Hejsan!

Har nyss roat mig med att läsa tillbaks i snackhistoriken. Och oj, vad roligt det var!

Jag ser verkligen hur mycket Kristet föräldraskap och ni som skrivit här inne har betytt för min utveckling som kristen. Från sökare, till att försiktigt ta några kliv framåt till att känna mig så säker på min tro som jag ändå gör idag, trots motgångar ibland. Det är också tydlligt för mig när jag läser om vad jag fått förbön här inne och hur mycket som jag nu flera år efter kan se att det blivit bönesvar på!

En extra rolig grej var när jag bad om förbön när vi var mitt i en budgivning på ett hus som vi verkligen ville ha. Jag fick detta svar från en snackare: "Ber för er och att huset ska bli ert om det är huset Gud har tänkt för er,,,,,och om han inte har tänkt detta hus för er så ska det visa sig på ett mycket tydligt sätt." Nå vi vann inte budgivningen och var nog rätt besvikna över det. En månad senare vann vi en annan budgivning och några månader senare flyttade vi in i det hus vi köpt. Det visade sig att ett par dörrar bort i samma radhus så bodde/bor numera ett par av våra närmsta vänner: kristna, en var då pastor i den församling som vi sedan blev medlemmar i (och nu är den sagan slut). Jag som varit så ensam i min tro fick helt plötsligt en kristen gemenskap på ett helt nytt sätt. Gud får till det bra!

Aktiviteten har dock blivit mycket lägre på de sista åren. 5 sidor hann vi med mellan mars 2011 och 2012. (Ja, jag har självklart räknat. Räkna är det bästa jag vet) En massa snackare har försvunnit. Det är så jättetråkigt! För mig är det som att tappa församlingsmedlemmar i denna nätförsamling. Var är ni??? Var tog ni vägen??? Läser ni fortfarande??? Jag saknar er allihop!

Vad sägs om att få igång ruljansen på det här stället igen? Jag antar min egen utmaning och knåpar ihop en enkät. Finns inom kort här ovanför (hoppas jag)