lån hos sbab
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Anonym
    #1

    lån hos sbab

    Har alltid haft våra bolån hos SEB men bytte till SBAB för ca 2 år sen då vi fick mkt bättre räntor där plus att kontakten med dem är så snabb och smidig jämfört med det söliga SEBkontoret vi hade innan. Har ändrat villkoren på lånen några ggr och då alltid via deras hemsida men min fråga är, går det att förhandla även med SBAB? dvs få lägre räntor än de som står på hemsidan. Svaret är säkert självklart ja men hur gör man??
  2. 1
    lån hos sbab Har alltid haft våra bolån hos SEB men bytte till SBAB för ca 2 år sen då vi fick mkt bättre räntor där plus att kontakten med dem är så snabb och smidig jämfört med det söliga SEBkontoret vi hade innan. Har ändrat villkoren på lånen några ggr och då alltid via deras hemsida men min fråga är, går det att förhandla även med SBAB? dvs få lägre räntor än de som står på hemsidan. Svaret är säkert självklart ja men hur gör man??
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Min upplevelse är att de inte är så förhandlingbara - men räntan på ett lån med en viss bindningstid hänger ihop med hur stora lån du har och hur stor andel av bostadsvärdet som du har i lån.
  4. 2
    Min upplevelse är att de inte är så förhandlingbara - men räntan på ett lån med en viss bindningstid hänger ihop med hur stora lån du har och hur stor andel av bostadsvärdet som du har i lån.

Liknande trådar

  1. SBAB vet hur man gör kunder glada
    By kmcb in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-07-28, 19:45
  2. Lita INTE på SBAB
    By morran in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-06-23, 12:21
  3. Vi fick lÅnelöfte av SBAB för köp av BR
    By lea-m in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 21:40
  4. Ni med lån hos SBAB
    By rubyblue in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 10:09
  5. Huslån hos SBAB?
    By anne in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 12:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar