Förlossningsberättelse
_1203 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    Förlossningsberättelse

    Här finns nu även min förlossningsberättelse:

    http://www.avanai.se/?p=4148

    Lycka till ni som inte fått än, och hoppas ni får en riktig drömförlossning!
    Lisa - mamma till Björn född i januari 2010 och väntar 2:an i mars 2012!
    www.avanai.se
  2. 1
    Förlossningsberättelse Här finns nu även min förlossningsberättelse:

    http://www.avanai.se/?p=4148

    Lycka till ni som inte fått än, och hoppas ni får en riktig drömförlossning!
  3. Medlem sedan
    Jul 2011
    #2
    Åhh grattis och vad skönt att förlossningen blev mer som du tänkt denna gång och vilket arbete du gjorde hemma. Flera dagar med värk och så även hela förmiddagen. Kan tro att storebror är stolt som en tupp att inte vara "liten" längre! Hoppas att han tar det bra, han var inte så gammal va? kring 2? Dom kommer nog ha mycket glädje av varandra när dom växer upp.
    Tack för att du delar med dig av din berättelse och tips om ett annat tänk, dalar ist för toppar... Ska försöka komma ihåg det
    Skönt att ni är hemma och mys på nu alla 4 i familjen!
  4. 2
    Åhh grattis och vad skönt att förlossningen blev mer som du tänkt denna gång och vilket arbete du gjorde hemma. Flera dagar med värk och så även hela förmiddagen. Kan tro att storebror är stolt som en tupp att inte vara "liten" längre! Hoppas att han tar det bra, han var inte så gammal va? kring 2? Dom kommer nog ha mycket glädje av varandra när dom växer upp.
    Tack för att du delar med dig av din berättelse och tips om ett annat tänk, dalar ist för toppar... Ska försöka komma ihåg det
    Skönt att ni är hemma och mys på nu alla 4 i familjen!
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    Ja han är lite över 2 år och väldigt fascinerad över bebisen. Lite kluven däremot till att vara stor pojke och vill nog vara både stor och liten samtidigt
  6. 3
    Ja han är lite över 2 år och väldigt fascinerad över bebisen. Lite kluven däremot till att vara stor pojke och vill nog vara både stor och liten samtidigt
  7. Medlem sedan
    Jul 2011
    #4
    Jo. Han är nog inte riktigt redo att bli stor pojke hela tiden. Men det är ju helt okej
    Man får vara båda, lite efter humör och dagsform.
    Min systerson är 3år och 3 månader. Han är stora pojken och ska ta hand om min bebbe säger han. Han ska söva bebben i vagnen och sova över i barnrummet och vakta bebben på natten när vi ska sova... hehe
    Dessutom lånar han frikostigt ut alla sina babysaker och även sina kläder han nu använder och har i garderoben. Mycket hjälpsamt
    Ska bli kul att se hur reaktionen blir när väl bebben är ute och moster inte har lika mycket tid att ägna åt enbart honom :P
  8. 4
    Jo. Han är nog inte riktigt redo att bli stor pojke hela tiden. Men det är ju helt okej
    Man får vara båda, lite efter humör och dagsform.
    Min systerson är 3år och 3 månader. Han är stora pojken och ska ta hand om min bebbe säger han. Han ska söva bebben i vagnen och sova över i barnrummet och vakta bebben på natten när vi ska sova... hehe
    Dessutom lånar han frikostigt ut alla sina babysaker och även sina kläder han nu använder och har i garderoben. Mycket hjälpsamt
    Ska bli kul att se hur reaktionen blir när väl bebben är ute och moster inte har lika mycket tid att ägna åt enbart honom :P
  9. Medlem sedan
    Oct 2011
    #5
    Grattis! Vad skönt att allt gick så bra. Jag känner lite igen mig i din berättelse. Detta var andra förlossningen för mig också och en så mycket bättre upplevelse. Ingen epidural och var med mer aktivt istället för att bara bli förlöst som du skriver.
    Grattis igen oxh mys med lilla familjen!
  10. 5
    Grattis! Vad skönt att allt gick så bra. Jag känner lite igen mig i din berättelse. Detta var andra förlossningen för mig också och en så mycket bättre upplevelse. Ingen epidural och var med mer aktivt istället för att bara bli förlöst som du skriver.
    Grattis igen oxh mys med lilla familjen!

Liknande trådar

  1. Förlossningsberättelse
    By Leonora in forum Förlossning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 13:38
  2. Förlossningsberättelse
    By Ninnea in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 16:20
  3. Förlossningsberättelse
    By Leonora in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 20:52
  4. Förlossningsberättelse
    By helen_riyo in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 06:03
  5. Förlossningsberättelse
    By Nyssan in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 03:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar