Värkar
_1203 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    Värkar

    Vaknade vid tretiden i natt av att sammandragningarna faktiskt gjorde riktigt ont. Sedan har det fortsatt hela morgonen med både molvärk och värkar även om det lugnat sig lite och de fortfarande är väldigt oregelbundna.

    Jag hade värkar i lördags också, i flera timmar, och sedan gick de över så jag vågar inte riktigt hoppas att det är på riktigt nu. Men ni får gärna hålla tummarna !
    Lisa - mamma till Björn född i januari 2010 och väntar 2:an i mars 2012!
    www.avanai.se
  2. 1
    Värkar Vaknade vid tretiden i natt av att sammandragningarna faktiskt gjorde riktigt ont. Sedan har det fortsatt hela morgonen med både molvärk och värkar även om det lugnat sig lite och de fortfarande är väldigt oregelbundna.

    Jag hade värkar i lördags också, i flera timmar, och sedan gick de över så jag vågar inte riktigt hoppas att det är på riktigt nu. Men ni får gärna hålla tummarna !
  3. Medlem sedan
    Jul 2011
    #2
    Oh vad spännande!
    Håller tummarna att din lill* kommer snart!
    Väntar med spänning på uppdatering!
    kramar
  4. 2
    Oh vad spännande!
    Håller tummarna att din lill* kommer snart!
    Väntar med spänning på uppdatering!
    kramar
  5. Medlem sedan
    Jul 2011
    #3
    Hoppas hoppas att det är på riktigt! väntar med spänning på fortsättning!
  6. 3
    Hoppas hoppas att det är på riktigt! väntar med spänning på fortsättning!
  7. Medlem sedan
    Mar 2011
    #4
    Håller tummarna för att det startar snart!!
    Kram
  8. 4
    Håller tummarna för att det startar snart!!
    Kram
  9. Medlem sedan
    Aug 2009
    #5
    Tack allihop! Har fortfarande värkar men de har inte blivit mycket starkare sedan i morse. Jag måste vara världens långsammaste barnaföderska, hade en latensfas på över ett dygn med min första och den här verkar ta minst lika lång tid... Men nu är jag i alla fall (nästan) säker på att det verkligen är förlossning på g, för inte har man väl förvärkar i så många timmar??
  10. 5
    Tack allihop! Har fortfarande värkar men de har inte blivit mycket starkare sedan i morse. Jag måste vara världens långsammaste barnaföderska, hade en latensfas på över ett dygn med min första och den här verkar ta minst lika lång tid... Men nu är jag i alla fall (nästan) säker på att det verkligen är förlossning på g, för inte har man väl förvärkar i så många timmar??
  11. Medlem sedan
    Jul 2009
    #6
    Hur går det? Jag fick värkar vid fyra och nu har de lugnat ned sig. Fybubblan vad ont det gjort. Nu två Alvedon, värmedyna och försöka sova. Hoppas dina värkar kommit igång ordentligt!
    LILLEFÖTTER
  12. 6
    Hur går det? Jag fick värkar vid fyra och nu har de lugnat ned sig. Fybubblan vad ont det gjort. Nu två Alvedon, värmedyna och försöka sova. Hoppas dina värkar kommit igång ordentligt!
  13. Medlem sedan
    Aug 2009
    #7
    Nä här händer ingenting tyvärr. Värkarna (förvärkarna?) fortsätter, men vissa gör svinont och andra inte alls. Hoppas det går bättre för dig!
  14. 7
    Nä här händer ingenting tyvärr. Värkarna (förvärkarna?) fortsätter, men vissa gör svinont och andra inte alls. Hoppas det går bättre för dig!
  15. Medlem sedan
    Jul 2009
    #8
    Samma här... värkar var 10onde minut. Jag tror de kommer igång ordentligt efter fyra... värkarna vill inte komma dagtid så var det förra gången... ikväll då kör vi
  16. 8
    Samma här... värkar var 10onde minut. Jag tror de kommer igång ordentligt efter fyra... värkarna vill inte komma dagtid så var det förra gången... ikväll då kör vi
  17. Medlem sedan
    Mar 2011
    #9
    Vill inte skrämma er men det kan nog tyvärr hålla på så ett tag.. för mig började det nån vecka innan jag blev igångsatt och då hade jag inte ens börjat öppna mig..
  18. 9
    Vill inte skrämma er men det kan nog tyvärr hålla på så ett tag.. för mig började det nån vecka innan jag blev igångsatt och då hade jag inte ens börjat öppna mig..
  19. Medlem sedan
    Aug 2009
    #10
    Jo, har börjar inse att det nog kommer att dröja ett tag det här. Läste den här artikeln idag och det låter ju som om det är förvärkar jag har.

    http://se.babycenter.com/pregnancy/a.../braxtonhicks/

    Trist bara att man ska gå och ha ont och inte ens öppna sig något!

    Varför blev du igångsatt? Hade inte du BF ungefär samtidigt som mig?
  20. 10
    Jo, har börjar inse att det nog kommer att dröja ett tag det här. Läste den här artikeln idag och det låter ju som om det är förvärkar jag har.

    http://se.babycenter.com/pregnancy/a.../braxtonhicks/

    Trist bara att man ska gå och ha ont och inte ens öppna sig något!

    Varför blev du igångsatt? Hade inte du BF ungefär samtidigt som mig?
  21. Medlem sedan
    Mar 2011
    #11
    Den artikeln läste jag också, tyckte bara att det var konstigt att mina sammandragningar både gjorde ont och kom ibland så tätt som var femte-sjätte minut.. helt snurrigt

    Jag blev igångsatt för att jag hade varit sjukskriven så länge med min svåra foglossning. BM tog upp det som en möjlighet för att jag skulle slippa ha mer ont än nödvändigt men att de ville jag skulle gå minst vecka 38 ut.
    I början ville jag inte riktigt, kändes läskigt att bli igångsatt men när vecka 39 började närma sig var jag så slut av alla sammandragningarna uppepå fogsmärtorna att jag inte stod ut längre.
    Kändes helt underbart då att få bli inrullad på förlossningen dagen efter läkaren hade skrivit remissen
  22. 11
    Den artikeln läste jag också, tyckte bara att det var konstigt att mina sammandragningar både gjorde ont och kom ibland så tätt som var femte-sjätte minut.. helt snurrigt

    Jag blev igångsatt för att jag hade varit sjukskriven så länge med min svåra foglossning. BM tog upp det som en möjlighet för att jag skulle slippa ha mer ont än nödvändigt men att de ville jag skulle gå minst vecka 38 ut.
    I början ville jag inte riktigt, kändes läskigt att bli igångsatt men när vecka 39 började närma sig var jag så slut av alla sammandragningarna uppepå fogsmärtorna att jag inte stod ut längre.
    Kändes helt underbart då att få bli inrullad på förlossningen dagen efter läkaren hade skrivit remissen
  23. Medlem sedan
    Aug 2009
    #12
    Vad skönt att den möjligheten fanns då och att din BM tänkte på det!
  24. 12
    Vad skönt att den möjligheten fanns då och att din BM tänkte på det!

Liknande trådar

  1. Värkar!
    By allimac-a in forum _1006 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-03, 17:52
  2. Värkar???
    By Fritz in forum _1006 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-03, 07:52
  3. jag har värkar
    By ia-fia in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 19:55
  4. VÄRKAR !!!!
    By Jenni m TuvaTheoTiam in forum _0707 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-29, 20:25
  5. värkar!!
    By uskan in forum _0706 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 10:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar