Fromma uttalsproblem ;)
Föräldraskap - kristen
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Fromma uttalsproblem ;)

    Vi hade en gäst som blev väldigt impad av minstingen. När hon blev övertrött på kvällen vrålade hon att vi skulle "läsa Biben". Åååå ett sånt fromt barn va?. Fast nu var det bara det att det var Elefanten Emil tappar rösten som hon ville läsa - det är en bok som piper, så hon kallar den "Pipen" men fixar inte p och b
  2. 1
    Fromma uttalsproblem ;) Vi hade en gäst som blev väldigt impad av minstingen. När hon blev övertrött på kvällen vrålade hon att vi skulle "läsa Biben". Åååå ett sånt fromt barn va?. Fast nu var det bara det att det var Elefanten Emil tappar rösten som hon ville läsa - det är en bok som piper, så hon kallar den "Pipen" men fixar inte p och b
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    *ASG*

    Har jag , apropå bibelsprängda barn, berättat om yngste sonen och hans upplevelser av konsert i grannstadens kyrka?

    Jag tvingade med mig familjen, ety det var min födelsedag och jag ville så gärna gå dit. Efteråt frågade jag sonen vad han hade tyckt, och han svarade:

    "Musiken var som Farao, och vi var som judarna. Till slut kom den sista tonen, alltså Mose, och vi blev befriade."
  4. 2
    *ASG*

    Har jag , apropå bibelsprängda barn, berättat om yngste sonen och hans upplevelser av konsert i grannstadens kyrka?

    Jag tvingade med mig familjen, ety det var min födelsedag och jag ville så gärna gå dit. Efteråt frågade jag sonen vad han hade tyckt, och han svarade:

    "Musiken var som Farao, och vi var som judarna. Till slut kom den sista tonen, alltså Mose, och vi blev befriade."
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Åh, underbart! tack för ett gott och bibelsprängt skratt!
  6. 3
    Åh, underbart! tack för ett gott och bibelsprängt skratt!
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4
    Haha, vad rart!
  8. 4
    Haha, vad rart!
  9. Anonym
    #5

    Måste också dela en "from" grej

    Vi gick en skärtorsdagskväll för ett par år sedan på påskvandring i den lokala kyrkan (SvK). Det var olika stationer där man fick möta olika personer ur Bibeln som berättade vad de varit med om under påsken. Det var vi och så en massa pensionärer typ.

    Vid en station var det ett uppdukat påskbord och en av lärjungarna började berätta att påsken firades som ett minne av uttåget ur Egypten varpå min son, fyra år gammal, med hög röst häver ur sig med smått föraktfull röst " Det vet väl alla, alla som läser Bibeln!"

    Pensionärerna fick sig ett gott skratt
  10. 5
    Måste också dela en "from" grej Vi gick en skärtorsdagskväll för ett par år sedan på påskvandring i den lokala kyrkan (SvK). Det var olika stationer där man fick möta olika personer ur Bibeln som berättade vad de varit med om under påsken. Det var vi och så en massa pensionärer typ.

    Vid en station var det ett uppdukat påskbord och en av lärjungarna började berätta att påsken firades som ett minne av uttåget ur Egypten varpå min son, fyra år gammal, med hög röst häver ur sig med smått föraktfull röst " Det vet väl alla, alla som läser Bibeln!"

    Pensionärerna fick sig ett gott skratt
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    *fniss*
  12. 6
    *fniss*
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    *frust* Fromt och strängt!
  14. 7
    *frust* Fromt och strängt!
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8
    Tack ElsaB, *Tovan och anonym för en rolig stund så här på fredagsförkvällen
  16. 8
    Tack ElsaB, *Tovan och anonym för en rolig stund så här på fredagsförkvällen
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    INSTÄMMER!!! *hahaha*
  18. 9
    INSTÄMMER!!! *hahaha*

Liknande trådar

  1. Uttalsproblem
    By esek in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-20, 18:41
  2. uttalsproblem
    By milla in forum Ur barnamun
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 21:06
  3. Uttalsproblem
    By aasha in forum _03 Vårbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 22:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar