I vissa lägen
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    I vissa lägen

    Ibland känner jag verkligen att jag saknar en liten tjej. Som idag till exempel. Har varit på klädparty. Det var POMP de LUX. Något danskt märke som jag inte hade en aning om innan. Hon som sålde detta hade tre stycken stänger med kläder med. Två av dem var med flickkläder. Och dessa flickkläder var verkligen ursöta på många sätt och vis. De kläder som fanns på pojkstången var till viss del med söta men inte på långa vägar lika kul att bläddra i. Konstigt för jag själv är väl mer av en pojkflicka än en sådan där klänning och kjoltjej.


    Annars så har jag idag gått igenom kläderna i Sakarias garderob. Fanns en hel del i strl 92 att lägga undan nu. Det ger mig med ångest på ett vis. Kläderna blir större och större och så blir mina barn med. Snart inga små söta barn utan stora barn. Tur att de är söta som stora med!
    Vill ni läsa min nystartade blogg så maila mig för adressen!
  2. 1
    I vissa lägen Ibland känner jag verkligen att jag saknar en liten tjej. Som idag till exempel. Har varit på klädparty. Det var POMP de LUX. Något danskt märke som jag inte hade en aning om innan. Hon som sålde detta hade tre stycken stänger med kläder med. Två av dem var med flickkläder. Och dessa flickkläder var verkligen ursöta på många sätt och vis. De kläder som fanns på pojkstången var till viss del med söta men inte på långa vägar lika kul att bläddra i. Konstigt för jag själv är väl mer av en pojkflicka än en sådan där klänning och kjoltjej.


    Annars så har jag idag gått igenom kläderna i Sakarias garderob. Fanns en hel del i strl 92 att lägga undan nu. Det ger mig med ångest på ett vis. Kläderna blir större och större och så blir mina barn med. Snart inga små söta barn utan stora barn. Tur att de är söta som stora med!
  3. Medlem sedan
    Oct 2011
    #2
    Jag har tittat på pomp delux hemsida några gånger, bland annat när de rear ut tidigare kollektioner, då gör dem det ordentligt och det är jättebilligt.. men av just den anledning du skriver har jag inte köpt nåt ändå. pojkkläderna är inte så mycket att ha, inte speciella på något sätt.. men flickkläderna där är verkligen söta! Blir nog en del av det märket när bebis nr 2 är större
  4. 2
    Jag har tittat på pomp delux hemsida några gånger, bland annat när de rear ut tidigare kollektioner, då gör dem det ordentligt och det är jättebilligt.. men av just den anledning du skriver har jag inte köpt nåt ändå. pojkkläderna är inte så mycket att ha, inte speciella på något sätt.. men flickkläderna där är verkligen söta! Blir nog en del av det märket när bebis nr 2 är större
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Jag har ju aldrig behövt sakna flickor och har i många år fått frossa i söta, tuffa och fina tjejkläder. Har aldrig kikat på Pomp de Lux men risken är väl stor att jag gör det nu

    Förstår att det känns lockande att få pyssla med en liten tjej men du får helt enkelt hålla tummarna för att det blir många små barnbarn av rätt kön så du får "go wild and crazy" bland flickkläderna
  6. 3
    Jag har ju aldrig behövt sakna flickor och har i många år fått frossa i söta, tuffa och fina tjejkläder. Har aldrig kikat på Pomp de Lux men risken är väl stor att jag gör det nu

    Förstår att det känns lockande att få pyssla med en liten tjej men du får helt enkelt hålla tummarna för att det blir många små barnbarn av rätt kön så du får "go wild and crazy" bland flickkläderna
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Vad jag fattade så säljer de bara sina kollektioner i 10 veckors omgångar för att de inte vill att kläderna ska bli för vanliga. Jag ska hålla utkik efter deras rea med framöver! Jo även pojkkläderna hade vissa speciella detaljer. Det fanns på alla plagg om man kikade extra noga!
  8. 4
    Vad jag fattade så säljer de bara sina kollektioner i 10 veckors omgångar för att de inte vill att kläderna ska bli för vanliga. Jag ska hålla utkik efter deras rea med framöver! Jo även pojkkläderna hade vissa speciella detaljer. Det fanns på alla plagg om man kikade extra noga!
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Ja kika du på deras kläder! Mer prinsessigt får man liksom leta efter!

    Lär väl dröja innan jag får några barnbarn är jag rädd för.
  10. 5
    Ja kika du på deras kläder! Mer prinsessigt får man liksom leta efter!

    Lär väl dröja innan jag får några barnbarn är jag rädd för.

Liknande trådar

  1. I söndags var vi på visning på en lägen-
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-11-02, 16:05
  2. Hur gör man i sådana här lägen
    By mamma24h in forum Bokstavsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 14:58
  3. Sekretess i alla lägen?
    By ~liten~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 20:26
  4. denna lägen het vill vi köpa
    By atiram in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 21:21
  5. två lägen
    By E 20 /10? in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 23:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar