Jag blir galen!
_1203 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    Jag blir galen!

    Vaknade vid ett-tiden i natt av värkar som gjorde riktigt ont. De fortsatte fram till fem-tiden med ca 10 minuters mellanrum och gjorde så ont att jag måste verkligen koncentrera mig för att andas och slappna av och inte få panik. Och sedan gick de över... IGEN! Jag blir galen, hur länge ska jag behöva gå och ha ont utan att få någon bebis?? Trodde inte att förvärkar kunde göra så ont. Nog för att jag har hört att omföderskor har mer förvärkar, men det här börjar ju bli löjligt.

    Hoppas det går bättre för er andra som fortfarande väntar!
    Lisa - mamma till Björn född i januari 2010 och väntar 2:an i mars 2012!
    www.avanai.se
  2. 1
    Jag blir galen! Vaknade vid ett-tiden i natt av värkar som gjorde riktigt ont. De fortsatte fram till fem-tiden med ca 10 minuters mellanrum och gjorde så ont att jag måste verkligen koncentrera mig för att andas och slappna av och inte få panik. Och sedan gick de över... IGEN! Jag blir galen, hur länge ska jag behöva gå och ha ont utan att få någon bebis?? Trodde inte att förvärkar kunde göra så ont. Nog för att jag har hört att omföderskor har mer förvärkar, men det här börjar ju bli löjligt.

    Hoppas det går bättre för er andra som fortfarande väntar!
  3. Medlem sedan
    Sep 2011
    #2
    Jag tror det bara är galenskap som återstår nu så här i slutet av graviditeten... I går kväll hade jag massa värkar som gjorde mer ont än annars och det tryckte neråt nåt hemskt. Även fast de inte var regelbundna tänkte jag att det blir de nog snart. Gick och la mig för att iallafall få vila lite ifall det var dags snart men... så gick det över. Typ. Fortfarande lite sammandragningar men mycket mindre och inte särskilt ont. Däremot är jag väldigt trött eftersom det inte blev mycket sovet i natt - allt gjorde ont.

    Konstigt hur jag innan jag blev gravid var rätt orolig över förlossningen men såg själva graviditeten genom nån sorts rosaskimrande lins - nu längtar jag bara efter förlossningen och känner mig enormt trött på att vara gravid! Tänk när man såg fram emot att magen skulle bli stor... Skulle ha uppskattat det mer då, det där med att kunna ta på sig vilka skor man ville och kunna sova liggande!
  4. 2
    Jag tror det bara är galenskap som återstår nu så här i slutet av graviditeten... I går kväll hade jag massa värkar som gjorde mer ont än annars och det tryckte neråt nåt hemskt. Även fast de inte var regelbundna tänkte jag att det blir de nog snart. Gick och la mig för att iallafall få vila lite ifall det var dags snart men... så gick det över. Typ. Fortfarande lite sammandragningar men mycket mindre och inte särskilt ont. Däremot är jag väldigt trött eftersom det inte blev mycket sovet i natt - allt gjorde ont.

    Konstigt hur jag innan jag blev gravid var rätt orolig över förlossningen men såg själva graviditeten genom nån sorts rosaskimrande lins - nu längtar jag bara efter förlossningen och känner mig enormt trött på att vara gravid! Tänk när man såg fram emot att magen skulle bli stor... Skulle ha uppskattat det mer då, det där med att kunna ta på sig vilka skor man ville och kunna sova liggande!
  5. Medlem sedan
    Jul 2011
    #3
    Snöpligt att de bara slutar så där... Men mitt var det är så är det på riktigt snart! *hoppas*
    När har du bf? hjälper värmedyna eller panodil eller något sådant?
    Lycka till och nästa gång så är det på riktigt tror jag
  6. 3
    Snöpligt att de bara slutar så där... Men mitt var det är så är det på riktigt snart! *hoppas*
    När har du bf? hjälper värmedyna eller panodil eller något sådant?
    Lycka till och nästa gång så är det på riktigt tror jag
  7. Medlem sedan
    Aug 2009
    #4
    BF för fyra dagar sedan Jo både värme och panodil hjälper, framför allt varmt bad. Jag tycker att jag har bra metoder för att hantera smärtan, men man blir så uppgiven när det är falskt alarm hela tiden och då är det svårare att orka med den. Vet man att det är på riktigt har man ju en helt annan motivation!
  8. 4
    BF för fyra dagar sedan Jo både värme och panodil hjälper, framför allt varmt bad. Jag tycker att jag har bra metoder för att hantera smärtan, men man blir så uppgiven när det är falskt alarm hela tiden och då är det svårare att orka med den. Vet man att det är på riktigt har man ju en helt annan motivation!
  9. Medlem sedan
    Jul 2011
    #5
    Ja precis. då vet man ju att det händer något, och att smärtan faktiskt tar slut och då har man en liten bebis!
    Skönt att du har hittat trix att lindra värken. Hoppas att mina värkar starar snart. Jag har bara lite molvärk än
  10. 5
    Ja precis. då vet man ju att det händer något, och att smärtan faktiskt tar slut och då har man en liten bebis!
    Skönt att du har hittat trix att lindra värken. Hoppas att mina värkar starar snart. Jag har bara lite molvärk än
  11. Medlem sedan
    Jul 2009
    #6
    Massera bröstvårtorna Bebis kommer snart! Hejaheja! Kram
  12. 6
    Massera bröstvårtorna Bebis kommer snart! Hejaheja! Kram

Liknande trådar

  1. jag blir galen, GALEN!!
    By -Helena m AoM- in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 14:54
  2. Jag blir galen!
    By anonymt namn in forum Separation
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 15:19
  3. Blir galen på kläder som inte blir rena
    By PetraKalmar in forum En bra idé
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 06:50
  4. Jag blir galen, galen
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 19:31
  5. OTH..blir galen
    By tigerlilia in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 08:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar