Äntligen äntligen! Hungerspelen!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Äntligen äntligen! Hungerspelen!

    På bio!
    Imorgon har vi biljetter för hela familjen och det ska bli sååå kul, vi är sjukt taggade allihop

    Har ni läst Hungerspelen? Ska ni se filmen?

    På begäran: Hej tomat! -sislas matblogg-

    ---s t ö d m o d i g a E m e l i e s b a r n h e m i G h a n a---
    http://www.greatandoh.com/
  2. 1
    Äntligen äntligen! Hungerspelen! På bio!
    Imorgon har vi biljetter för hela familjen och det ska bli sååå kul, vi är sjukt taggade allihop

    Har ni läst Hungerspelen? Ska ni se filmen?

  3. Mamman*3
    #2
    Inte läst. Men ska se.

    Är glad att det blev elvaårsgräns, annars hade vi fått vänta tills den kom på DVD.
  4. 2
    Inte läst. Men ska se.

    Är glad att det blev elvaårsgräns, annars hade vi fått vänta tills den kom på DVD.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    inte läst - och det jag läst om denlåter väldiogt otäckt - att det är gladiatorspel med tonåringar - men jag antar att det finns ngn bra sida i det??? Sonen har kpmpisar som läst boken och älskat den.
  6. 3
    inte läst - och det jag läst om denlåter väldiogt otäckt - att det är gladiatorspel med tonåringar - men jag antar att det finns ngn bra sida i det??? Sonen har kpmpisar som läst boken och älskat den.
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4
    Jaa det är otäckt, men den innehåller så mycket mer! Samhällskritik, kärlek, etiska dilemman, sorg, vänskap... Och den är otroligt spännande! Gaah.
  8. 4
    Jaa det är otäckt, men den innehåller så mycket mer! Samhällskritik, kärlek, etiska dilemman, sorg, vänskap... Och den är otroligt spännande! Gaah.
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5
    Fick höra om filmen först när de nämnde den på nyheterna. Blir grymt sugen att se den med tanke på all negativ kritik den fått.
  10. 5
    Fick höra om filmen först när de nämnde den på nyheterna. Blir grymt sugen att se den med tanke på all negativ kritik den fått.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Negativ? Jag har nästan bara läst positiv kritik...
  12. 6
    Negativ? Jag har nästan bara läst positiv kritik...
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7
    Den har ju fått fyror i betyg från både Expressen, Aftonbladet, SvD och Metro... ?!?
  14. 7
    Den har ju fått fyror i betyg från både Expressen, Aftonbladet, SvD och Metro... ?!?
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Inte läst, men velat läsa! Jag skulle köpt den men gjorde det aldrig och sen fanns den inte kvar i affären och det blev aldrig av. Sååå nu kan jag ju se filmen. Fast helst vill jag läsa böckerna.
  16. 8
    Inte läst, men velat läsa! Jag skulle köpt den men gjorde det aldrig och sen fanns den inte kvar i affären och det blev aldrig av. Sååå nu kan jag ju se filmen. Fast helst vill jag läsa böckerna.
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Som sagt

    på annat ställe, jag kan knappt vänta! Det får bli på måndag tror jag, vi är fortfarande inte riktigt pigga efter en influensaomgång.

    Jag är dock lite tveksam till 11-årsgränsen, det är ju mycket grymheter i handlingen. Jag funderar om det är så att "man" är mer tolerant mot hemskheter idag än för några år sen?
  18. 9
    Som sagt på annat ställe, jag kan knappt vänta! Det får bli på måndag tror jag, vi är fortfarande inte riktigt pigga efter en influensaomgång.

    Jag är dock lite tveksam till 11-årsgränsen, det är ju mycket grymheter i handlingen. Jag funderar om det är så att "man" är mer tolerant mot hemskheter idag än för några år sen?
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Skrev du fel nu?

    Jag blir inte sugen på att se filmer som fått negativ kritik (men vi är ju alla olika). Dessutom har den fått helt ok kritik, men jag har väl inte koll på alla recensioner iofs.
  20. 10
    Skrev du fel nu? Jag blir inte sugen på att se filmer som fått negativ kritik (men vi är ju alla olika). Dessutom har den fått helt ok kritik, men jag har väl inte koll på alla recensioner iofs.
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11
    Ja, det tror jag! Att man är mer tolerant alltså. Ungarna nu för tiden ser så mycket hemskheter så det är ett under att de flesta är så snälla och omtänksamma som de faktiskt är. Jag tror fullt och fast att man blir avtrubbad!
  22. 11
    Ja, det tror jag! Att man är mer tolerant alltså. Ungarna nu för tiden ser så mycket hemskheter så det är ett under att de flesta är så snälla och omtänksamma som de faktiskt är. Jag tror fullt och fast att man blir avtrubbad!
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12
    Ja tyvärr är det nog så. Jag kan inte tänka mig att det "förr" (hur gammal är jag egentligen..) varit ok med 11-årsgräns på en film där en stor del av handlingen går ut på att barn dödar andra barn.
  24. 12
    Ja tyvärr är det nog så. Jag kan inte tänka mig att det "förr" (hur gammal är jag egentligen..) varit ok med 11-årsgräns på en film där en stor del av handlingen går ut på att barn dödar andra barn.
  25. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #13

    Inte läst

    Har läst om, sedan du(?) först skrev om att den var på gång. Du får tala om sedan om filmen gör boken rättvisa - det är ju inte alltid de lyckas med det direkt!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  26. 13
    Inte läst Har läst om, sedan du(?) först skrev om att den var på gång. Du får tala om sedan om filmen gör boken rättvisa - det är ju inte alltid de lyckas med det direkt!
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14
    Jag har läst böckerna och tycker de var jättebra. Därmot är jag lite undrande om filmen. Har de filmatierat alla tre böckerna i en film? Eller är det som Twillight en film per bok?
  28. 14
    Jag har läst böckerna och tycker de var jättebra. Därmot är jag lite undrande om filmen. Har de filmatierat alla tre böckerna i en film? Eller är det som Twillight en film per bok?
  29. Mamman*3
    #15
    Det tror jag.

    För inte litar men på att föräldrar själva kan bedöma sånt.
  30. 15
    Det tror jag.

    För inte litar men på att föräldrar själva kan bedöma sånt.
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16

    Har aldrig hört talas om....

    - inte en susning.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  32. 16
    Har aldrig hört talas om.... - inte en susning.
  33. Medlem sedan
    Dec 2003
    #17
    Det här är första boken
  34. 17
    Det här är första boken
  35. Medlem sedan
    Feb 2004
    #18
    Adlibris har alla böckerna.
    Livet blir inte alltid som man tänkt sig..... det kan bli bättre!!!
  36. 18
    Adlibris har alla böckerna.
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19
    Föräldrar kan nog bedöma mycket, men kanske inte har lust eller möjlighet att kolla in filmerna innan barnen/ungdomarna ser dem
  38. 19
    Föräldrar kan nog bedöma mycket, men kanske inte har lust eller möjlighet att kolla in filmerna innan barnen/ungdomarna ser dem
  39. Medlem sedan
    Oct 2000
    #20
    hur gamla är dina barn?
    Jag kan ju säga att _jag_ inte lockas av en film som beskrivs av recencenterna som "The hunger games är dödsongest och rädsla" - än mindre dra med mig barnen på (även om de haft åldern inne)
  40. 20
    hur gamla är dina barn?
    Jag kan ju säga att _jag_ inte lockas av en film som beskrivs av recencenterna som "The hunger games är dödsongest och rädsla" - än mindre dra med mig barnen på (även om de haft åldern inne)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Äntligen fredag äntligen.. ♥
    By justEmmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 11:20
  2. Äntligen...äntligen Noel är hä
    By Macadam in forum _0705 Majbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 13:51
  3. Äntligen äntligen funkar det...!
    By Libra in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 21:12
  4. Äntligen glad, äntligen positivt!
    By hannsi in forum _0607 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 22:22
  5. Äntligen ÄNTLIGEN tillbaka!!!
    By JEMA in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 12:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar