Nu börjar mammaleidgheten
_1203 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2012
    #1

    Nu börjar mammaleidgheten

    Nu har sambon haft sina tio dagar så nu börjar min mammaledighet på riktigt. Känns läskigt ändå. Nu får allt fixas på egen hand. Ni som fått era små änglar, är ni eller kommer ni också vara själva snart? Läskiga är att gå ut med vagn själv. Förstår inte hur jag ska öppna dörren till vagnen med en hand.. den måste låsas upp och dras upp + seg dörr.
    <normalt att vara såhär fjantigt nojjig över vardag med bebis?
  2. 1
    Nu börjar mammaleidgheten Nu har sambon haft sina tio dagar så nu börjar min mammaledighet på riktigt. Känns läskigt ändå. Nu får allt fixas på egen hand. Ni som fått era små änglar, är ni eller kommer ni också vara själva snart? Läskiga är att gå ut med vagn själv. Förstår inte hur jag ska öppna dörren till vagnen med en hand.. den måste låsas upp och dras upp + seg dörr.
    <normalt att vara såhär fjantigt nojjig över vardag med bebis?
  3. Medlem sedan
    Aug 2009
    #2
    Jag har lite smakprov på mammaledigheten nu eftersom min man är bortrest några dagar, men sedan ska han tack och lov vara hemma ett tag igen.

    Är det första barnet för dig? Det här är mitt andra, så jag känner mig rätt cool nu men kommer ihåg hur omtumlande det var första gången! Det är helt normalt Däremot behöver jag lite hjälp med min tvååring nu när lillasyster ammas hela tiden, och är väldigt glad för att mina föräldrar ställer upp!
  4. 2
    Jag har lite smakprov på mammaledigheten nu eftersom min man är bortrest några dagar, men sedan ska han tack och lov vara hemma ett tag igen.

    Är det första barnet för dig? Det här är mitt andra, så jag känner mig rätt cool nu men kommer ihåg hur omtumlande det var första gången! Det är helt normalt Däremot behöver jag lite hjälp med min tvååring nu när lillasyster ammas hela tiden, och är väldigt glad för att mina föräldrar ställer upp!
  5. Medlem sedan
    Jan 2012
    #3
    Det är mitt första, så kanske inte konstigt att det är omtumlande. Får ta en dag i taget. Oj, tur du får hjälp med två-åringen. Blir ju knepigt med någon som vill ha mat hela tiden.

    Ja, dagens projekt blir att komma ut i solen. Ska bli skönt. Kommer kännas häftigt att klara av det ;p
  6. 3
    Det är mitt första, så kanske inte konstigt att det är omtumlande. Får ta en dag i taget. Oj, tur du får hjälp med två-åringen. Blir ju knepigt med någon som vill ha mat hela tiden.

    Ja, dagens projekt blir att komma ut i solen. Ska bli skönt. Kommer kännas häftigt att klara av det ;p
  7. Medlem sedan
    Aug 2009
    #4
    Det komer gå jättebra, och du kommer snart in i rutinen! Det blir lättare när man vågat sig ut några gånger och ser att det går bra!

    Jag tänkte också försöka ta mig ut i solen idag. Är fortfarande lite matt efter förlossningen så jag har inte vågat röra på mig så mycket än.
  8. 4
    Det komer gå jättebra, och du kommer snart in i rutinen! Det blir lättare när man vågat sig ut några gånger och ser att det går bra!

    Jag tänkte också försöka ta mig ut i solen idag. Är fortfarande lite matt efter förlossningen så jag har inte vågat röra på mig så mycket än.
  9. Medlem sedan
    Mar 2011
    #5
    Ja det är helt normalt man tänker på allt för allt är ju nytt med första barnet men man kommer rätt snabbt in i rutinerna
    Har en 2 åring och en nyfödd så här är det fullt ös så nu hinner jag inte tänka
  10. 5
    Ja det är helt normalt man tänker på allt för allt är ju nytt med första barnet men man kommer rätt snabbt in i rutinerna
    Har en 2 åring och en nyfödd så här är det fullt ös så nu hinner jag inte tänka

Liknande trådar

  1. Jag börjar bli van...
    By S-JJ in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-15, 21:01
  2. Jag börjar bli som er!
    By Sissa in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-14, 11:55
  3. Nu börjar det
    By Wallander in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 20:27
  4. Nu börjar den..
    By Lite hemlig in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 21:18
  5. Nu börjar vi
    By tårtmamman in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 09:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar