Borde man inte börja må bättre nu!?
_1210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Borde man inte börja må bättre nu!?

    Sen förra veckan har jag mått riktigt illa mellan varven under dagen/kvällen, mer än jag gjorde det första veckorna och man kan ju tycka att det borde försvinna inte komma tillbaka? Har dessutom en jäkla molvärk igen och är tröttare än tröttast, orkar knappt resa mig ur soffan & väljer att ha barnen hemma istället för på förskolan då jag inte orkar kliva upp och ta dom dit. Helt galet! Iofs låg vi hela familjen i influensa förra veckan, kanske är det sviterna efter det som gör mig så himla trött, slut & matt. Jag vill börja må bra & få tillbaka lite energi!

    Är det förresten nån som har en angelsound? En sån där man kan lyssna på bebis hjärta med? Jag hade en till förra barnet men sålde den efter graviditeten, nu är jag sugen på att köpa en igen, det är ju så himla mysigt att kunna ta fram och lyssna på bebis när man vill
    (¯`°•.¸ ♥ Liam Mars -06 ♥¸.•°´¯) ♥ (¯`°•.¸ ♥ Alicia Mars -08 ♥¸.•°´¯) (¯`°•.¸ ♥ Charlie Oktober -12 ♥¸.•°´¯)
  2. 1
    Borde man inte börja må bättre nu!? Sen förra veckan har jag mått riktigt illa mellan varven under dagen/kvällen, mer än jag gjorde det första veckorna och man kan ju tycka att det borde försvinna inte komma tillbaka? Har dessutom en jäkla molvärk igen och är tröttare än tröttast, orkar knappt resa mig ur soffan & väljer att ha barnen hemma istället för på förskolan då jag inte orkar kliva upp och ta dom dit. Helt galet! Iofs låg vi hela familjen i influensa förra veckan, kanske är det sviterna efter det som gör mig så himla trött, slut & matt. Jag vill börja må bra & få tillbaka lite energi!

    Är det förresten nån som har en angelsound? En sån där man kan lyssna på bebis hjärta med? Jag hade en till förra barnet men sålde den efter graviditeten, nu är jag sugen på att köpa en igen, det är ju så himla mysigt att kunna ta fram och lyssna på bebis när man vill
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Jo, men tror du inte det är influensan? Jag tycker jag känner mig piggare och jag är bara i v 10, det är väl runt nu det börjar ljusna i en igen? Du ska se att det bara är sjukan som sitter i, jag var svag länge efter influensan jag också.

    Jag har ingen Angelsound och är mkt mesig när det kommer till sånt. Jag vet att jag hade velat lyssna hela tiden och det hade bara skapat ångest tror jag. Du et sådär: jag hör! Nej nu försvann det nej nu hör jag igen nej var blev hjärtljuden NU av?
  4. 2
    Jo, men tror du inte det är influensan? Jag tycker jag känner mig piggare och jag är bara i v 10, det är väl runt nu det börjar ljusna i en igen? Du ska se att det bara är sjukan som sitter i, jag var svag länge efter influensan jag också.

    Jag har ingen Angelsound och är mkt mesig när det kommer till sånt. Jag vet att jag hade velat lyssna hela tiden och det hade bara skapat ångest tror jag. Du et sådär: jag hör! Nej nu försvann det nej nu hör jag igen nej var blev hjärtljuden NU av?
  5. Medlem sedan
    Oct 2011
    #3
    Det finns dom som kräks igenom hela graviditeten. Syrran gjorde det och en kompis också. Men för de flesta brukar väl illamåendet vara i stort sett borta i vecka 13-16.
    Men mattheten beror nog mer på influensan. Hoppas att det släpper snart.

    Har ingen angelsound men oj vad jag vill ha en nu!
    Läste om en site som sålde dem för typ 300kr. Men länken fungerade inte och letade som sjutton på siten men kunde inte hitta Lät bättre än de svenska siter som jag hittat där de kostar typ 700kr.
  6. 3
    Det finns dom som kräks igenom hela graviditeten. Syrran gjorde det och en kompis också. Men för de flesta brukar väl illamåendet vara i stort sett borta i vecka 13-16.
    Men mattheten beror nog mer på influensan. Hoppas att det släpper snart.

    Har ingen angelsound men oj vad jag vill ha en nu!
    Läste om en site som sålde dem för typ 300kr. Men länken fungerade inte och letade som sjutton på siten men kunde inte hitta Lät bättre än de svenska siter som jag hittat där de kostar typ 700kr.
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4
    Jo, det är säkert flunsan som gjort mig så orkeslös. Mannen självdör i soffan när han kommer hem från jobbet så han är lika slut han

    Förstår vad du menar med angelsound:en, när jag hade den med lillan hade jag inga problem att hitta hjärtljuden och då är det såklart bara roligt. Men skulle jag inte hitta åt dom så skulle man såklart nojja sig. Men jag vill nog ha en ändå
  8. 4
    Jo, det är säkert flunsan som gjort mig så orkeslös. Mannen självdör i soffan när han kommer hem från jobbet så han är lika slut han

    Förstår vad du menar med angelsound:en, när jag hade den med lillan hade jag inga problem att hitta hjärtljuden och då är det såklart bara roligt. Men skulle jag inte hitta åt dom så skulle man såklart nojja sig. Men jag vill nog ha en ändå
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5
    Visst är det så, men jag har ju inte mått speciellt illa alls tidigare så därför tycker jag det är konstigt att det kommer nu, men det kanske också hör ihop med influensan eller nått. Inom nån vecka borde man vara topp, hoppas jag haha!

    Teknikmagasinet har en variant för 349 kr tror jag, annars finns det på tradera med från nån webaffär för samma pris, jag kommer nog slå till snart!
  10. 5
    Visst är det så, men jag har ju inte mått speciellt illa alls tidigare så därför tycker jag det är konstigt att det kommer nu, men det kanske också hör ihop med influensan eller nått. Inom nån vecka borde man vara topp, hoppas jag haha!

    Teknikmagasinet har en variant för 349 kr tror jag, annars finns det på tradera med från nån webaffär för samma pris, jag kommer nog slå till snart!
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Ja, köp en - det är ju helt roligt och är man inte fallen åt det hållet att man får PANIK när hjärtljuden inte hörs så är det ju såklart bara roligt.
  12. 6
    Ja, köp en - det är ju helt roligt och är man inte fallen åt det hållet att man får PANIK när hjärtljuden inte hörs så är det ju såklart bara roligt.
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Jag mår klart bättre, har precis kommit in i v. 12 nu. Trött dock som bara den med det har göra med jobbet och långa dagarna också.

    Jag fick en Angelsounds av min syrra. Har inte vågat pröva den ännu då det står att dom rekommenderar den först vid v. 12-14 så ska nog vänta en vecka till innan jag prövar.
  14. 7
    Jag mår klart bättre, har precis kommit in i v. 12 nu. Trött dock som bara den med det har göra med jobbet och långa dagarna också.

    Jag fick en Angelsounds av min syrra. Har inte vågat pröva den ännu då det står att dom rekommenderar den först vid v. 12-14 så ska nog vänta en vecka till innan jag prövar.
  15. Medlem sedan
    Jul 2005
    #8
    Ja, och nu börjar våren anlända så snart borde man bli piggare bara av det.

    Jag ska beställa en längre fram, kan inte hålla mig!
  16. 8
    Ja, och nu börjar våren anlända så snart borde man bli piggare bara av det.

    Jag ska beställa en längre fram, kan inte hålla mig!
  17. Medlem sedan
    Jul 2005
    #9
  18. 9
  19. Medlem sedan
    Oct 2011
    #10
    Skall gå förbi Teknikmagasinet på hemvägen. Om det inte är så många folk där inne så kanske jag skall slå till och köpa en...
    Tack för tipset!
  20. 10
    Skall gå förbi Teknikmagasinet på hemvägen. Om det inte är så många folk där inne så kanske jag skall slå till och köpa en...
    Tack för tipset!
  21. Medlem sedan
    Jul 2005
    #11
    Oh, spännande!
  22. 11
    Oh, spännande!
  23. Medlem sedan
    Oct 2011
    #12
    Köpte en igår. Men fattar inte hur den fungerar. Kan inte ens höra mina egna hjärtljud. Den lyser, är påslagen, det brusar i lurarna men inget trummande. Kanske för tidigt för bebis men jag borde väl höra mina egna hjärtljud, eller? Är jag korkad?
  24. 12
    Köpte en igår. Men fattar inte hur den fungerar. Kan inte ens höra mina egna hjärtljud. Den lyser, är påslagen, det brusar i lurarna men inget trummande. Kanske för tidigt för bebis men jag borde väl höra mina egna hjärtljud, eller? Är jag korkad?
  25. Medlem sedan
    Jul 2005
    #13
    Men, nog borde man kunna höra sina egna hjärtljud med den även om man inte hittar åt bebis. Har du haft på nån kontaktgel? Om du inte ens kan hitta åt dina egna hjärtljud måste den ju vara felande. Jag tror absolut inte att det är du som är korkad hihi
  26. 13
    Men, nog borde man kunna höra sina egna hjärtljud med den även om man inte hittar åt bebis. Har du haft på nån kontaktgel? Om du inte ens kan hitta åt dina egna hjärtljud måste den ju vara felande. Jag tror absolut inte att det är du som är korkad hihi
  27. Medlem sedan
    Oct 2011
    #14
    Hade sån där kontakgel. Tänkte höra om mannen kan ställa upp som försökskanin ikväll så får jag se om jag kan höra hans hjärtljud. Hittar vi inte hans heller så får jag gå tillbaka med den. Trist. Hoppas att det funkar ikväll.
  28. 14
    Hade sån där kontakgel. Tänkte höra om mannen kan ställa upp som försökskanin ikväll så får jag se om jag kan höra hans hjärtljud. Hittar vi inte hans heller så får jag gå tillbaka med den. Trist. Hoppas att det funkar ikväll.
  29. Medlem sedan
    Jul 2005
    #15
    Ja, hoppas den funkar! Vore ju skittråkigt annars
  30. 15
    Ja, hoppas den funkar! Vore ju skittråkigt annars

Liknande trådar

  1. jag borde börja....
    By Nickisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-24, 14:09
  2. Jag borde verkligen börja
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-05-19, 16:12
  3. Borde man inte börja fundera
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 13:19
  4. Nu borde jag verkligen börja
    By joleda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-07, 17:59
  5. Borde nog börja träna...
    By lillasysteryster in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 19:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar