Ang nedladdningens vara eller icke vara.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Ang nedladdningens vara eller icke vara.

    Känns lite som att filmindustrin ligger väldigt långt efter marknadens behov. För, hör jag vännerna på andra sidan jorden berätta om en film de såg igår kväll och som de verkligen rekommenderade - inte vill jag vänta i 6 månader på att den (kanske, ingen vet riktigt säkert) dyker upp här i Sverige heller?! Nej, då vill jag se den ganska så meddetsamma, och diskutera den med vännerna på andra sidan jorden - där filmen redan lanserats. Stöld är inte ok, men lite uppdatering från filmindustrins hemsida hade inte varit helt fel.
  2. 1
    Ang nedladdningens vara eller icke vara. Känns lite som att filmindustrin ligger väldigt långt efter marknadens behov. För, hör jag vännerna på andra sidan jorden berätta om en film de såg igår kväll och som de verkligen rekommenderade - inte vill jag vänta i 6 månader på att den (kanske, ingen vet riktigt säkert) dyker upp här i Sverige heller?! Nej, då vill jag se den ganska så meddetsamma, och diskutera den med vännerna på andra sidan jorden - där filmen redan lanserats. Stöld är inte ok, men lite uppdatering från filmindustrins hemsida hade inte varit helt fel.
  3. Mamman*3
    #2
    Haha, coolt liksom!
  4. 2
    Haha, coolt liksom!
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Vad exakt är coolt liksom? Att ha vänner som inte bor i Sverige?
  6. 3
    Vad exakt är coolt liksom? Att ha vänner som inte bor i Sverige?
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Men om de kan köpa den så kan väl du? Eller menar du endast sådant som går på bio? Har inte takten på hur snabbt man lanserar filmer över världen ökat betydligt? Kanske för att folk annars just hämtar dem på illegal väg.
  8. 4
    Men om de kan köpa den så kan väl du? Eller menar du endast sådant som går på bio? Har inte takten på hur snabbt man lanserar filmer över världen ökat betydligt? Kanske för att folk annars just hämtar dem på illegal väg.
  9. Medlem sedan
    Nov 2008
    #5

    Som går

    på bio tänkte jag på, det tar ett tag sen innan de släpps på dvd. Jag köper dvd, men från USA eller England där många filmer släpps ett halvår tidigare. Och hör man talas om en ny film man vill se vill man kanske inte vänta så länge menar jag..då förstår jag att folk laddar ner.

    Konstig kommentar tycker jag fortfarande om "coolt" måste jag säga.
    Åtminstone vi har halva umgåskretsen och släkten utomlands.
  10. 5
    Som går på bio tänkte jag på, det tar ett tag sen innan de släpps på dvd. Jag köper dvd, men från USA eller England där många filmer släpps ett halvår tidigare. Och hör man talas om en ny film man vill se vill man kanske inte vänta så länge menar jag..då förstår jag att folk laddar ner.

    Konstig kommentar tycker jag fortfarande om "coolt" måste jag säga.
    Åtminstone vi har halva umgåskretsen och släkten utomlands.
  11. Mamman*3
    #6
    Att världen är så liten så som du beskriver. Att tekniken faktiskt gör saker lättnåeliga med ett knapptryck.

    Om man går typ 20 år bakåt i tiden bara så var det du skriver om inte ens påtänkt.
  12. 6
    Att världen är så liten så som du beskriver. Att tekniken faktiskt gör saker lättnåeliga med ett knapptryck.

    Om man går typ 20 år bakåt i tiden bara så var det du skriver om inte ens påtänkt.

Liknande trådar

  1. 20-lappens vara eller icke vara
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 13:23
  2. tandställningens vara eller icke vara
    By cadasi in forum Tonåringar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 18:24
  3. Mjölkens vara eller icke vara?
    By Jennie m 2 in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 15:58
  4. Dubbelvagnens vara eller icke vara
    By Labolina in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-06, 10:12
  5. Porrens vara eller icke vara....
    By Ziggy in forum Sex & erotik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 23:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar