så vad ska jag göra under tiden?
    Solen sken idag, men jag satt i ett mörklagt rum med en surrande ultraljudsapparat och fick kramp i handen av ansträngningen att kolla små bebisar. Vanligen tittar jag mest på större bebisar, såna som snart ska komma ut, så de här 18 veckornas ser så pyttiga ut.
  2. 1
    någon här? här satt vi fredligt och tittade på svt play och så ringer svågern! Deras telefonsamtal tar alltid lång tid, så vad ska jag göra under tiden?
    Solen sken idag, men jag satt i ett mörklagt rum med en surrande ultraljudsapparat och fick kramp i handen av ansträngningen att kolla små bebisar. Vanligen tittar jag mest på större bebisar, såna som snart ska komma ut, så de här 18 veckornas ser så pyttiga ut.
  3. Medlem sedan
    Jul 2004
    #2
    Hej jag är faktiskt in en sväng. Jag sitter och försöker organisera saker så jag undrar vad det är jag egentligen borde göra (fördröjningstaktik).
  4. 2
    Hej jag är faktiskt in en sväng. Jag sitter och försöker organisera saker så jag undrar vad det är jag egentligen borde göra (fördröjningstaktik).
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Jag är här. Ett halvt öga pâ dokumentär om Fukushima som L ser. Surfar pâ hotell eftersom vi kom pâ att vi faktiskt kan âka nâgonstans när barnen ska till Sverige framöver.

    Spännande jobb du har, verkligen. Tänk att vara den som hâller i apparaten! Det mâste vara ganska starka känslor inblandade ocksâ, inte alltid lätt att handskas med, kanske?
  6. 3
    Jag är här. Ett halvt öga pâ dokumentär om Fukushima som L ser. Surfar pâ hotell eftersom vi kom pâ att vi faktiskt kan âka nâgonstans när barnen ska till Sverige framöver.

    Spännande jobb du har, verkligen. Tänk att vara den som hâller i apparaten! Det mâste vara ganska starka känslor inblandade ocksâ, inte alltid lätt att handskas med, kanske?
  7. Medlem sedan
    Jul 2004
    #4
    Kul att se smått 18 v eller större! Har de inte designat apparaten så att man kan undvika handont, det verkar opraktiskt!
  8. 4
    Kul att se smått 18 v eller större! Har de inte designat apparaten så att man kan undvika handont, det verkar opraktiskt!
  9. Medlem sedan
    Jul 2004
    #5
    Var har ni tänkt att åka?

    Vi har sommartid nu så jag har lyckats passa tiden med er!
  10. 5
    Var har ni tänkt att åka?

    Vi har sommartid nu så jag har lyckats passa tiden med er!
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Knappt närvarande; jag är helt slut efter att ha tränat fem dagar på raken. I morgon blir det till att vila.

    Det låter häftigt att göra ul i v. 18 - att få se bebisar innan de har 'blivit' bebisar.
  12. 6
    Knappt närvarande; jag är helt slut efter att ha tränat fem dagar på raken. I morgon blir det till att vila.

    Det låter häftigt att göra ul i v. 18 - att få se bebisar innan de har 'blivit' bebisar.
  13. Medlem sedan
    Jul 2004
    #7
    Jättebra nyheter att du KAN träna! Kram!
  14. 7
    Jättebra nyheter att du KAN träna! Kram!
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8
    London, tror jag, det var evigheter sedan vi var där tillsammans. Bekvämt avstând ocksâ!
  16. 8
    London, tror jag, det var evigheter sedan vi var där tillsammans. Bekvämt avstând ocksâ!
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9
    Oj, fem dagar i sträck! Duktigt. Vad har du tränat, pilates?
  18. 9
    Oj, fem dagar i sträck! Duktigt. Vad har du tränat, pilates?
  19. Medlem sedan
    Jul 2002
    #10
    Gokväll!

    Ligger i sängen allaredan. Första dagen efter semestern tog knäcken på mig Det kan också bero på att jag inte lyckades somna förrän efter två.

    Idag har jag varit på möte med en kvinna som säljer medeltidskläder och annat i eget företag och driver självhushållande jordbruk med sin familj. Hon föder upp och slaktar sitt eget kött, odlar grönsaker, gör egen ost mm mm - jag gjorde rätt som ratade kostymen i morse
    "I don't necessarily agree with everything I say." -Marshall McLuhan
  20. 10
    Gokväll!

    Ligger i sängen allaredan. Första dagen efter semestern tog knäcken på mig Det kan också bero på att jag inte lyckades somna förrän efter två.

    Idag har jag varit på möte med en kvinna som säljer medeltidskläder och annat i eget företag och driver självhushållande jordbruk med sin familj. Hon föder upp och slaktar sitt eget kött, odlar grönsaker, gör egen ost mm mm - jag gjorde rätt som ratade kostymen i morse
  21. Medlem sedan
    Jul 2004
    #11
    Kul! Härligt att barnen kan stanna med föräldrarna också! Försöker övertala maken till ett par dar i Paris nåt år..... Han vill inte åka alls till Europa (för långt och då "måste" han ju till sin familj) men nångång ska det bli!
  22. 11
    Kul! Härligt att barnen kan stanna med föräldrarna också! Försöker övertala maken till ett par dar i Paris nåt år..... Han vill inte åka alls till Europa (för långt och då "måste" han ju till sin familj) men nångång ska det bli!
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12
    Det är bara för att jag är så krampaktigt koncentrerad som det värker
    Vad är det du prokrastinerar?
  24. 12
    Det är bara för att jag är så krampaktigt koncentrerad som det värker
    Vad är det du prokrastinerar?
  25. Medlem sedan
    Jun 2002
    #13
    Tack! Jag är så nöjd med min smärtgrupp och träningen.
  26. 13
    Tack! Jag är så nöjd med min smärtgrupp och träningen.
  27. Medlem sedan
    Mar 2002
    #14
    Inte mâste han hälsa pâ familjen (i UK) om han inte vill, bara för att han kommer till Europa? I värsta fall behöver han ju inte ens berätta att han âkt över Atlanten...
  28. 14
    Inte mâste han hälsa pâ familjen (i UK) om han inte vill, bara för att han kommer till Europa? I värsta fall behöver han ju inte ens berätta att han âkt över Atlanten...
  29. Medlem sedan
    Mar 2003
    #15
    Världens bästa jobb! Idag var allt bra, det blir ju lättare då. Annars kan det onekligen bli starka känslor och väldigt väldigt jobbigt.
    Vilken lyx med semester på tumanhand! Transporterar sig barnen själva eller är det dina föräldrar som är inblandade?
  30. 15
    Världens bästa jobb! Idag var allt bra, det blir ju lättare då. Annars kan det onekligen bli starka känslor och väldigt väldigt jobbigt.
    Vilken lyx med semester på tumanhand! Transporterar sig barnen själva eller är det dina föräldrar som är inblandade?
  31. Medlem sedan
    Jun 2002
    #16
    Torsdag sjukgymnastik (30 min crosstrainer och styrka/pilates), fredag gym (25 min crosstrainer och styrka), lördag 3,5 km löpning och pilates, söndag ca 7 km löpning och 1h Hatha-yoga och idag var det gymmet igen.
  32. 16
    Torsdag sjukgymnastik (30 min crosstrainer och styrka/pilates), fredag gym (25 min crosstrainer och styrka), lördag 3,5 km löpning och pilates, söndag ca 7 km löpning och 1h Hatha-yoga och idag var det gymmet igen.
  33. Medlem sedan
    Jul 2004
    #17
    Vet inte riktigt. Det är ganska stökigt på mitt skrivbord och det gillar jag inte men har ingenstans att sortera papprena (jag skulle ju flytta sen blev det inte så). Kan hända att jag "borde" haft nåt "riktigt" och inte bara husmorssaker och göra, jag är ingen vidare housewise, dvs trivs inte riktigt. Min lilla sover och sonen är på preschool och jag känner att jag borde göra NÅGOT.
  34. 17
    Vet inte riktigt. Det är ganska stökigt på mitt skrivbord och det gillar jag inte men har ingenstans att sortera papprena (jag skulle ju flytta sen blev det inte så). Kan hända att jag "borde" haft nåt "riktigt" och inte bara husmorssaker och göra, jag är ingen vidare housewise, dvs trivs inte riktigt. Min lilla sover och sonen är på preschool och jag känner att jag borde göra NÅGOT.
  35. Medlem sedan
    Jul 2002
    #18
    Duktigt jobbat Loxen!!!

    I år kanske jag ska börja springa...
    "I don't necessarily agree with everything I say." -Marshall McLuhan
  36. 18
    Duktigt jobbat Loxen!!!

    I år kanske jag ska börja springa...
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19
    Duktig du!
    De är ju väldigt färdiga de små bebisarna, men så små så små! Magarna på mammorna syns knappt
    Du, funderar på att hitta en fotbollsklubb åt S, var tränar dina barn?
  38. 19
    Duktig du!
    De är ju väldigt färdiga de små bebisarna, men så små så små! Magarna på mammorna syns knappt
    Du, funderar på att hitta en fotbollsklubb åt S, var tränar dina barn?
  39. Medlem sedan
    Nov 2006
    #20
    Jag är här i en minut eller tre. J har precis kommit hem från jobbet och värmer sig lite mat, strax ska vi dö soffdöden tillsammans.

    Hoppas alla pyttiga bebisar var fina och gjorde som de skulle, ditt jobb är klart häftigt!
  40. 20
    Jag är här i en minut eller tre. J har precis kommit hem från jobbet och värmer sig lite mat, strax ska vi dö soffdöden tillsammans.

    Hoppas alla pyttiga bebisar var fina och gjorde som de skulle, ditt jobb är klart häftigt!
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Någon som känner någon eller själv
    By Anonymus in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 20:57
  2. Någon frisör här eller någon annan som..
    By Grodan in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 08:27
  3. Någon jurist eller någon kunnig om arv?
    By Undrande! in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 20:03
  4. Någon från fk, eller någon annan som
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 17:44
  5. Någon från fk, eller någon annan som
    By Anonym in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 16:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar