hej, hjälp!
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Mar 2012
    #1

    hej, hjälp!

    Hej!
    jag är ny här på forumet så vi får väl se hur det här går!

    Jag är väldigt dålig på försäkringar då jag aldrig har haft hand om dom själv!
    vart ska man ha sina försäkringar? och vilka?

    tack på förhand!
  2. 1
    hej, hjälp! Hej!
    jag är ny här på forumet så vi får väl se hur det här går!

    Jag är väldigt dålig på försäkringar då jag aldrig har haft hand om dom själv!
    vart ska man ha sina försäkringar? och vilka?

    tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Jan 1999
    #2
    Vad för slags försäkringar pratar du om? Personförsäkring? Hemförsäkring? Bilförsäkring?

    Vi har iallafall följande:

    Hemförsäkring: If. Jättenöjda
    Sjuk- o olycksfall: Barnen har Trygg-hansa. Vi vuxna har Aktsam.
    Sjukvårdsförsäkring: jag har Skandia och maken Länsförsäkringar, båda via våra jobb.
    Bilen: If. Jättenöjda.

    Ett varnande finger - jag skulle INTE byta barnförsäkring, om det inte fanns extrema skäl till byte. Det är alldeles för lätt för försäkringsbolaget att införa undantag och man riskerar att det blir tjafs och att bolaget hävdar att sjukdomen uppstod innan försäkringen togs.
  4. 2
    Vad för slags försäkringar pratar du om? Personförsäkring? Hemförsäkring? Bilförsäkring?

    Vi har iallafall följande:

    Hemförsäkring: If. Jättenöjda
    Sjuk- o olycksfall: Barnen har Trygg-hansa. Vi vuxna har Aktsam.
    Sjukvårdsförsäkring: jag har Skandia och maken Länsförsäkringar, båda via våra jobb.
    Bilen: If. Jättenöjda.

    Ett varnande finger - jag skulle INTE byta barnförsäkring, om det inte fanns extrema skäl till byte. Det är alldeles för lätt för försäkringsbolaget att införa undantag och man riskerar att det blir tjafs och att bolaget hävdar att sjukdomen uppstod innan försäkringen togs.
  5. Medlem sedan
    Mar 2012
    #3
    Har villa, två barn och bil. sen då även en olycksfallsförsäkring för mig själv.

    Barnen ligger i trygghansa, och det har jag hört ska vara de bästa barnförsäkringarna! och som du säger, dumt att byta över nu!

    hittade en sida som det står lite om villkor åså (www.jamfor-forsakringar.nu), men det är ju inte bara villkor och pris som spelar roll. Bemötande och skadehantering är ju viktigt också!

    Så du är också nöjd med if...Jag får kolla med dom om vad dom kan erbjuda!

    Nåt speciellt man ska tänka på förutom det med barnförsäkringarna?

    Tack så mycket för svaren! är lite vilsen!
  6. 3
    Har villa, två barn och bil. sen då även en olycksfallsförsäkring för mig själv.

    Barnen ligger i trygghansa, och det har jag hört ska vara de bästa barnförsäkringarna! och som du säger, dumt att byta över nu!

    hittade en sida som det står lite om villkor åså (www.jamfor-forsakringar.nu), men det är ju inte bara villkor och pris som spelar roll. Bemötande och skadehantering är ju viktigt också!

    Så du är också nöjd med if...Jag får kolla med dom om vad dom kan erbjuda!

    Nåt speciellt man ska tänka på förutom det med barnförsäkringarna?

    Tack så mycket för svaren! är lite vilsen!
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Tycker att du ska se över försäkringar om du har lån och livförsäkringar ifall att du går bort och barnen är minderåriga samt att du går igenom eventuella pensionspengar så att de faller ut till barnen om något händer.
  8. 4
    Tycker att du ska se över försäkringar om du har lån och livförsäkringar ifall att du går bort och barnen är minderåriga samt att du går igenom eventuella pensionspengar så att de faller ut till barnen om något händer.
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5
    Om man har sjukdomsdelen i sin personförsäkring så ska man vara försiktig med att flytta även den för det är inte bara på barnförsäkringen som man kan få undantag utan även på en vuxenförsäkring.

    När det gäller sakförsäkringar så ser vi över dem varje år, det är framför allt priset på bilförsäkringen som spelar roll. Fritidshus- och hemförsäkringen är ungefär lika mellan olika försäkringsbolag.

    Idag har vi TryggHansa på alla sakförsäkringar samt på barnens försäkringar och vi är nöjda med dem. Jag har haft ett bilskadeärende med dem för länge sedan och vi har nyligen haft ett "barnskadeärende" och de har varit snabba och smidiga att ha att göra med.

    Jag har min sjuk- och olycksfallsförsäkring i If och jag inget att säga om dem då jag inte har behövt utnyttja den.
  10. 5
    Om man har sjukdomsdelen i sin personförsäkring så ska man vara försiktig med att flytta även den för det är inte bara på barnförsäkringen som man kan få undantag utan även på en vuxenförsäkring.

    När det gäller sakförsäkringar så ser vi över dem varje år, det är framför allt priset på bilförsäkringen som spelar roll. Fritidshus- och hemförsäkringen är ungefär lika mellan olika försäkringsbolag.

    Idag har vi TryggHansa på alla sakförsäkringar samt på barnens försäkringar och vi är nöjda med dem. Jag har haft ett bilskadeärende med dem för länge sedan och vi har nyligen haft ett "barnskadeärende" och de har varit snabba och smidiga att ha att göra med.

    Jag har min sjuk- och olycksfallsförsäkring i If och jag inget att säga om dem då jag inte har behövt utnyttja den.

Liknande trådar

  1. Men hjälp gravid igen, namn hjälp tack
    By sötismamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 08:40
  2. Hjälp hjälp..torka dunjacka..
    By oja39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-29, 14:07
  3. Hjälp hjälp och lite mera hjälp
    By Meggie in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 17:31
  4. Hjälp bullarna jäser inte... HJÄLP!
    By Karolina in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:02
  5. Hjälp ursäkta men måste ha snabb hjälp
    By Lisa in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar