Varifrån kommer allt gott?
Föräldraskap - kristen
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Varifrån kommer allt gott?

    För en tid sedan hade barnens andaktsbok kommit till en psaltarpsalm om hur Gud skapat allt. Den skrev omblommor och barn och frukt och hundar o.s.v. och frågade sedan fullständigt omedvetet om hur åtminstone mina små glin tänker:" varifrån kommer allt det du tycker om?" 6åringen ropade på en gång. "Jag vet - från EB games!!"
  2. 1
    Varifrån kommer allt gott? För en tid sedan hade barnens andaktsbok kommit till en psaltarpsalm om hur Gud skapat allt. Den skrev omblommor och barn och frukt och hundar o.s.v. och frågade sedan fullständigt omedvetet om hur åtminstone mina små glin tänker:" varifrån kommer allt det du tycker om?" 6åringen ropade på en gång. "Jag vet - från EB games!!"
  3. Liz*
    #2
    Det finns mindre källor tydligen
  4. 2
    Det finns mindre källor tydligen
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Eller också är alla frukter,blommor, hundar, barn och berg rätt ointressanta jämfört med Wii-spel? Som man ropar får man svar! Efter en massa år som söndagsskolelärare undviker jag en retoriska frågor - ska man fråga något får man ta svaret på allvar och räkna med att de inte alls blir vad man tänkte sig!
  6. 3
    Eller också är alla frukter,blommor, hundar, barn och berg rätt ointressanta jämfört med Wii-spel? Som man ropar får man svar! Efter en massa år som söndagsskolelärare undviker jag en retoriska frågor - ska man fråga något får man ta svaret på allvar och räkna med att de inte alls blir vad man tänkte sig!
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Det där hade mina barn också sagt
  8. 4
    Det där hade mina barn också sagt
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    kunnat säga (jag tänker för snabbt )
  10. 5
    kunnat säga (jag tänker för snabbt )
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    (imt)
  12. 6
    (imt)
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Skönt, då, att det inte bara är våra barn. Eller Cheyennes.

    Fast jag måste säga, faktiskt, att jag häpnade när jag hörde nioåringen förklara för kompisen att "Kidz (församlingens miniorverksamhet) är det roligaste som finns. MYCKET roligare än Liseberg!" Det var en motvikt som jag inte hade väntat mig...
  14. 7
    Skönt, då, att det inte bara är våra barn. Eller Cheyennes.

    Fast jag måste säga, faktiskt, att jag häpnade när jag hörde nioåringen förklara för kompisen att "Kidz (församlingens miniorverksamhet) är det roligaste som finns. MYCKET roligare än Liseberg!" Det var en motvikt som jag inte hade väntat mig...
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Ibland, rätt ofta faktiskt, kan de säga saker om Jesus och Gud som förvånar och är helt mitt i prick också! Fast det känns litet skrytigt att skriva om - men det är viktigt - "ur barns och spädbarn mun har du berett ditt lov!"
  16. 8
    Ibland, rätt ofta faktiskt, kan de säga saker om Jesus och Gud som förvånar och är helt mitt i prick också! Fast det känns litet skrytigt att skriva om - men det är viktigt - "ur barns och spädbarn mun har du berett ditt lov!"
  17. Medlem sedan
    Nov 2006
    #9
    Yngsta sonens favoritaftonbön har lärt mig mycket: "Gud, jag har ingenting att säga nu. Amen." Det sista du skriver är stor sanning.
  18. 9
    Yngsta sonens favoritaftonbön har lärt mig mycket: "Gud, jag har ingenting att säga nu. Amen." Det sista du skriver är stor sanning.
  19. Liz*
    #10
    imt
  20. 10
    imt

Liknande trådar

  1. Varifrån kommer allt
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-19, 13:15
  2. Varifrån kommer allt bajs?
    By Marmelad in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 18:30
  3. Varifrån kommer..
    By peach in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 23:29
  4. Varifrån kommer
    By Kebbne med Eskil in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-26, 20:34
  5. Varifrån kommer,,
    By cachi in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-23, 07:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar