Hungrig men egentligen mätt?!?
_1208 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2012
    #1

    Hungrig men egentligen mätt?!?

    Är det någon annan som känner det där suget i magen när man blir riktigt hungrig, men egentligen känner man sig mätt och/eller har precis ätit? Jag mår illa så fort jag är lite hungrig, så ha det varit nästan hela tiden, men nu verkar jag vara konstant hungrig och jag tror verkligen inte att jag borde äta mer!

    Någon annan som upplevt samma/liknande?
  2. 1
    Hungrig men egentligen mätt?!? Är det någon annan som känner det där suget i magen när man blir riktigt hungrig, men egentligen känner man sig mätt och/eller har precis ätit? Jag mår illa så fort jag är lite hungrig, så ha det varit nästan hela tiden, men nu verkar jag vara konstant hungrig och jag tror verkligen inte att jag borde äta mer!

    Någon annan som upplevt samma/liknande?
  3. Medlem sedan
    Nov 2011
    #2
    Jag känner precis samma. Utom illamåendet. Men jag är hungrig hela tiden, alltså verkligen hela tiden. Till och med under tiden jag äter.

    Men det får vara så tänker jag. Äter lite mest hela tiden, och när det handlar om större mål, ja då äter jag rejält för två fullvuxna karlar.

    Jag säger: njut och ät! Mat är livet så passa på nu när du lix ska/kan äta extra
  4. 2
    Jag känner precis samma. Utom illamåendet. Men jag är hungrig hela tiden, alltså verkligen hela tiden. Till och med under tiden jag äter.

    Men det får vara så tänker jag. Äter lite mest hela tiden, och när det handlar om större mål, ja då äter jag rejält för två fullvuxna karlar.

    Jag säger: njut och ät! Mat är livet så passa på nu när du lix ska/kan äta extra
  5. Medlem sedan
    Mar 2012
    #3
    Ditt svar fick mig att känna mig bättre! Ja det kanske bara är till att äta då, jag ska inte klaga Tack jofre!
  6. 3
    Ditt svar fick mig att känna mig bättre! Ja det kanske bara är till att äta då, jag ska inte klaga Tack jofre!
  7. Medlem sedan
    Nov 2011
    #4
    Man FÅR klaga. Det är faktiskt jobbigt ibland Jag blir leds på mitt ätande ibland. Får ångest för att jag höjt matkassan med.. ja... mycket
  8. 4
    Man FÅR klaga. Det är faktiskt jobbigt ibland Jag blir leds på mitt ätande ibland. Får ångest för att jag höjt matkassan med.. ja... mycket
  9. Medlem sedan
    Mar 2012
    #5
    hahaha jo klaga gör jag allt. tycker väl d jobbigaste med hungern är att jag liksom inte är sugen på mat, vill inte ha nåt, men magen kurrar och vrålar! Men det är som du säger, ett speciellt tillstånd så jag får väl försöka hitta nåt gott att trycka i mig
  10. 5
    hahaha jo klaga gör jag allt. tycker väl d jobbigaste med hungern är att jag liksom inte är sugen på mat, vill inte ha nåt, men magen kurrar och vrålar! Men det är som du säger, ett speciellt tillstånd så jag får väl försöka hitta nåt gott att trycka i mig
  11. Medlem sedan
    Feb 2011
    #6
    Hej, jag är i v 19 ungefär (3:e barnet) och jag har precis börjat känna av det du beskriver. När jag ätit middag (och ffa stått i köket och lagat den...) blir jag ofta jättetrött och måste lägga mig ned en stund. För mig tror jag helt enkelt att suget i magen som uppstår då är magsyra tyvärr, det är egentligen inte så bra att lägga sig ned direkt efter maten antar jag men vad göra? Jag brukar dricka lite extra vatten när just suget i magen kommer.

    Fixa idéer kring choklad, grapefrukt, scones och kolhydrater i allmänhet kan jag också få men det är en helt annan femma...
  12. 6
    Hej, jag är i v 19 ungefär (3:e barnet) och jag har precis börjat känna av det du beskriver. När jag ätit middag (och ffa stått i köket och lagat den...) blir jag ofta jättetrött och måste lägga mig ned en stund. För mig tror jag helt enkelt att suget i magen som uppstår då är magsyra tyvärr, det är egentligen inte så bra att lägga sig ned direkt efter maten antar jag men vad göra? Jag brukar dricka lite extra vatten när just suget i magen kommer.

    Fixa idéer kring choklad, grapefrukt, scones och kolhydrater i allmänhet kan jag också få men det är en helt annan femma...
  13. Medlem sedan
    Mar 2012
    #7
    hmm... jag hade oxå funderat på om det var magsyra. men varför kommer d då och varför blir man så hungrig? jag försöker med vatten men det hjälper inte, så till slut get jag upp och äter, fastän jag inte vill ha nåt. Ska köpa yoghurt och frukt och göra smoothies att dricka mellan måltider, kanske hjälper?
  14. 7
    hmm... jag hade oxå funderat på om det var magsyra. men varför kommer d då och varför blir man så hungrig? jag försöker med vatten men det hjälper inte, så till slut get jag upp och äter, fastän jag inte vill ha nåt. Ska köpa yoghurt och frukt och göra smoothies att dricka mellan måltider, kanske hjälper?
  15. Medlem sedan
    Feb 2011
    #8
    Jag väntar bara på att det ska utvecklas till halsbränna som jag sluppit tidigare graviditeter... det får man för att livmodern trycker upp maginnehållet mot matstrupen och rådet då brukar vara att äta lite i taget, alltså mindre portioner men oftare, undvika fet mat och sura grejer som juice men gärna dricka mjölk - inte lägga sig ned direkt efter maten.

    Jag tror att man misstar den där sugande känslan för hungerskänslor helt enkelt....
  16. 8
    Jag väntar bara på att det ska utvecklas till halsbränna som jag sluppit tidigare graviditeter... det får man för att livmodern trycker upp maginnehållet mot matstrupen och rådet då brukar vara att äta lite i taget, alltså mindre portioner men oftare, undvika fet mat och sura grejer som juice men gärna dricka mjölk - inte lägga sig ned direkt efter maten.

    Jag tror att man misstar den där sugande känslan för hungerskänslor helt enkelt....
  17. Medlem sedan
    Mar 2012
    #9
    ok! låter bra, för det känns ju lite jobbigt att äta när man egentligen inte vill, bara för att det där suget kommer!

    ok, mindre portioner oftare, låter väldigt klokt. Tack så mycket!

    Hoppas verkligen det inte utvecklas till halsbränna för dig!
  18. 9
    ok! låter bra, för det känns ju lite jobbigt att äta när man egentligen inte vill, bara för att det där suget kommer!

    ok, mindre portioner oftare, låter väldigt klokt. Tack så mycket!

    Hoppas verkligen det inte utvecklas till halsbränna för dig!

Liknande trådar

  1. Hungrig eller mätt?
    By _annae_ in forum Ur barnamun
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 13:37
  2. Hungrig men ändå mätt?
    By Anonym in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 18:15
  3. konstant hungrig/mätt
    By Anonym in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 19:44
  4. Mätt och hungrig samtidigt...
    By Jeanette med Wille in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 09:13
  5. hungrig/mätt/hungrig?????
    By bf21/6 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 14:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar