ung och förtvivlad, missfall
Missfall
  1. Medlem sedan
    Mar 2012
    #1

    ung och förtvivlad, missfall

    Jag är 20 år och har nyss upplevt ett mycket smärtsamt och komplicerat mf i vecka 11. Jag är så ledsen och arg för jag tror inte det är första, min mamma har dessutom haft 14 mf, det första vid 19 och nu ser ja samma öde framför mig. Mamma har varit på utredningar och så vidare men inget har visat något, vilket också är så provocerande. Det känns inte lugnande att jag är 20 år och har många år på mig att skaffa barn, utan bara skrämmande då risken för mf bara är 10% och jag ser lyckliga, unga mammor över hela fb... jag är så besviken och mina farhågor om att kunnat ärvt det från min mamma har bekräftats. Känner mig så ensam... Finns det någon annan som upplevt missfall i 20 års åldern?? Snälla, behöver allt stöd i världen. Min sambo har hjälpt mig mycket men orkar snart inte mer..
  2. 1
    ung och förtvivlad, missfall Jag är 20 år och har nyss upplevt ett mycket smärtsamt och komplicerat mf i vecka 11. Jag är så ledsen och arg för jag tror inte det är första, min mamma har dessutom haft 14 mf, det första vid 19 och nu ser ja samma öde framför mig. Mamma har varit på utredningar och så vidare men inget har visat något, vilket också är så provocerande. Det känns inte lugnande att jag är 20 år och har många år på mig att skaffa barn, utan bara skrämmande då risken för mf bara är 10% och jag ser lyckliga, unga mammor över hela fb... jag är så besviken och mina farhågor om att kunnat ärvt det från min mamma har bekräftats. Känner mig så ensam... Finns det någon annan som upplevt missfall i 20 års åldern?? Snälla, behöver allt stöd i världen. Min sambo har hjälpt mig mycket men orkar snart inte mer..
  3. Medlem sedan
    Jan 2012
    #2
    Förstår din sorg! Inte roligt med missfall :-(
    Men det behöver ju inte alls vara så att du ärvt det från din mamma. Men dessa katastroftankar kommer ju så lätt i en sån här situation! Ta hjälp av en kurator för att ventilera dina tankar och rädslor! Jag fick kontakt med en kurator på kvinnokliniken på sjukhuset där jag var i samband med missfallet.
  4. 2
    Förstår din sorg! Inte roligt med missfall :-(
    Men det behöver ju inte alls vara så att du ärvt det från din mamma. Men dessa katastroftankar kommer ju så lätt i en sån här situation! Ta hjälp av en kurator för att ventilera dina tankar och rädslor! Jag fick kontakt med en kurator på kvinnokliniken på sjukhuset där jag var i samband med missfallet.
  5. Medlem sedan
    Mar 2012
    #3
    Förstår din sorg! Inte roligt med missfall :-(
    Men det behöver ju inte alls vara så att du ärvt det från din mamma. Men dessa katastroftankar kommer ju så lätt i en sån här situation! Ta hjälp av en kurator för att ventilera dina tankar och rädslor! Jag fick kontakt med en kurator på kvinnokliniken på sjukhuset där jag var i samband med missfallet.
    Ja, jag har en kuratortid. Men det känns inte som att det kommer hjälpa mycket, vad vet en kurator om missfall och ärftlighet... Men jag förstår att det behöver ventileras förstås - läkare är inte särskilt förstående ärligt talat...
  6. 3
    Förstår din sorg! Inte roligt med missfall :-(
    Men det behöver ju inte alls vara så att du ärvt det från din mamma. Men dessa katastroftankar kommer ju så lätt i en sån här situation! Ta hjälp av en kurator för att ventilera dina tankar och rädslor! Jag fick kontakt med en kurator på kvinnokliniken på sjukhuset där jag var i samband med missfallet.
    Ja, jag har en kuratortid. Men det känns inte som att det kommer hjälpa mycket, vad vet en kurator om missfall och ärftlighet... Men jag förstår att det behöver ventileras förstås - läkare är inte särskilt förstående ärligt talat...
  7. Medlem sedan
    Mar 2011
    #4
    Är ledsen för din skull! Ett missfall är inget som ngn ska behöva gå igenom!

    Tänker att tanken med att gå till en kurator/psykolog eller annan professionell samtalshjälp är inte att de ska vara insatta i missfall och ärftlighet, utan istället hjälpa dig att bearbeta och sortera de tankar och rädslor du har och även att lära dig hur du ska hantera dem.

    Jag förstår vad du menar med att läkare inte är så förstående. Skulle dock vilja lägga till att_vissa_läkare inte är förstående vilket inte betyder att_alla_inte är förstående. Känner du att den läkare du träffat inte känns sympatisk eller rätt för dig så byt till en annan så att du kan få den hjälp du behöver!
  8. 4
    Är ledsen för din skull! Ett missfall är inget som ngn ska behöva gå igenom!

    Tänker att tanken med att gå till en kurator/psykolog eller annan professionell samtalshjälp är inte att de ska vara insatta i missfall och ärftlighet, utan istället hjälpa dig att bearbeta och sortera de tankar och rädslor du har och även att lära dig hur du ska hantera dem.

    Jag förstår vad du menar med att läkare inte är så förstående. Skulle dock vilja lägga till att_vissa_läkare inte är förstående vilket inte betyder att_alla_inte är förstående. Känner du att den läkare du träffat inte känns sympatisk eller rätt för dig så byt till en annan så att du kan få den hjälp du behöver!
  9. Medlem sedan
    Mar 2012
    #5
    Har varit hos kurator och hoppas få sjukskrivning hos en annan läkare nu. Det har gått flera veckor men är fortfarande på ruta ett... tack för svar.
  10. 5
    Har varit hos kurator och hoppas få sjukskrivning hos en annan läkare nu. Det har gått flera veckor men är fortfarande på ruta ett... tack för svar.
  11. Medlem sedan
    Mar 2012
    #6
    Hej!
    Jag är 21 och fick missfall i måndags.
    Jag har ett barn sen innan också.
    Men det finns inget som säger att du aldrig kommer få bära och föda fram friska barn.
    Sannolikheten är nog stor att du kommer få göra det. Att få missfall är vanligt och man kan få känslostormar. Speciellt om missfallet skedde sent.
    När kropp och själ har läkt är det bara att försöka igen. Jag hoppas att mitt inlägg hjälpte på något sätt.
    Skickar en stor kram!
  12. 6
    Hej!
    Jag är 21 och fick missfall i måndags.
    Jag har ett barn sen innan också.
    Men det finns inget som säger att du aldrig kommer få bära och föda fram friska barn.
    Sannolikheten är nog stor att du kommer få göra det. Att få missfall är vanligt och man kan få känslostormar. Speciellt om missfallet skedde sent.
    När kropp och själ har läkt är det bara att försöka igen. Jag hoppas att mitt inlägg hjälpte på något sätt.
    Skickar en stor kram!
  13. Medlem sedan
    Mar 2012
    #7
    Hej!
    Jag är 21 och fick missfall i måndags.
    Jag har ett barn sen innan också.
    Men det finns inget som säger att du aldrig kommer få bära och föda fram friska barn.
    Sannolikheten är nog stor att du kommer få göra det. Att få missfall är vanligt och man kan få känslostormar. Speciellt om missfallet skedde sent.
    När kropp och själ har läkt är det bara att försöka igen. Jag hoppas att mitt inlägg hjälpte på något sätt.
    Skickar en stor kram!

    Jag är gravid igen för tredje gången nu på mkt kort tid. Jag hoppas naturligtvis få behålla den här gången men jag är inte positiv.. Tack för ditt svar, det känns "bättre" att höra om andra i min ålder som också fått missfall. Det ger lite hopp om att jag kanske inte nödvändigtvis ärvt det, även om läkarna själva säger att jag troligtvis gjort det.. I vilken vecka fick du mf?
  14. 7
    Hej!
    Jag är 21 och fick missfall i måndags.
    Jag har ett barn sen innan också.
    Men det finns inget som säger att du aldrig kommer få bära och föda fram friska barn.
    Sannolikheten är nog stor att du kommer få göra det. Att få missfall är vanligt och man kan få känslostormar. Speciellt om missfallet skedde sent.
    När kropp och själ har läkt är det bara att försöka igen. Jag hoppas att mitt inlägg hjälpte på något sätt.
    Skickar en stor kram!

    Jag är gravid igen för tredje gången nu på mkt kort tid. Jag hoppas naturligtvis få behålla den här gången men jag är inte positiv.. Tack för ditt svar, det känns "bättre" att höra om andra i min ålder som också fått missfall. Det ger lite hopp om att jag kanske inte nödvändigtvis ärvt det, även om läkarna själva säger att jag troligtvis gjort det.. I vilken vecka fick du mf?
  15. Medlem sedan
    Mar 2012
    #8
    Fick mitt mf i vecka 11.
  16. 8
    Fick mitt mf i vecka 11.
  17. Medlem sedan
    Mar 2012
    #9

    bara att börja om...
  18. 9

    bara att börja om...
  19. Medlem sedan
    Mar 2012
    #10
    Ja tyvärr :-( Är så trist när man ändå hinner planera en del efter plusset. Så var det iallafall för mig.
  20. 10
    Ja tyvärr :-( Är så trist när man ändå hinner planera en del efter plusset. Så var det iallafall för mig.
  21. Medlem sedan
    Mar 2012
    #11
    verkligen särskilt om man hunnit till vecka 11. Jag tog det lite lugnt i början eftersom jag visste hur det gått för mamma.. men ju mer tiden gick så kunde man inte låta bli. det är ju vad man tänker på majoriteten av dygnet ändå och efter v. 8 trodde jag att det nog skulle gå bra trots allt..
  22. 11
    verkligen särskilt om man hunnit till vecka 11. Jag tog det lite lugnt i början eftersom jag visste hur det gått för mamma.. men ju mer tiden gick så kunde man inte låta bli. det är ju vad man tänker på majoriteten av dygnet ändå och efter v. 8 trodde jag att det nog skulle gå bra trots allt..
  23. Medlem sedan
    Mar 2012
    #12
    Förstår det!
    Håller tummarna för att du får en fullgången graviditet och bebis.
    Är inte kul att få missfall :-(
  24. 12
    Förstår det!
    Håller tummarna för att du får en fullgången graviditet och bebis.
    Är inte kul att få missfall :-(
  25. Medlem sedan
    Mar 2012
    #13
    Tack
  26. 13
    Tack

Liknande trådar

  1. Förtvivlad!!
    By 4-abarnsmamma in forum Gravidsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 08:20
  2. förtvivlad!!!!
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 21:53
  3. Förtvivlad
    By AlmaH in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 12:15
  4. Förtvivlad nu!
    By Plottis & tjejerna in forum _0805 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 11:16
  5. förtvivlad
    By krossad in forum Separation
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 18:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar