Det här med att ligga på mage.
1201 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2011
    #1

    Det här med att ligga på mage.

    Jag vet att lillgrisen ska träna nacke och en begynnande förmåga till att krypa, men Tuva klarar 15 sekunder. Sedan börjar hon gråta.
    Det spelar ingen roll hittills vad vi gör, vi har provat att bulla upp under bröstkorgen, glada skallran, våra (glada) ansikten som hejjar på. Allt. Och nej, inte när hon är för mätt, hungrig eller trött. Men hon hatar det i alla fall.
    Hur länge klarar era telningar att ligga på mage och... Har ni några tips..?
    Kram!





    tillklaras.blogspot.com
  2. 1
    Det här med att ligga på mage. Jag vet att lillgrisen ska träna nacke och en begynnande förmåga till att krypa, men Tuva klarar 15 sekunder. Sedan börjar hon gråta.
    Det spelar ingen roll hittills vad vi gör, vi har provat att bulla upp under bröstkorgen, glada skallran, våra (glada) ansikten som hejjar på. Allt. Och nej, inte när hon är för mätt, hungrig eller trött. Men hon hatar det i alla fall.
    Hur länge klarar era telningar att ligga på mage och... Har ni några tips..?
    Kram!





    tillklaras.blogspot.com
  3. Medlem sedan
    Jun 2010
    #2
    Tillhör inte gruppen men svara ändå!
    Min son är 14 månader snart å han HATADE att ligga på mage. ½ minut en tok-skrek han å va jätte-arg så han låg nästan aldrig på mage å han kröp odentligt när han va 7 månader å astt själv vid 5,5 så allt hänger inte på att de ska ligga på mage. Låt henne ligga så länge hon vill, hon e ju så liten än så det kommer att bli längre å längre stunder när hon kan börja greppa saker å ha roligt med det som ligger framför henne.
  4. 2
    Tillhör inte gruppen men svara ändå!
    Min son är 14 månader snart å han HATADE att ligga på mage. ½ minut en tok-skrek han å va jätte-arg så han låg nästan aldrig på mage å han kröp odentligt när han va 7 månader å astt själv vid 5,5 så allt hänger inte på att de ska ligga på mage. Låt henne ligga så länge hon vill, hon e ju så liten än så det kommer att bli längre å längre stunder när hon kan börja greppa saker å ha roligt med det som ligger framför henne.
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    Gabriel är inte heller särskilt förtjust i att ligga på mage, funkar väl någon minut åt gången. Ett tips är att lägga din hand på hennes rumpa, det ger henne mer stabilitet!
  6. 3
    Gabriel är inte heller särskilt förtjust i att ligga på mage, funkar väl någon minut åt gången. Ett tips är att lägga din hand på hennes rumpa, det ger henne mer stabilitet!
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Gillas inte här heller.

    Det enda sättet jag vet är att halvligga i soffan och ha bebis på magen, det gillar hon i kanske en minut eller två.

    Dock tror jag inte att det är så noga, för jag har aldrig hört talas om något barn som gillar att ligga på mage. I bärsele tränar de ju också nacken.
  8. 4
    Gillas inte här heller.

    Det enda sättet jag vet är att halvligga i soffan och ha bebis på magen, det gillar hon i kanske en minut eller två.

    Dock tror jag inte att det är så noga, för jag har aldrig hört talas om något barn som gillar att ligga på mage. I bärsele tränar de ju också nacken.
  9. Medlem sedan
    Jun 2011
    #5
    Tack för svaren! Det känns på något udda sätt bättre när jag vet att lillgrisen inte är ensam om det..
    I morse provade jag att lägga henne över mitt lår när jag satt med benen i kors på golvet. Fan, det fungerade i en hel minut!
    Det ska jag prova igen!
  10. 5
    Tack för svaren! Det känns på något udda sätt bättre när jag vet att lillgrisen inte är ensam om det..
    I morse provade jag att lägga henne över mitt lår när jag satt med benen i kors på golvet. Fan, det fungerade i en hel minut!
    Det ska jag prova igen!
  11. Medlem sedan
    Jun 2011
    #6
    Folke gillar absolut inte att ligga på mage han heller.
    Så gissa om jag blev överraskad på babymassagen när vi skulle massera ryggen och han låg nöjd i 20 minuter, för att sedan bli jättearg när jag skulle vända runt honom igen!
  12. 6
    Folke gillar absolut inte att ligga på mage han heller.
    Så gissa om jag blev överraskad på babymassagen när vi skulle massera ryggen och han låg nöjd i 20 minuter, för att sedan bli jättearg när jag skulle vända runt honom igen!
  13. Medlem sedan
    Jun 2011
    #7
    Ann74: ja! Senast på bvc's babymassage visade de precis det du talar om. Jag la Tuva över låret på samma sätt och det fungerar!
    Idag fixade hon flera minuter, och hon var glad och skrattade!
    Mitt mammahjärta blev varmt.
  14. 7
    Ann74: ja! Senast på bvc's babymassage visade de precis det du talar om. Jag la Tuva över låret på samma sätt och det fungerar!
    Idag fixade hon flera minuter, och hon var glad och skrattade!
    Mitt mammahjärta blev varmt.
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    Min tjej verkar kräva att ligga på magen, flera gånger om dagen. Annars verkar hon bli rastlös. Hon brukar hålla upp sig med armarna och ligga och titta runt. Var rätt stark redan efter en månad, vi brukade kalla henne "bananen" då hon väldigt ofta böjde bak huvudet.

    Tips är att halvligga på rygg med bebis på bröstet/magen.
  16. 8
    Min tjej verkar kräva att ligga på magen, flera gånger om dagen. Annars verkar hon bli rastlös. Hon brukar hålla upp sig med armarna och ligga och titta runt. Var rätt stark redan efter en månad, vi brukade kalla henne "bananen" då hon väldigt ofta böjde bak huvudet.

    Tips är att halvligga på rygg med bebis på bröstet/magen.
  17. Medlem sedan
    Sep 2010
    #9
    Min kille är inte heller förtjust i detta. Går en stund.
    Lägger man han på ens mage eller bröst så somnar han nästan alltid men har jag honom över axeln så sträcker han upp huvudet och tittar runt och de gillar han. De är ju lite träning iallfall.
  18. 9
    Min kille är inte heller förtjust i detta. Går en stund.
    Lägger man han på ens mage eller bröst så somnar han nästan alltid men har jag honom över axeln så sträcker han upp huvudet och tittar runt och de gillar han. De är ju lite träning iallfall.
  19. Medlem sedan
    Jul 2011
    #10
    En till här som älskar att ligga på mage och träna...
    Men nu har han alltid legat på vårt bröst på mage och när han var liten och låg uppkopplad i kuvösen sov han ofta på mage.

    Men ett tips är att vika nån handduk eller annat lite tunnare och lägga under bröstkorgen så dom kommer upp lite.
  20. 10
    En till här som älskar att ligga på mage och träna...
    Men nu har han alltid legat på vårt bröst på mage och när han var liten och låg uppkopplad i kuvösen sov han ofta på mage.

    Men ett tips är att vika nån handduk eller annat lite tunnare och lägga under bröstkorgen så dom kommer upp lite.

Liknande trådar

  1. Ligga på mage
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 17:55
  2. Ligga på mage?
    By Nea. in forum _0805 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-13, 15:20
  3. Ligga på mage
    By Lillis mamma in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 13:12
  4. Ligga på mage?
    By vyssan in forum _0805 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-06, 13:31
  5. Det här med att ligga på mage...
    By Kina m.3 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 18:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar