Lillebror...
_1204 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Lillebror...

    ... kom med raketfart tidig igår morse. 3395 g och 50 cm.

    Som jag nyss skrev som svar i Millas inlägg så har jag lite svårt för förlossningsberättelser, men kan ge er något i punktform såhär:
    0320 vaknar till och då går vattnet (vaknade innan!)
    0420 värkar med 6-7 min emellan
    0520 barnvakten kommer, vi åker till förlossningen
    0610 maken får åka hem igen pga magsjukesymptom (vår mellanson var sjuk i helgen..)
    0652 lillen är född!

    Så allt gick snabbt, men ändå bra. Jag kände att jag var med hela tiden och jag sprack ingenting. Tråkigt förstås att maken inte kunde vara med, men han behövdes hemma då sonen fick återfall på morgonen och han själv blev riktigt dålig med hög feber.

    Gårdagen spenderade jag och lillebror på bb. Många sms med bilder hem till familjen som inte träffat underverket. Många besök från barnläkare och provtagning då hans andning var för ansträngd. Alla prover var bra och ett dygn efter han fötts, imorse alltså, så var han godkänd för att gå hem.

    Imorse blev jag magsjuk också och då var det lika bra att åka hem. Annars kunde vi stannat på bb ett tag för att försöka undvika smittan.

    Tur att förlossningen gick rätt så lätt för nu känns det lite tuffare. Men även detta ska väl gå över.

    Hoppas ni har det bra allesammans. Grattis till er som redan fått sina underverk och till er som väntar: kämpa på. Snart är de här!
    Mamma till J 2006-03, R 2003-12 och lill* Flea i magen bf 7/4-2012
  2. 1
    Lillebror... ... kom med raketfart tidig igår morse. 3395 g och 50 cm.

    Som jag nyss skrev som svar i Millas inlägg så har jag lite svårt för förlossningsberättelser, men kan ge er något i punktform såhär:
    0320 vaknar till och då går vattnet (vaknade innan!)
    0420 värkar med 6-7 min emellan
    0520 barnvakten kommer, vi åker till förlossningen
    0610 maken får åka hem igen pga magsjukesymptom (vår mellanson var sjuk i helgen..)
    0652 lillen är född!

    Så allt gick snabbt, men ändå bra. Jag kände att jag var med hela tiden och jag sprack ingenting. Tråkigt förstås att maken inte kunde vara med, men han behövdes hemma då sonen fick återfall på morgonen och han själv blev riktigt dålig med hög feber.

    Gårdagen spenderade jag och lillebror på bb. Många sms med bilder hem till familjen som inte träffat underverket. Många besök från barnläkare och provtagning då hans andning var för ansträngd. Alla prover var bra och ett dygn efter han fötts, imorse alltså, så var han godkänd för att gå hem.

    Imorse blev jag magsjuk också och då var det lika bra att åka hem. Annars kunde vi stannat på bb ett tag för att försöka undvika smittan.

    Tur att förlossningen gick rätt så lätt för nu känns det lite tuffare. Men även detta ska väl gå över.

    Hoppas ni har det bra allesammans. Grattis till er som redan fått sina underverk och till er som väntar: kämpa på. Snart är de här!
  3. Medlem sedan
    May 2011
    #2
    Åh, STORT grattis till dig Stellaris!
    Vad härligt att höra att allt gick bra, trots magsjuka.

    Jag var inne här igår och tjuvkikade för att se om din lilla bebis behagat titta ut.

    Kram
  4. 2
    Åh, STORT grattis till dig Stellaris!
    Vad härligt att höra att allt gick bra, trots magsjuka.

    Jag var inne här igår och tjuvkikade för att se om din lilla bebis behagat titta ut.

    Kram
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    Stort grattis Stellaris!!
    Hoppas att du fått en mild variant av magsjukan och att övriga familjen också blir krya snabbt.
  6. 3
    Stort grattis Stellaris!!
    Hoppas att du fått en mild variant av magsjukan och att övriga familjen också blir krya snabbt.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Grattis!! Beundrar att du orkar med nyfödd, magsjuka och skriva till oss här på aff!! Starkt!

    Grattis!
  8. 4
    Grattis!! Beundrar att du orkar med nyfödd, magsjuka och skriva till oss här på aff!! Starkt!

    Grattis!
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    Stort grattis! Tråkigt med magsjuka hos maken men tur var väl kanske att det inte var första förlossningen och att det gick snabbt
  10. 5
    Stort grattis! Tråkigt med magsjuka hos maken men tur var väl kanske att det inte var första förlossningen och att det gick snabbt
  11. Medlem sedan
    Sep 2009
    #6
    Grattis!!!
  12. 6
    Grattis!!!
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Åh, GRATTIS!!! Va roligt!
    Tråkigt att din man inte kunde vara med, men skönt att det gick så snabbt då, så du slapp ligga där ensam länge och kämpa.
    Gud va jag längtar nu när fler börjar få sina små =)
  14. 7
    Åh, GRATTIS!!! Va roligt!
    Tråkigt att din man inte kunde vara med, men skönt att det gick så snabbt då, så du slapp ligga där ensam länge och kämpa.
    Gud va jag längtar nu när fler börjar få sina små =)
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8
    Gratis här också! Hoppas verkligen att ni alla får vara friska och krya snart, måste vara en mardröm att vara nyförlöst med magsjuka... Kram!
  16. 8
    Gratis här också! Hoppas verkligen att ni alla får vara friska och krya snart, måste vara en mardröm att vara nyförlöst med magsjuka... Kram!
  17. Medlem sedan
    Feb 2009
    #9
    Åh vad härligt! Grattis!
    Det gick undan och du sprack inget!
    Hoppas ni repar er snabbt från magsjukan.
  18. 9
    Åh vad härligt! Grattis!
    Det gick undan och du sprack inget!
    Hoppas ni repar er snabbt från magsjukan.
  19. Medlem sedan
    Apr 2011
    #10
    Grattis! Hoppas det inte blir så farligt med magsjukan.
  20. 10
    Grattis! Hoppas det inte blir så farligt med magsjukan.
  21. Medlem sedan
    Oct 2001
    #11
    Grattis igen och hoppas att magsjukan nu är ett minne blott för er alla! Jag är fascinerad över hur fort det gick.
  22. 11
    Grattis igen och hoppas att magsjukan nu är ett minne blott för er alla! Jag är fascinerad över hur fort det gick.
  23. Medlem sedan
    Sep 2009
    #12
    Jätte grattis kramar från Milla och Alina <3
  24. 12
    Jätte grattis kramar från Milla och Alina <3
  25. Medlem sedan
    May 2009
    #13
    Grattis grattis, skönt att allt gick bra. Hoppas att magsjukan har lugnat ner sig lite så att ni alla kan njuta av er nya familjemedlem
  26. 13
    Grattis grattis, skönt att allt gick bra. Hoppas att magsjukan har lugnat ner sig lite så att ni alla kan njuta av er nya familjemedlem
  27. Medlem sedan
    Jul 2007
    #14
    Säger grattis än en gång!
    Tycker det är coolt att våra små föddes med bara 3 min mellanrum
  28. 14
    Säger grattis än en gång!
    Tycker det är coolt att våra små föddes med bara 3 min mellanrum
  29. Medlem sedan
    Aug 2008
    #15
    Tjohoooo! Grattis! Underbart! Men FY vad taskigt med magsjuka. Jag lider med er allihop. Men det enda ljusglimten är väl att det oftast går över rätt fort. Hoppas du snabbt blir frisk. Kram!
  30. 15
    Tjohoooo! Grattis! Underbart! Men FY vad taskigt med magsjuka. Jag lider med er allihop. Men det enda ljusglimten är väl att det oftast går över rätt fort. Hoppas du snabbt blir frisk. Kram!
  31. Medlem sedan
    Aug 2011
    #16
    Myyyyyys och grattis igen - tänk att vi nästan träffade varandra. Nu är jag också hemma och snosar på vår kille
  32. 16
    Myyyyyys och grattis igen - tänk att vi nästan träffade varandra. Nu är jag också hemma och snosar på vår kille
  33. Medlem sedan
    Sep 2011
    #17
    Grattis!! Jag är inte inne här längre alls. Men hurra vad kul! Vår lille bebis i magen har sjunkit lite men är ruckbar, har ju ca 7 veckor kvar och längtar!!
  34. 17
    Grattis!! Jag är inte inne här längre alls. Men hurra vad kul! Vår lille bebis i magen har sjunkit lite men är ruckbar, har ju ca 7 veckor kvar och längtar!!
  35. Medlem sedan
    Nov 2009
    #18
    Grattis igen vännen! Busigt att det gick så fort - men jobbigt med magsjukan! Hoppas att hela familjen är på bättringsvägen nu så att ni kan börja njuta av lillebror helt och fullt. Stor kram
  36. 18
    Grattis igen vännen! Busigt att det gick så fort - men jobbigt med magsjukan! Hoppas att hela familjen är på bättringsvägen nu så att ni kan börja njuta av lillebror helt och fullt. Stor kram
  37. Medlem sedan
    Nov 2004
    #19

    Tack allihopa

    för alla fina gratulationer!

    Lillen har ännu inte fått något namn, hemma kallar vi honom för Flea eller lillebror och det går alldeles utmärkt för oss. Dock börjar jag känna mig stressad av att alla omkring oss frågar så snart får vi väl bestämma något.

    Vi mår bra i alla fall. Lite jobbigt är det för yngsta storebror att bli just storebror, men samtidigt är han väldigt go mot lillebror.

    Idag var faktiskt vårt bf och nu har han redan varit hos oss i tolv dagar. Lilla hjärtat!

    Kramar till er alla!!
    Mamma till J 2006-03, R 2003-12 och lill* Flea i magen bf 7/4-2012
  38. 19
    Tack allihopa för alla fina gratulationer!

    Lillen har ännu inte fått något namn, hemma kallar vi honom för Flea eller lillebror och det går alldeles utmärkt för oss. Dock börjar jag känna mig stressad av att alla omkring oss frågar så snart får vi väl bestämma något.

    Vi mår bra i alla fall. Lite jobbigt är det för yngsta storebror att bli just storebror, men samtidigt är han väldigt go mot lillebror.

    Idag var faktiskt vårt bf och nu har han redan varit hos oss i tolv dagar. Lilla hjärtat!

    Kramar till er alla!!
  39. Medlem sedan
    Aug 2010
    #20
    Jättestort grattis till er pojke, han hade verkligen bråttom

    Inte kul med magsjuka, blä! Min sambo blev magsjuk när Gabriel var 4 dagar gammal, och sen blev jag dålig två dagar senare. Det var verkligen ingen höjdare, men vi överlevde! Nu är Gabriel 10 veckor, tiden går verkligen snabbt!
  40. 20
    Jättestort grattis till er pojke, han hade verkligen bråttom

    Inte kul med magsjuka, blä! Min sambo blev magsjuk när Gabriel var 4 dagar gammal, och sen blev jag dålig två dagar senare. Det var verkligen ingen höjdare, men vi överlevde! Nu är Gabriel 10 veckor, tiden går verkligen snabbt!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Lillebror är här
    By Johanna_74 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 20:17
  2. Mer Lillebror...
    By *Tovan 1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 09:46
  3. Lillebror är här nu!
    By Älvan in forum _0806 Junibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 18:31
  4. Lillebror är här!
    By -Lisa- in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 14:42
  5. Lillebror är här!
    By -Lisa- in forum _0607 Julibarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-07-05, 22:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar