Lillan är här
_1203 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    Lillan är här

    Så sista inlägget i onsdags hade jag värkar var tionde minut som gjorde ont. Jag började röra mig lite och då började de komma var femte minut. Kl 16.30 ringde jag svärföräldrarna för att hämta den blivande storebror då jag trodde vi skulle få åka in på morgonen efter. När svärföräldrarna kom vid 17.30 så sa de att jag skulle åka in direkt. Min karl höll med då de fött flera barn och borde veta. Argt sa jag att de födde för 100 år sedan och att de skickar hem en om man kommer för tidigt. 18.30 gjorde värkarna sjukt ont. Jag började få tårar och en bilresa på 40 minuter till sjukhuset kändes inte så lockande. Jag ringde och var välkommen direkt. Vi åkte in och jag hade förjävliga värkar. 19.30 var vi på sjukhuset. Jag var 4 cm öppen och fick stanna. Jag var så chockad för jag var helt inställd på att få åka hem. Allt hade ju gått så snabbt. Jag fick epidural och de tog hinnan vid 21.30. 23.30 gjordes en undersökning och jag var 5 cm öppen. Fick värkstimulerande dropp och då jäklar hände allt. Jag började få så ont att jag började skrika. Jag fick ju ingen påfyllning på epiduralen och en undersökning gjordes. "Oj bebisen hoppade ned och är på väg sa BM". Jag började förtvivlat att gråta. Helt sjukt ju! Jag trodde bebisen skulle komma långt senare. 01.12 kom en liten tjej efter många skrik. Det gick inte att hejda. Dock bästa förlossningen någonsin. Allt var underbart men jag var liksom aldrig med och hann tänka att bebisen kommer nu snart utan jag levde i förnekelse så det tog några minuter att landa när hon kom.

    I tisdags hade jag lite mensliknande ont på eftermiddagen och jag masserade bröstvårtorna en kvart varje timme för jag läst att de kan stimulera att värkar börjar och det gjorde det. Kanske detta satte igång det, vem vet?

    Lycka till alla här inne snart får ni snusa bebis!!!!

    KRAMAR

    LILLEFÖTTER
  2. 1
    Lillan är här Så sista inlägget i onsdags hade jag värkar var tionde minut som gjorde ont. Jag började röra mig lite och då började de komma var femte minut. Kl 16.30 ringde jag svärföräldrarna för att hämta den blivande storebror då jag trodde vi skulle få åka in på morgonen efter. När svärföräldrarna kom vid 17.30 så sa de att jag skulle åka in direkt. Min karl höll med då de fött flera barn och borde veta. Argt sa jag att de födde för 100 år sedan och att de skickar hem en om man kommer för tidigt. 18.30 gjorde värkarna sjukt ont. Jag började få tårar och en bilresa på 40 minuter till sjukhuset kändes inte så lockande. Jag ringde och var välkommen direkt. Vi åkte in och jag hade förjävliga värkar. 19.30 var vi på sjukhuset. Jag var 4 cm öppen och fick stanna. Jag var så chockad för jag var helt inställd på att få åka hem. Allt hade ju gått så snabbt. Jag fick epidural och de tog hinnan vid 21.30. 23.30 gjordes en undersökning och jag var 5 cm öppen. Fick värkstimulerande dropp och då jäklar hände allt. Jag började få så ont att jag började skrika. Jag fick ju ingen påfyllning på epiduralen och en undersökning gjordes. "Oj bebisen hoppade ned och är på väg sa BM". Jag började förtvivlat att gråta. Helt sjukt ju! Jag trodde bebisen skulle komma långt senare. 01.12 kom en liten tjej efter många skrik. Det gick inte att hejda. Dock bästa förlossningen någonsin. Allt var underbart men jag var liksom aldrig med och hann tänka att bebisen kommer nu snart utan jag levde i förnekelse så det tog några minuter att landa när hon kom.

    I tisdags hade jag lite mensliknande ont på eftermiddagen och jag masserade bröstvårtorna en kvart varje timme för jag läst att de kan stimulera att värkar börjar och det gjorde det. Kanske detta satte igång det, vem vet?

    Lycka till alla här inne snart får ni snusa bebis!!!!

    KRAMAR

  3. Medlem sedan
    Jul 2011
    #2
    Vad härligt att läsa att det gick bra och att du snäste av svärföräldrarna om att det minsann inte alls är dags än..*fniss* (Det lär du få höra dig less på hihi)

    Skönt att du fick stanna på förlossningen, det är ju ens största skräck att man ska åka 40 min till förlossning och ha ont och så ska man inte få stanna! Men som tur var så fick du ju det.
    Jag har haft lite mensvärk ont nu i 2 dagar. hoppas mitt också är på gång och att det går rel snabbt som ditt gjorde!

    Vad ska lillan heta? viste ni att det var en tjej?
    Lycka till och mys på hela familjen! och hoppas att storebror finner sig i sin nya roll kram!
  4. 2
    Vad härligt att läsa att det gick bra och att du snäste av svärföräldrarna om att det minsann inte alls är dags än..*fniss* (Det lär du få höra dig less på hihi)

    Skönt att du fick stanna på förlossningen, det är ju ens största skräck att man ska åka 40 min till förlossning och ha ont och så ska man inte få stanna! Men som tur var så fick du ju det.
    Jag har haft lite mensvärk ont nu i 2 dagar. hoppas mitt också är på gång och att det går rel snabbt som ditt gjorde!

    Vad ska lillan heta? viste ni att det var en tjej?
    Lycka till och mys på hela familjen! och hoppas att storebror finner sig i sin nya roll kram!
  5. Medlem sedan
    Sep 2011
    #3
    Grattis!!!
    Härligt att det gick så bra!
    Blir allt lite avis, jag vill också ha bebisen nu
  6. 3
    Grattis!!!
    Härligt att det gick så bra!
    Blir allt lite avis, jag vill också ha bebisen nu
  7. Medlem sedan
    Aug 2009
    #4
    Grattis!!
  8. 4
    Grattis!!
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #5
    Jättergrattis, skönt att väntan är över och att allt verkar ha gått bra. Låter som att du mår bättre den här ggn. Njut nu av den nya familjemedlemmen, när du får tid så skriv gärna och berätta ner sen i 2010... Kram
  10. 5
    Jättergrattis, skönt att väntan är över och att allt verkar ha gått bra. Låter som att du mår bättre den här ggn. Njut nu av den nya familjemedlemmen, när du får tid så skriv gärna och berätta ner sen i 2010... Kram
  11. Medlem sedan
    Mar 2011
    #6
    Grattis!! Va skönt att allt gick bra trots att det gick snabbt.. Liknar slutet på min förlossning lite, det där med att inte hinna med ordentligt för allt gick så fort på slutet.
  12. 6
    Grattis!! Va skönt att allt gick bra trots att det gick snabbt.. Liknar slutet på min förlossning lite, det där med att inte hinna med ordentligt för allt gick så fort på slutet.

Liknande trådar

  1. Lillan*ot*
    By Lima in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 22:04
  2. LILLAN...
    By AnjaL in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 20:47
  3. Lillan...
    By AnjaL in forum _0506 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 10:33
  4. Lillan 2 år
    By smulan-75 in forum _0406 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 15:12
  5. Lillan...
    By AnjaL in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 08:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar