Isak är här!
_1203 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Isak är här!

    I tisdags föddes Isak :-) Under förlossningen tänkte jag "detta göra jag aldrig mer om" om min man ville sterilisera sig... Fast nu har vi glömt dessa tankar.
    Vi hade inte tagit reda på könet, (dvs frågat rakt ut om barnmorskan kunde se det) men jag tyckte mig ändå vara säker på att det var en tjej jag sett på ultraljudet så vi blev snop(p)na :-)
  2. 1
    Isak är här! I tisdags föddes Isak :-) Under förlossningen tänkte jag "detta göra jag aldrig mer om" om min man ville sterilisera sig... Fast nu har vi glömt dessa tankar.
    Vi hade inte tagit reda på könet, (dvs frågat rakt ut om barnmorskan kunde se det) men jag tyckte mig ändå vara säker på att det var en tjej jag sett på ultraljudet så vi blev snop(p)na :-)
  3. Medlem sedan
    Sep 2011
    #2
    Grattis!
    Större delen av graviditeten har jag undrat vad det är för fel på folk som skaffar fler barn - ett är ju helt logiskt, man vet ju inte innan man varit med om det hur det är, två med lite mellanrum måste ju bara bero på att man förträngt allt det jobbiga, men sen börjar det väl ändå gränsa till masochism..? Fast man vet ju aldrig hur det känns efteråt, det måste ju vara så fett värt att ha gått igenom allt det jobbiga väl man får hålla sin bebis i famnen!
  4. 2
    Grattis!
    Större delen av graviditeten har jag undrat vad det är för fel på folk som skaffar fler barn - ett är ju helt logiskt, man vet ju inte innan man varit med om det hur det är, två med lite mellanrum måste ju bara bero på att man förträngt allt det jobbiga, men sen börjar det väl ändå gränsa till masochism..? Fast man vet ju aldrig hur det känns efteråt, det måste ju vara så fett värt att ha gått igenom allt det jobbiga väl man får hålla sin bebis i famnen!
  5. Medlem sedan
    Jul 2011
    #3
    Grattis till pojken!
    Det skall bli intressant att se hur man själv reagerar under förlossning. Tror att jag står ut med mycket för jag vet att jag slipper må illa mer sen. Länktar efter smärtan som skall komma så jag får ut min bebis!
  6. 3
    Grattis till pojken!
    Det skall bli intressant att se hur man själv reagerar under förlossning. Tror att jag står ut med mycket för jag vet att jag slipper må illa mer sen. Länktar efter smärtan som skall komma så jag får ut min bebis!
  7. Medlem sedan
    Aug 2009
    #4
    Grattis!!
  8. 4
    Grattis!!
  9. Medlem sedan
    Mar 2011
    #5
    Stort grattis till gossen! Jag hade precis samma tanke under och strax efter förlossningen, min man ville också sterilisera sig. Sen kändes detså fantastiskt med ett sånt litet mirakel att jag direkt glömde bort all smärta och rädsla
  10. 5
    Stort grattis till gossen! Jag hade precis samma tanke under och strax efter förlossningen, min man ville också sterilisera sig. Sen kändes detså fantastiskt med ett sånt litet mirakel att jag direkt glömde bort all smärta och rädsla

Liknande trådar

  1. Isak och ??
    By Meliah in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 23:37
  2. Isak och ?
    By Meliah in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 11:52
  3. Isak är här!
    By mammanathalie in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 15:30
  4. Isak är här!
    By My_Wilder in forum _0706 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 15:17
  5. Isak är här!
    By My_Wilder in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 20:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar