Vår kyrkoturné har börjat
Föräldraskap - kristen
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Vår kyrkoturné har börjat

    Idag var första "stoppet" på vår sk kyrkoturné på jakt efter en ny församling. Idag var vi i Missionskyrkan inne i stan. Vi har två till missionskyrkor att besöka. Just dennna känns nog inte som det blir vår. Lite för lite fart i gudstjänsten för att passa oss, men barnen gillade söndagsskolan. Jag gillade också förbönsstunden och på kyrkkaffet var alla väldigt trevliga och välkomnande.

    Vi har gjort ett schema för våren och vi kommer förutom Svenska Missionskyrkan besöka Svenska kyrkan, Pingströrelsen, Evangeliska Frikyrkan och Trosrörelsen. Det ska bli väldigt roligt

    Nästa vecka Svenska kyrkan (fast då ska inte jag med, för jag är på annan ort då).
    Cheyenne med E, I, A & E

    "Be och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er."
  2. 1
    Vår kyrkoturné har börjat Idag var första "stoppet" på vår sk kyrkoturné på jakt efter en ny församling. Idag var vi i Missionskyrkan inne i stan. Vi har två till missionskyrkor att besöka. Just dennna känns nog inte som det blir vår. Lite för lite fart i gudstjänsten för att passa oss, men barnen gillade söndagsskolan. Jag gillade också förbönsstunden och på kyrkkaffet var alla väldigt trevliga och välkomnande.

    Vi har gjort ett schema för våren och vi kommer förutom Svenska Missionskyrkan besöka Svenska kyrkan, Pingströrelsen, Evangeliska Frikyrkan och Trosrörelsen. Det ska bli väldigt roligt

    Nästa vecka Svenska kyrkan (fast då ska inte jag med, för jag är på annan ort då).
  3. Mumintjejen
    #2
    Det där låter riktigt spännade Lycka till i ert sökande.
  4. 2
    Det där låter riktigt spännade Lycka till i ert sökande.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Låter som en bra start- och god söndagsskola är inte att förakta! Spännande med turne! Fast jag blir litet nervös över trosrörelsen - har de lämpat tokigheter i sin teologi nu? - läs Reichmann och fundera tycker jag.
  6. 3
    Låter som en bra start- och god söndagsskola är inte att förakta! Spännande med turne! Fast jag blir litet nervös över trosrörelsen - har de lämpat tokigheter i sin teologi nu? - läs Reichmann och fundera tycker jag.
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Jag ska genast lugna dig Den där trosrörelseförsamlingen ser jag mest som ett studiebesök och inget långsiktighet i. Jag tror inte jag skulle passa där. Det är en av våra turnekompisar som vill gå dit och se.

    Sen tror jag inte att den församlingen är så trosrörelseig om jag förstått saken rätt. Dottern till paret som startade den är ungdomspastor i pingskyrkan här i stan och henne gillar jag Församlingen är även knuten till Svenska Evangeliska Alliansen och där är Stefan Svärd ordförande (Evangeliska Frikyrkan).

    Mitt förhandstips är pingstkyrkan
  8. 4
    Jag ska genast lugna dig Den där trosrörelseförsamlingen ser jag mest som ett studiebesök och inget långsiktighet i. Jag tror inte jag skulle passa där. Det är en av våra turnekompisar som vill gå dit och se.

    Sen tror jag inte att den församlingen är så trosrörelseig om jag förstått saken rätt. Dottern till paret som startade den är ungdomspastor i pingskyrkan här i stan och henne gillar jag Församlingen är även knuten till Svenska Evangeliska Alliansen och där är Stefan Svärd ordförande (Evangeliska Frikyrkan).

    Mitt förhandstips är pingstkyrkan
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    Tack Och ja, det är det.
  10. 5
    Tack Och ja, det är det.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Skönt! jag har förstått att de kan vara mýcket olika!
  12. 6
    Skönt! jag har förstått att de kan vara mýcket olika!
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Det låter vansinnigt roligt, jag är lite avis, men jag är ju så hemkär eller vad man ska kalla det att en turné nog vore lite bortkastad på mig. Och läs Reichmann, ElsaB är klok som en bok. (Nä, jag är inte orolig på riktigt, bar lite obekväm... )
  14. 7
    Det låter vansinnigt roligt, jag är lite avis, men jag är ju så hemkär eller vad man ska kalla det att en turné nog vore lite bortkastad på mig. Och läs Reichmann, ElsaB är klok som en bok. (Nä, jag är inte orolig på riktigt, bar lite obekväm... )
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8
    Nja, jag skippar nog litteratur faktiskt. Jag har läst en hel del förut så jag har koll på läget

    Du behöver inte vara obekväm. Lovar att jag inte ska bli alldeles tokig
  16. 8
    Nja, jag skippar nog litteratur faktiskt. Jag har läst en hel del förut så jag har koll på läget

    Du behöver inte vara obekväm. Lovar att jag inte ska bli alldeles tokig
  17. Medlem sedan
    Nov 2006
    #9
    Nä, alldeles är ju onödigt. "En dåre för Kristus" är en vettig nivå (Prästhandledare nr 2 diagnosticerade mig på direkten så jag vet vad jag pratar om...)
  18. 9
    Nä, alldeles är ju onödigt. "En dåre för Kristus" är en vettig nivå (Prästhandledare nr 2 diagnosticerade mig på direkten så jag vet vad jag pratar om...)
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10
    Exakt. Lagom tokig är bäst
  20. 10
    Exakt. Lagom tokig är bäst

Liknande trådar

  1. Har just börjat...
    By LongingForAChild in forum Försöker bli med barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-06, 17:25
  2. nån som börjat med overall
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-13, 15:48
  3. Nu har jag börjat med GI
    By PiaD1978 in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 10:41
  4. Har ni börjat få...
    By idavik in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 17:25
  5. har era börjat
    By Terese A in forum Tonåringar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 10:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar