hur klär ni era små ute nu?
_1203 Marsbarn
  1. Anonym
    #1

    hur klär ni era små ute nu?

    Tycker de är lite knepigt med just kläder för mycket eller för lite.....
  2. 1
    hur klär ni era små ute nu? Tycker de är lite knepigt med just kläder för mycket eller för lite.....
  3. Medlem sedan
    Jul 2011
    #2
    En bra grundregel är väl, ett lager mer än du. Klarar du dig i tröja och jacka så vill bebisen även ha en filt.
    Går du i tröja ute, ingen jacka så klarar sig bebisen med bara jackan/overall
    Är ju lätt att känna med handen om barnet svettas eller fryser. Bra att känna i nacken

    Det är ju lite svårt nu på våren, går solen i moln/kommer fram så varierar det ju väldigt i temp... Så det är ju smart kan jag tänka mig att ha filtar att addera eller ta bort under promenaden.
  4. 2
    En bra grundregel är väl, ett lager mer än du. Klarar du dig i tröja och jacka så vill bebisen även ha en filt.
    Går du i tröja ute, ingen jacka så klarar sig bebisen med bara jackan/overall
    Är ju lätt att känna med handen om barnet svettas eller fryser. Bra att känna i nacken

    Det är ju lite svårt nu på våren, går solen i moln/kommer fram så varierar det ju väldigt i temp... Så det är ju smart kan jag tänka mig att ha filtar att addera eller ta bort under promenaden.
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    Jag bär i bärsjal under min jacka (eller med öppen jacka om det är varmt) så vanliga innekläder och mössa räcker gott.

    Du kan känna på barnets händer och fötter, det är ofta de som blir kalla först. Och ryggen/nacken brukar bli varm och eventuellt svettig om de är för varma.
  6. 3
    Jag bär i bärsjal under min jacka (eller med öppen jacka om det är varmt) så vanliga innekläder och mössa räcker gott.

    Du kan känna på barnets händer och fötter, det är ofta de som blir kalla först. Och ryggen/nacken brukar bli varm och eventuellt svettig om de är för varma.
  7. Anonym
    #4
    Jo men om ni lägger i vagn har ni typ flecceoverall och åkpåse jag är väldigt frussen av mig har ofta för mycket kläder på mig enligt andra men jag fryser ofta
  8. 4
    Jo men om ni lägger i vagn har ni typ flecceoverall och åkpåse jag är väldigt frussen av mig har ofta för mycket kläder på mig enligt andra men jag fryser ofta

Liknande trådar

  1. Hur klär ni er?
    By illan in forum Resesnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-15, 20:20
  2. Hur klär ni er...
    By hatar sommaren in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 11:55
  3. vad 17 klär man på en
    By emma74 in forum Småbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 08:48
  4. Hur klär ni era små nu?
    By Cittra med liten pojke in forum _0507 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 18:32
  5. Hur klär ni er så här års?
    By sara_mvoh in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 15:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar