Våfflor, Hunger games och Potter
Föräldraskap - kristen
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Våfflor, Hunger games och Potter

    Tack ni som bett för vår hälsa till våffelbaket. Det gick jättebra! I 18 år har vi fixat våfflor till kyrkkaffet nu. Hojta om ni vill ha tips om hur man lägger upp det och vad man ska tänka på (såsom brandlarm!). Det kom 122 och åt - och det var finväder så några kunde sitta ute (annars får man itne plats i vårt församlingshem). Tre 13åringar hjälpte till med baket och våra barn också förstås. Församlingens fikabeteende har ändrats rätt mycket med åren!

    Efteråt bjöd maken tonåringarna på Hunger games bio. Har ni sett/läst? Han var inte så impad - det var mycket våld i den - otäckt att se barn döda varandra - och ynkligt med samhällskritik. Den här filmen kändes väldigt mycket som del ett - och fokus var om huvudpersonerna skulle överleva på arenan. Tjejerna som såg den var förtjusta (hade läst boken) däremot. (Och min etta var mest förtjust över att han inte träffat ngn klasskompis som kunde undrat vad han gjorde på bio med tre tjejer ).

    Själv har jag sträckläst Harry Potter, eftersom trean vill läsa den och jag ville kolla vilka passager jag tyckte var för otäcka. Det blev bara mordet på Diggory - vi berättade för honom vad som hände och så fick ha läsa vidare sedan. Försöker ta tillfället i akt och diskutera kamp mellan ont och gott mm.med honom, men han genomskådade Kristusbudskapet litet väl snabbt i boken
  2. 1
    Våfflor, Hunger games och Potter Tack ni som bett för vår hälsa till våffelbaket. Det gick jättebra! I 18 år har vi fixat våfflor till kyrkkaffet nu. Hojta om ni vill ha tips om hur man lägger upp det och vad man ska tänka på (såsom brandlarm!). Det kom 122 och åt - och det var finväder så några kunde sitta ute (annars får man itne plats i vårt församlingshem). Tre 13åringar hjälpte till med baket och våra barn också förstås. Församlingens fikabeteende har ändrats rätt mycket med åren!

    Efteråt bjöd maken tonåringarna på Hunger games bio. Har ni sett/läst? Han var inte så impad - det var mycket våld i den - otäckt att se barn döda varandra - och ynkligt med samhällskritik. Den här filmen kändes väldigt mycket som del ett - och fokus var om huvudpersonerna skulle överleva på arenan. Tjejerna som såg den var förtjusta (hade läst boken) däremot. (Och min etta var mest förtjust över att han inte träffat ngn klasskompis som kunde undrat vad han gjorde på bio med tre tjejer ).

    Själv har jag sträckläst Harry Potter, eftersom trean vill läsa den och jag ville kolla vilka passager jag tyckte var för otäcka. Det blev bara mordet på Diggory - vi berättade för honom vad som hände och så fick ha läsa vidare sedan. Försöker ta tillfället i akt och diskutera kamp mellan ont och gott mm.med honom, men han genomskådade Kristusbudskapet litet väl snabbt i boken
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Men vad härligt - och jag gillar att ungarna får vara med! Hos oss är det en liten klick tanter som _alltid_ har skött våffelbaket, det är lite heligt territorum och vispsugna barn göre sig icke besvär.
  4. 2
    Men vad härligt - och jag gillar att ungarna får vara med! Hos oss är det en liten klick tanter som _alltid_ har skött våffelbaket, det är lite heligt territorum och vispsugna barn göre sig icke besvär.
  5. Mumintjejen
    #3
    Härligt att våffelbaket gick bra
  6. 3
    Härligt att våffelbaket gick bra

Liknande trådar

  1. Kollar på winter Games från Aspen
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-25, 23:47
  2. Hunger Games - någon som läst
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 03:45
  3. CROSSFIT GAMES 2011 (dag 1)
    By Lillblomma in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-01, 20:22
  4. Point and click games ???
    By peddy in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 22:40
  5. mind games?
    By Sanna_79 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 13:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar