Sovit hela dagen
1201 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Sovit hela dagen

    Vet inte om det är något fel på min bäbis, men inatt sov hon från 23-06, sedan ammade jag henne och leke lite med henne. Hon blev ovanligt snabbt trött igen (efter ca 30 min-1 h) och har sedan sovit hela dagen i soffan med undantag för att jag har ammat henne. Hon är inte varm när jag känner på hennes panna o nacke. Bör jag vara orolig?
  2. 1
    Sovit hela dagen Vet inte om det är något fel på min bäbis, men inatt sov hon från 23-06, sedan ammade jag henne och leke lite med henne. Hon blev ovanligt snabbt trött igen (efter ca 30 min-1 h) och har sedan sovit hela dagen i soffan med undantag för att jag har ammat henne. Hon är inte varm när jag känner på hennes panna o nacke. Bör jag vara orolig?
  3. Medlem sedan
    Jul 2011
    #2
    Så länge hon äter och inte har feber så borde ju allt vara i sin ordning. Kanske är det en tillväxtperiod så hon behöver extra sömn? Vet inte... Kanske har någon annan erfarenhet av något liknande?
  4. 2
    Så länge hon äter och inte har feber så borde ju allt vara i sin ordning. Kanske är det en tillväxtperiod så hon behöver extra sömn? Vet inte... Kanske har någon annan erfarenhet av något liknande?
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Jag undrar också lite över min lilla frökens sömn... tycker ibland hon sover väldigt mycket på dagen, så jag hoppas också att det är som det ska

    Hur länge brukar din/era bebis/ar vara vakna i sträck på dagen? efter min donna har maratonammat i ca 40 min brukar hon kanske bara vara vaken en halvtimma till för att sen sova 2-4 timmar...

    Nu har hon börjat sova längre på natten också så det känns som himla massa sömn... fast jag har inte lagt ihop timmarna nån gång och kollat om det blir mer eller mindre.

    hm nu kom jag på att jag nog ska starta en tråd om nattrutiner... men det får bli sen för nu är det nån som är hungrig ...igen
  6. 3
    Jag undrar också lite över min lilla frökens sömn... tycker ibland hon sover väldigt mycket på dagen, så jag hoppas också att det är som det ska

    Hur länge brukar din/era bebis/ar vara vakna i sträck på dagen? efter min donna har maratonammat i ca 40 min brukar hon kanske bara vara vaken en halvtimma till för att sen sova 2-4 timmar...

    Nu har hon börjat sova längre på natten också så det känns som himla massa sömn... fast jag har inte lagt ihop timmarna nån gång och kollat om det blir mer eller mindre.

    hm nu kom jag på att jag nog ska starta en tråd om nattrutiner... men det får bli sen för nu är det nån som är hungrig ...igen
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Min bebis sover också mycket, både på dagen och natten. På dagen skulle hon nog sova jämt om man hade tid att bära henne jämt, för hon kräver att det rör sig lite då och då. Hon orkar oftast inte vara vaken längre än 30 minuter innan hon blir trött igen.
  8. 4
    Min bebis sover också mycket, både på dagen och natten. På dagen skulle hon nog sova jämt om man hade tid att bära henne jämt, för hon kräver att det rör sig lite då och då. Hon orkar oftast inte vara vaken längre än 30 minuter innan hon blir trött igen.
  9. Medlem sedan
    Oct 2009
    #5
    Absolut inte. Min Mini har haft många sådana dagar, brukar kalla henne för världens tröttaste baby Sover 20.00-05.00, vaknar och äter i max 15 minuter, somnar om och sover till ca08.00. Vissa dagar är hon mycket vaken och vissa dagar bara sover hon så jag får väcka henne när brösten behövs tömmas. Det enda jag oroar mig för när hon har "sovdagar" är att hon missar viktig vakentid - det är ju då dom utvecklas, tränar på att slå på babygymet, hålla leksaker, lyfta huvudet osv...
  10. 5
    Absolut inte. Min Mini har haft många sådana dagar, brukar kalla henne för världens tröttaste baby Sover 20.00-05.00, vaknar och äter i max 15 minuter, somnar om och sover till ca08.00. Vissa dagar är hon mycket vaken och vissa dagar bara sover hon så jag får väcka henne när brösten behövs tömmas. Det enda jag oroar mig för när hon har "sovdagar" är att hon missar viktig vakentid - det är ju då dom utvecklas, tränar på att slå på babygymet, hålla leksaker, lyfta huvudet osv...
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    oh vad länge hon sover på natten, måste vara sköööönt!
    Jag fick bara en natt med 6 h samanhängande sömn nu har hon gått tillbaka till att vakna var tredje timme.
    Ringde BM ang att hon sov så länge, men hon tyckte inte det var någon fara. Jag misstänker att hon är i någon fas eller så har hon bara inte kunnat slappna av ordentligt förut och nu när hon kan det så tar hon igen det. Tydligen gillar hon att ligga mjukt bland kuddarna i soffan, där sover hon som en prinsessa
  12. 6
    oh vad länge hon sover på natten, måste vara sköööönt!
    Jag fick bara en natt med 6 h samanhängande sömn nu har hon gått tillbaka till att vakna var tredje timme.
    Ringde BM ang att hon sov så länge, men hon tyckte inte det var någon fara. Jag misstänker att hon är i någon fas eller så har hon bara inte kunnat slappna av ordentligt förut och nu när hon kan det så tar hon igen det. Tydligen gillar hon att ligga mjukt bland kuddarna i soffan, där sover hon som en prinsessa

Liknande trådar

  1. Sovit nästan hela dagen!
    By Sunflower in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 20:35
  2. Sovit HELA dagen ...
    By Zasa in forum _0907 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-16, 18:02
  3. Sovit hela dagen
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 01:05
  4. Sovit hela dagen!
    By alissa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 00:06
  5. Sovit hela dagen...
    By Åkervindan in forum Singelmingel
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 20:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar