Vill ha vill ha vill ha
  1. Anonym
    #1

    Vill ha vill ha vill ha

    Jag är slösa min man är spara, det är jobbigt!!!
    Jag vill köpa nya möbler, en kostnad på 4700:-. Får väl spara ihop det själv, sälja grejer på Tradera osv.
    Är ni alltid överens om alla utgifter i hushållet? I detta fallet är det bara jag som vill ha nytt, inte min man... Är jag för slösig?
  2. 1
    Vill ha vill ha vill ha Jag är slösa min man är spara, det är jobbigt!!!
    Jag vill köpa nya möbler, en kostnad på 4700:-. Får väl spara ihop det själv, sälja grejer på Tradera osv.
    Är ni alltid överens om alla utgifter i hushållet? I detta fallet är det bara jag som vill ha nytt, inte min man... Är jag för slösig?
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Jag kan inte säga om du är för slösig eller inte.
    Men för att svara på din andra fråga så är svaret ja vi är oftast överens. Både vad gäller kostnader men även utseende.
    Vi har också samma syn på mycket vad gäller ekonomi.

    Vad är alternativet för dig till att spara ihop till möblerna?
  4. 2
    Jag kan inte säga om du är för slösig eller inte.
    Men för att svara på din andra fråga så är svaret ja vi är oftast överens. Både vad gäller kostnader men även utseende.
    Vi har också samma syn på mycket vad gäller ekonomi.

    Vad är alternativet för dig till att spara ihop till möblerna?
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Vi är överens för det mesta och vi handlar nästan bara begagnat. Vi har ungefär samma syn på att inhandla nya saker till hemmet etc.
  6. 3
    Vi är överens för det mesta och vi handlar nästan bara begagnat. Vi har ungefär samma syn på att inhandla nya saker till hemmet etc.
  7. Medlem sedan
    Jun 2009
    #4
    Det viktigaste är väl att anpassa inköpen till sin inkomst/utgifter. Kan man då handla ngt så varför inte.

    Jag har ett hett intresse för inredningsdesign/formgivning som inte alltid är billigt. Dock har jag och min sambo väldigt lika smak så därför godkänner han ofta det jag vill köpa till hemmet. Det kan dröja länge mellan inköpen om det är en större summa som det handlar om men jag kan sukta länge efter ngt jag verkligen vill ha och till slut så blir det min.
  8. 4
    Det viktigaste är väl att anpassa inköpen till sin inkomst/utgifter. Kan man då handla ngt så varför inte.

    Jag har ett hett intresse för inredningsdesign/formgivning som inte alltid är billigt. Dock har jag och min sambo väldigt lika smak så därför godkänner han ofta det jag vill köpa till hemmet. Det kan dröja länge mellan inköpen om det är en större summa som det handlar om men jag kan sukta länge efter ngt jag verkligen vill ha och till slut så blir det min.
  9. Anonym
    #5
    Hej! Trådstartaren här!! Plötsligt fanns det där - på blocket!! Nu är drömmöblerna mina - till en tiondel av nypriset!! Jag är GLAD!!!
  10. 5
    Hej! Trådstartaren här!! Plötsligt fanns det där - på blocket!! Nu är drömmöblerna mina - till en tiondel av nypriset!! Jag är GLAD!!!
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6
    Men man kan ju ha olika åsikter om hur mycket av inkomsterna som ska sparas till pension, till arv till barnen eller skänkas till välgörenhet. Man kan också ha olika åsikter om hur mycket man ska handla med tanke på miljön. Vi kan handla betydligt mer än vi gör, men vill båda tänka på miljön och kunna hjälpa barnen i framtiden med en rejäl slant om det krisar sig för dem.
  12. 6
    Men man kan ju ha olika åsikter om hur mycket av inkomsterna som ska sparas till pension, till arv till barnen eller skänkas till välgörenhet. Man kan också ha olika åsikter om hur mycket man ska handla med tanke på miljön. Vi kan handla betydligt mer än vi gör, men vill båda tänka på miljön och kunna hjälpa barnen i framtiden med en rejäl slant om det krisar sig för dem.
  13. Medlem sedan
    Oct 2000
    #7
    det förstår jag! Grattis till fyndet!
  14. 7
    det förstår jag! Grattis till fyndet!

Liknande trådar

  1. bebis vill inte sova själv..men vi vill!
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 00:21
  2. Vill amma men pappan vill också mata
    By Kaarolin in forum Bebissnack
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 22:08
  3. Sonen vill ha husdjur...det vill inte vi
    By JeanetteF in forum Hem & fritid
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 23:26
  4. 3-åring som vill och sedan inte vill....
    By _ibbibi_ in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-05, 20:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar