Hur får ni ihop det med vabb och jobb?
Många barn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Hur får ni ihop det med vabb och jobb?

    Började med att operar min hand i dec och vart sjukskriven en månad. Sedan har antinge jag eller något av barnen varit sjuka. I stort sett hela tiden, nu vabbar jag och mannen och varannan dag i stortsett, men jag känner mig som världen sämsta anställda. Får inte lika mycket ansvar längre på jobbet så det känns så tråkigt just nu. Nu har jag fyra små barn och det det är ju såklart mest synd om dom som är sjuka. Men hur sjutton gör att för att kombinera arbetsliv och småbarnsåren???
  2. 1
    Hur får ni ihop det med vabb och jobb? Började med att operar min hand i dec och vart sjukskriven en månad. Sedan har antinge jag eller något av barnen varit sjuka. I stort sett hela tiden, nu vabbar jag och mannen och varannan dag i stortsett, men jag känner mig som världen sämsta anställda. Får inte lika mycket ansvar längre på jobbet så det känns så tråkigt just nu. Nu har jag fyra små barn och det det är ju såklart mest synd om dom som är sjuka. Men hur sjutton gör att för att kombinera arbetsliv och småbarnsåren???
  3. Anonym
    #2

    Väljer något av det

    Eller så inser man att det är så här det är under en kort period av livet och accepterar det och gör det bästa av situationen.
  4. 2
    Väljer något av det Eller så inser man att det är så här det är under en kort period av livet och accepterar det och gör det bästa av situationen.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Det känns rätt tröstlöst när snuvor och magsjukor avlöser varandra- men det brukar ju vara en jobbig period i januari och februari och sedan blir det bättre. Tillhör livet - och arbetslivet för arbetsgivaren liksom! Hoppas ni kryar på er nu!
  6. 3
    Det känns rätt tröstlöst när snuvor och magsjukor avlöser varandra- men det brukar ju vara en jobbig period i januari och februari och sedan blir det bättre. Tillhör livet - och arbetslivet för arbetsgivaren liksom! Hoppas ni kryar på er nu!
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    Vi har tur

    för maken jobbar skift. Dessutom bara två barn i vab-åldern (de stora är 16 o 14). Makens skiftjobb gör att jag bara vabbar 1-2 dagar med ganska långa mellanrum, men jag gör det utan dåligt samvete när det behövs. Dessutom passade hela familjen på att vara magsjuk när det var sportlov (är lärare) så där sparade vi en vab-vecka!
  8. 4
    Vi har tur för maken jobbar skift. Dessutom bara två barn i vab-åldern (de stora är 16 o 14). Makens skiftjobb gör att jag bara vabbar 1-2 dagar med ganska långa mellanrum, men jag gör det utan dåligt samvete när det behövs. Dessutom passade hela familjen på att vara magsjuk när det var sportlov (är lärare) så där sparade vi en vab-vecka!
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Det är nog bara att det känns mest just nu, då jag mer eller mindre har varit hemma dom senaste 10 åren och inte behövt vabba.
  10. 5
    Det är nog bara att det känns mest just nu, då jag mer eller mindre har varit hemma dom senaste 10 åren och inte behövt vabba.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Tack, jag såg några misstänkta prickar på 4 åringen, haha känns som vattkopper på det här så går vi verkligen allinn denna vinter.
  12. 6
    Tack, jag såg några misstänkta prickar på 4 åringen, haha känns som vattkopper på det här så går vi verkligen allinn denna vinter.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Ja det måste vara väldigt praktiskt att ha någon som jobbar skift. Har en kollega vars fru gör det så där blir det inte många vabb dagar.
  14. 7
    Ja det måste vara väldigt praktiskt att ha någon som jobbar skift. Har en kollega vars fru gör det så där blir det inte många vabb dagar.
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8
    Just nu är jag föräldraledig så då är det lyx just på vabbfronten. Annars delar vi så lika vi kan på vabbandet. Lite beroende på vem som har viktiga möten mm.
    Men barnen har hållit sig förvånansvärt friska denna vinter.
  16. 8
    Just nu är jag föräldraledig så då är det lyx just på vabbfronten. Annars delar vi så lika vi kan på vabbandet. Lite beroende på vem som har viktiga möten mm.
    Men barnen har hållit sig förvånansvärt friska denna vinter.
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    Vattkoppor är verkligen inte roligt, men de flesta har dem bara en gång,inte som med magsjukorna som kan gå runtruntrunt bara.
  18. 9
    Vattkoppor är verkligen inte roligt, men de flesta har dem bara en gång,inte som med magsjukorna som kan gå runtruntrunt bara.

Liknande trådar

  1. kom på en sak om vabb
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 11:15
  2. vabb??
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 08:50
  3. Jobb o vabb *typ OT*
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 09:32
  4. hur få pusslet att gå ihop..jobb
    By annagreta in forum Föräldraskap
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 22:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar