Vänta barn i Norrköping
_1206 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2011
    #1

    Vänta barn i Norrköping

    Hej,

    tänkte höra om det finns fler i Norrköping som väntar barn i juni och kanske inte känner så många andra som har barn eller väntar barn.

    Vore trevligt att lära känna andra redan nu istället för att vänta till föräldragruppen eller öppna förskolan.

    Hoppas det finns fler som går i samma tankar och kanske vill ses ibland och ta en fika eller bara maila om man föredrar det.

    Jag är 29 år. Jobbar hemifrån, mest kvällar, så jag har tyvärr mycket tid på dagarna då det skulle vara kul att fika eller ta en promenad med någon/några som också är gravida.

    Hör av er om ni finns där ute :-)
  2. 1
    Vänta barn i Norrköping Hej,

    tänkte höra om det finns fler i Norrköping som väntar barn i juni och kanske inte känner så många andra som har barn eller väntar barn.

    Vore trevligt att lära känna andra redan nu istället för att vänta till föräldragruppen eller öppna förskolan.

    Hoppas det finns fler som går i samma tankar och kanske vill ses ibland och ta en fika eller bara maila om man föredrar det.

    Jag är 29 år. Jobbar hemifrån, mest kvällar, så jag har tyvärr mycket tid på dagarna då det skulle vara kul att fika eller ta en promenad med någon/några som också är gravida.

    Hör av er om ni finns där ute :-)
  3. Medlem sedan
    Feb 2012
    #2
    Ska ha i juli, kanske funkar med?, och är med hemma om dagarna )
    Har inga kompisar som ska ha barn samtidigt då jag ju blivit lite till åren nu, 35 )
    Blev arbetslös vid årsskiftet, var ju så där lagom när man var i 2-3 mån ;o) men, men
    Försöker nu få dagarna att gå tills nytillskottet ska komma ;o)

    Hör av dig om du känner dig manad )
  4. 2
    Ska ha i juli, kanske funkar med?, och är med hemma om dagarna )
    Har inga kompisar som ska ha barn samtidigt då jag ju blivit lite till åren nu, 35 )
    Blev arbetslös vid årsskiftet, var ju så där lagom när man var i 2-3 mån ;o) men, men
    Försöker nu få dagarna att gå tills nytillskottet ska komma ;o)

    Hör av dig om du känner dig manad )
  5. Medlem sedan
    Dec 2011
    #3
    Absolut! Visst funkar det med juliföräldrar också :-) Alla som känner att de vill träffa andra i samma situation vore trevligt att få kontakt med!
    Skickar ett IM till dig under kvällen eller i morgon (ska snart jobba och måste få i mig mat innan dess, svimmar annars ;-) )
  6. 3
    Absolut! Visst funkar det med juliföräldrar också :-) Alla som känner att de vill träffa andra i samma situation vore trevligt att få kontakt med!
    Skickar ett IM till dig under kvällen eller i morgon (ska snart jobba och måste få i mig mat innan dess, svimmar annars ;-) )
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    Hej! Jag bor också i Norrköping. Vad kul med fler . Svarar lite sent nu, men hoppas att du ser svaret ändå. Jag träffas gärna. Snart 29 år och har en son sen tidigare som fyller 3 år i augusti.
    Jobbar dag, men jobbar 50% nu pga foglossning.
  8. 4
    Hej! Jag bor också i Norrköping. Vad kul med fler . Svarar lite sent nu, men hoppas att du ser svaret ändå. Jag träffas gärna. Snart 29 år och har en son sen tidigare som fyller 3 år i augusti.
    Jobbar dag, men jobbar 50% nu pga foglossning.
  9. Medlem sedan
    Nov 2011
    #5
    En till i Norrköping. Ska ha i juli, är 34 år. Jobbar än så länge heltid. Träffas gärna.
  10. 5
    En till i Norrköping. Ska ha i juli, är 34 år. Jobbar än så länge heltid. Träffas gärna.
  11. Medlem sedan
    Dec 2011
    #6
    Vad roligt det är med alla som svarat!
    Hoppas vi kan försöka ses och ta en fika alla som vill så snart alla kan.
    Mina arbetstider varierar kraftigt men mån, tis, tors och fredagar kan jag ses och fika under dagarna fram till ca 17:30 då jag måste dra mig hemåt för att arbeta. Onsdagar samt lör/sön kan jag ses efter 15 och framåt.
    Ett fik på stan kanske är bäst vid första träffen? Kom gärna med förslag på datum, tid och plats :-)
  12. 6
    Vad roligt det är med alla som svarat!
    Hoppas vi kan försöka ses och ta en fika alla som vill så snart alla kan.
    Mina arbetstider varierar kraftigt men mån, tis, tors och fredagar kan jag ses och fika under dagarna fram till ca 17:30 då jag måste dra mig hemåt för att arbeta. Onsdagar samt lör/sön kan jag ses efter 15 och framåt.
    Ett fik på stan kanske är bäst vid första träffen? Kom gärna med förslag på datum, tid och plats :-)
  13. Medlem sedan
    Apr 2009
    #7
    För mig passar nog helger bäst. Har inte så mycket inplanerat de närmaste helgerna, förutom 21-22 april då jag ska på spa med fackklubben på jobbet.

    Jobbar just nu 10-14 (torsdagar 12-16) på vardagarna och hämtar sedan oftast min son på dagis. På helgerna kan jag komma ifrån lättare. Vore jättekul att träffas snart tycker jag.
  14. 7
    För mig passar nog helger bäst. Har inte så mycket inplanerat de närmaste helgerna, förutom 21-22 april då jag ska på spa med fackklubben på jobbet.

    Jobbar just nu 10-14 (torsdagar 12-16) på vardagarna och hämtar sedan oftast min son på dagis. På helgerna kan jag komma ifrån lättare. Vore jättekul att träffas snart tycker jag.
  15. Medlem sedan
    Dec 2011
    #8
    En helgfika skulle passa mig bra också, kanske redan på söndag (15/4)? Kom gärna med förslag på ett café och tidpunkt om den här söndagen fungerar så får vi se vilka som kan komma då :-)
    Hoppas alla känner sig välkomna att titta förbi, själv är jag egentligen ganska blyg men hoppas kunna komma över det genom att träffa andra som också väntar barn.
  16. 8
    En helgfika skulle passa mig bra också, kanske redan på söndag (15/4)? Kom gärna med förslag på ett café och tidpunkt om den här söndagen fungerar så får vi se vilka som kan komma då :-)
    Hoppas alla känner sig välkomna att titta förbi, själv är jag egentligen ganska blyg men hoppas kunna komma över det genom att träffa andra som också väntar barn.
  17. Medlem sedan
    Nov 2011
    #9
    Söndag passar mig med.
  18. 9
    Söndag passar mig med.
  19. Medlem sedan
    Dec 2011
    #10
    Vad bra! Hoppas bara att fler kan ses i morgon - annars får de som kan ses då :-)
    Har du förslag på tid och café, lafia?
  20. 10
    Vad bra! Hoppas bara att fler kan ses i morgon - annars får de som kan ses då :-)
    Har du förslag på tid och café, lafia?
  21. Medlem sedan
    Nov 2011
    #11
    Det är framförallt galleriorna som har öppet coffehouse på Lindén. Annars har vi Lindahls på repslagaregatan.kl 14 kanske
  22. 11
    Det är framförallt galleriorna som har öppet coffehouse på Lindén. Annars har vi Lindahls på repslagaregatan.kl 14 kanske
  23. Medlem sedan
    Dec 2011
    #12
    Eftersom flera kanske inte kan idag kanske vi ska försöka hitta en tid lite längre fram? Jag träffas annars gärna nästan "närsom" (bara det fungerar med mina arbetstider) och även om det bara är en annan som kan/vill ses :-)
  24. 12
    Eftersom flera kanske inte kan idag kanske vi ska försöka hitta en tid lite längre fram? Jag träffas annars gärna nästan "närsom" (bara det fungerar med mina arbetstider) och även om det bara är en annan som kan/vill ses :-)
  25. Medlem sedan
    Feb 2012
    #13
    Mig passar det bäst i veckorna men då går det i stort sätt närsom

    Mellan ca kl 9-16

    Om någon kan då med så kan vi ju ses, roligt om vi kunde bli några st iaf
  26. 13
    Mig passar det bäst i veckorna men då går det i stort sätt närsom

    Mellan ca kl 9-16

    Om någon kan då med så kan vi ju ses, roligt om vi kunde bli några st iaf
  27. Medlem sedan
    Dec 2011
    #14
    Men en lunchfika i veckan kanske skulle fungera för de flesta? Den enda dagen i veckan som jag inte kan vid lunchtid är onsdag mellan 12 och 15.
  28. 14
    Men en lunchfika i veckan kanske skulle fungera för de flesta? Den enda dagen i veckan som jag inte kan vid lunchtid är onsdag mellan 12 och 15.
  29. Medlem sedan
    Apr 2009
    #15
    Hej på er. Såg tyvärr detta nu, så missade att svara på träfftid idag.

    Jag har tyvärr svårt med lunchtid i veckorna eftersom jag jobbar 10-14 nu när jag är sjuksriven de flesta vardagar. Äter då lunch innan jag hämtar min son på dagis, efter arbetstidens slut.
  30. 15
    Hej på er. Såg tyvärr detta nu, så missade att svara på träfftid idag.

    Jag har tyvärr svårt med lunchtid i veckorna eftersom jag jobbar 10-14 nu när jag är sjuksriven de flesta vardagar. Äter då lunch innan jag hämtar min son på dagis, efter arbetstidens slut.
  31. Medlem sedan
    Dec 2011
    #16
    Vi kan ju alltid ses en helg när du kan :-) Kom bara med förslag så kan vi andra hänga på, det går säkert att hitta ngt som passar de flesta.
  32. 16
    Vi kan ju alltid ses en helg när du kan :-) Kom bara med förslag så kan vi andra hänga på, det går säkert att hitta ngt som passar de flesta.
  33. Medlem sedan
    Apr 2009
    #17
    Som jag skrev passar helgerna bäst för mig:
    Skulle som det ser ut nu kunna: 28-29 april, 6 maj eller 13-14 maj i stort sett när som.
    Vilka dagar passar er andra? Om ni andra har bättre möjlighet att ses på vardagarna, så ta en sån träff, så får väl jag vara med nån annan gång om jag inte . Alla ska inte behöva ta hänsyn till mig.
    Hoppas det hittas nån bra dag när de flesta kan.
    Hoppas ni får en fin dag och att alla mår hyfsat bra. Är ju bara några måndaer kvar för oss nu, så gissar att det inte bara är jag som känner mig stor och tung .
  34. 17
    Som jag skrev passar helgerna bäst för mig:
    Skulle som det ser ut nu kunna: 28-29 april, 6 maj eller 13-14 maj i stort sett när som.
    Vilka dagar passar er andra? Om ni andra har bättre möjlighet att ses på vardagarna, så ta en sån träff, så får väl jag vara med nån annan gång om jag inte . Alla ska inte behöva ta hänsyn till mig.
    Hoppas det hittas nån bra dag när de flesta kan.
    Hoppas ni får en fin dag och att alla mår hyfsat bra. Är ju bara några måndaer kvar för oss nu, så gissar att det inte bara är jag som känner mig stor och tung .
  35. Medlem sedan
    Dec 2011
    #18
    Men det går ju att ses de som kan :-) Jag går gärna och fikar/lunchar flera gånger både vardag och helg om det bara fungerar med mina arbetstider.
    Jag kan främst mån,tis,tors och fre på dagarna fram till ca 17. Helgerna samt onsdag egentligen efter 15 (men kan ändras på helgen för att passa) fram till kvällen.

    Du är verkligen inte den enda som känner sig stor och tung :-) men det betyder ju också att det snart är dags att få träffa det lilla livet där inne :-D

    Jag ses gärna 28 el 29 april, vi kanske kan bestämma närmare under nästa vecka?

    Hoppas du får en riktigt härlig helg!
  36. 18
    Men det går ju att ses de som kan :-) Jag går gärna och fikar/lunchar flera gånger både vardag och helg om det bara fungerar med mina arbetstider.
    Jag kan främst mån,tis,tors och fre på dagarna fram till ca 17. Helgerna samt onsdag egentligen efter 15 (men kan ändras på helgen för att passa) fram till kvällen.

    Du är verkligen inte den enda som känner sig stor och tung :-) men det betyder ju också att det snart är dags att få träffa det lilla livet där inne :-D

    Jag ses gärna 28 el 29 april, vi kanske kan bestämma närmare under nästa vecka?

    Hoppas du får en riktigt härlig helg!
  37. Medlem sedan
    Apr 2009
    #19
    Detsamma till dej . Hoppas det blir soligt och härligt väder i helgen.
  38. 19
    Detsamma till dej . Hoppas det blir soligt och härligt väder i helgen.
  39. Medlem sedan
    Nov 2011
    #20
    Jag kan nästan alla helger framförallt söndagar.
  40. 20
    Jag kan nästan alla helger framförallt söndagar.
Sidan 1 av 12 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Någon med barn i Norrköping, Söderköping
    By Jennie28 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-19, 11:26
  2. Mamma-barn gympa i Norrköping
    By Emmys mamma in forum Träning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-16, 00:39
  3. Vänta barn/ Vänta missfall
    By Zulu Flower in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 21:08
  4. Mamma till barn född 0902 i norrköping?
    By norrköpingstjej in forum Hitta nya vänner
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 18:53
  5. Norrköping med barn?
    By jennifer in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 18:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar