Hur har ni det?
_1211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2012
    #1

    Hur har ni det?

    Hej!

    Hur går det för er tjejor?

    Nu måste vi få igång den här gruppen! )

    Nu har jag gått in i v sex och mår prima. Yr, trött, svårt med frukost och lite vimsig. Precis som vanligt med andra ord, ja förutom frukost delen .
    Tränar på som vanligt och det ger massa energi!
    Har för mig att jag började må illa i v sex med dom andra.
    Har BF 28 Nov och min yngsta här hemma var planerad till den 29:e så jag kommer ihåg att April var en tuff månad.
    Är det någon som bor i Stockholmsområdet.

    Ha en bra kväll!!

    BB
  2. 1
    Hur har ni det? Hej!

    Hur går det för er tjejor?

    Nu måste vi få igång den här gruppen! )

    Nu har jag gått in i v sex och mår prima. Yr, trött, svårt med frukost och lite vimsig. Precis som vanligt med andra ord, ja förutom frukost delen .
    Tränar på som vanligt och det ger massa energi!
    Har för mig att jag började må illa i v sex med dom andra.
    Har BF 28 Nov och min yngsta här hemma var planerad till den 29:e så jag kommer ihåg att April var en tuff månad.
    Är det någon som bor i Stockholmsområdet.

    Ha en bra kväll!!

    BB
  3. Kvinnan i sjön
    #2

    Härligt!

    Håller med om att vi måste få lite fart på den här gruppen!

    Jag vet inte riktigt vilken vecka jag är i, förutsatt ätt jag ens är gravid (eller, det är jag ju, men just nu är det lite jobbigt att inte veta om det finns nån bebis), men gissar på typ 5+6 nånting.

    Mår inte illa (än, det började runt vecka 7-8 de andra gångerna), har däremot väldigt ömma bröst och svullen mage. Sitter här med mammabyxor på faktiskt! *bekvämt* Är väldigt trött och andfådd med.

    Har en tid för nytt VUL på tisdag, och jag hoppas verkligen att alt ser ut som det ska då! Det är otroligt jobbigt att bar agå och vänta och inte veta!

    jag bor några mil från Stockholm bara!
  4. 2
    Härligt! Håller med om att vi måste få lite fart på den här gruppen!

    Jag vet inte riktigt vilken vecka jag är i, förutsatt ätt jag ens är gravid (eller, det är jag ju, men just nu är det lite jobbigt att inte veta om det finns nån bebis), men gissar på typ 5+6 nånting.

    Mår inte illa (än, det började runt vecka 7-8 de andra gångerna), har däremot väldigt ömma bröst och svullen mage. Sitter här med mammabyxor på faktiskt! *bekvämt* Är väldigt trött och andfådd med.

    Har en tid för nytt VUL på tisdag, och jag hoppas verkligen att alt ser ut som det ska då! Det är otroligt jobbigt att bar agå och vänta och inte veta!

    jag bor några mil från Stockholm bara!
  5. Medlem sedan
    Mar 2012
    #3


    ÅÅhh så spännande med vul. Har du en anledning varför du fått göra vul eller är det rutin där du bor?

    Det känns verkligen skönt att "släppa ut magen" på kvällarna!

    Lycka till på Tisdag, det blir en lång helg för dig
    Har du barn sedan tidigare?


    Kram
  6. 3


    ÅÅhh så spännande med vul. Har du en anledning varför du fått göra vul eller är det rutin där du bor?

    Det känns verkligen skönt att "släppa ut magen" på kvällarna!

    Lycka till på Tisdag, det blir en lång helg för dig
    Har du barn sedan tidigare?


    Kram
  7. Medlem sedan
    Mar 2012
    #4
    Ja men nu så jag ju att det var du, det var din 4:a va?

  8. 4
    Ja men nu så jag ju att det var du, det var din 4:a va?

  9. Medlem sedan
    Mar 2012
    #5
    Har du hört något mer från läkaren? *hoppas inte
  10. 5
    Har du hört något mer från läkaren? *hoppas inte
  11. Kvinnan i sjön
    #6

    Ja precis

    det är nummer 4 här
  12. 6
    Ja precis det är nummer 4 här
  13. Kvinnan i sjön
    #7

    ingen som har ringt, så jag hoppas, hoppas på att allt är bra där inne!
  14. 7
    nä ingen som har ringt, så jag hoppas, hoppas på att allt är bra där inne!
  15. Litenbadis
    #8
    Helt ärligt... Ett litet helvete. ;/
    Har nu i veckan blivit sjukskriven pga kraftigt illamående,kräkningar, tar Lergigan och påbörjar akupunktur imorgon.
    Utöver det är jag trött och en operation i förra veckan förhindrar mig från att röra mig som jag vill.

    Bor inte i Sthlm, bor i Knivsta, men jobbar i Sthlm.
  16. 8
    Helt ärligt... Ett litet helvete. ;/
    Har nu i veckan blivit sjukskriven pga kraftigt illamående,kräkningar, tar Lergigan och påbörjar akupunktur imorgon.
    Utöver det är jag trött och en operation i förra veckan förhindrar mig från att röra mig som jag vill.

    Bor inte i Sthlm, bor i Knivsta, men jobbar i Sthlm.
  17. Litenbadis
    #9
    Just det; är i v 10.
  18. 9
    Just det; är i v 10.
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10
    Jag har just gått in i vecka 7 och har precis börjat känna av illamåendet. När jag rör mig för fort eller när jag är hungrig är det som värst. I övrigt har jag svullna ömma bröst och lite mol i magen. Lite trött och svårt med koncentrationen.

    Jag bor i Umeå, så det är ju en liten bit från Stockholm.
  20. 10
    Jag har just gått in i vecka 7 och har precis börjat känna av illamåendet. När jag rör mig för fort eller när jag är hungrig är det som värst. I övrigt har jag svullna ömma bröst och lite mol i magen. Lite trött och svårt med koncentrationen.

    Jag bor i Umeå, så det är ju en liten bit från Stockholm.
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11

    Trött!

    annars är det bra. Mår pyttelite illa före frukost, men har inga problem att äta. Eftersom jag mått jätteilla vid tidigare graviditeter gör det att jag tror att allt inte är OK...
  22. 11
    Trött! annars är det bra. Mår pyttelite illa före frukost, men har inga problem att äta. Eftersom jag mått jätteilla vid tidigare graviditeter gör det att jag tror att allt inte är OK...
  23. Medlem sedan
    Jul 2009
    #12
    jag är i vecka 9 nu och mår inte alls bra.
    illamående, trötthet, yrsel, törstig, sugen på salt godis, men svårt för att äta, kräks, vimsig och virrig till tusen, känner mig svullen och har bekymmer med magen.

    om det är så här nu så vet jag inte hur jag ska kunna arbeta.....

    jag mådde inte såhär dåligt med mina två andra, så detta kom nästan som en chock.
  24. 12
    jag är i vecka 9 nu och mår inte alls bra.
    illamående, trötthet, yrsel, törstig, sugen på salt godis, men svårt för att äta, kräks, vimsig och virrig till tusen, känner mig svullen och har bekymmer med magen.

    om det är så här nu så vet jag inte hur jag ska kunna arbeta.....

    jag mådde inte såhär dåligt med mina två andra, så detta kom nästan som en chock.
  25. Medlem sedan
    Sep 2011
    #13
    Detta är min första. Men i går ville jag bara försvinna ett tag. I förgår fick jag för mig att äta mer kryddig mat och de skulle jag inte ha gjort. Jag kunde knappt få i mig ett fil glas. 10 min senare så kom allt upp. Så höll de på hela natten och gårdagen. allt jag fick i mig kom upp + lite till som galla fy bubblan. de är de värsta jag varit med om. Då kände jag verkligen, vad har jag gjort. hoppas de går över för oss alla snart.
  26. 13
    Detta är min första. Men i går ville jag bara försvinna ett tag. I förgår fick jag för mig att äta mer kryddig mat och de skulle jag inte ha gjort. Jag kunde knappt få i mig ett fil glas. 10 min senare så kom allt upp. Så höll de på hela natten och gårdagen. allt jag fick i mig kom upp + lite till som galla fy bubblan. de är de värsta jag varit med om. Då kände jag verkligen, vad har jag gjort. hoppas de går över för oss alla snart.
  27. Medlem sedan
    Oct 2011
    #14
    Själv känner jag mig lite nojig nu över att mitt illamående avtagit så mycket.. jag är i vecka 8 nu och mådde verkligen skit förra veckan, den värsta veckan hittills. Jag kräktes aldrig men mådde så illa så jag visste inte vart jag skulle ta vägen eller vad jag skulle göra...

    Kan illamåendet avta så tidigt?

    Jag misstänkte först att jag låg lite före egentligen mot beräknat BF för att jag fått alla symptom liite tidigare, men igår på tidigt UL fick jag ett preliminärt datum några dagar senare än först beräknat... Men allt såg jättebra ut och hjärtat slog på bra så jag borde väl inte oroa mig. Kanske försöka njuta av att jag mår bättre, det kan ju vända igen... (är ju inte helt symptomfri bara för det, illamåendet var bara så påtagligt).

    Hoppas alla vi får vara kvar här hela vägen <3

    kram
  28. 14
    Själv känner jag mig lite nojig nu över att mitt illamående avtagit så mycket.. jag är i vecka 8 nu och mådde verkligen skit förra veckan, den värsta veckan hittills. Jag kräktes aldrig men mådde så illa så jag visste inte vart jag skulle ta vägen eller vad jag skulle göra...

    Kan illamåendet avta så tidigt?

    Jag misstänkte först att jag låg lite före egentligen mot beräknat BF för att jag fått alla symptom liite tidigare, men igår på tidigt UL fick jag ett preliminärt datum några dagar senare än först beräknat... Men allt såg jättebra ut och hjärtat slog på bra så jag borde väl inte oroa mig. Kanske försöka njuta av att jag mår bättre, det kan ju vända igen... (är ju inte helt symptomfri bara för det, illamåendet var bara så påtagligt).

    Hoppas alla vi får vara kvar här hela vägen <3

    kram
  29. Medlem sedan
    Aug 2011
    #15
    Jag vet inte riktigt vilken vecka jag är i, förutsatt ätt jag ens är gravid (eller, det är jag ju, men just nu är det lite jobbigt att inte veta om det finns nån bebis), men gissar på typ 5+6 nånting.

    Hej på er!
    Jag har Bf 23 Nov och mår konstant illa, har också lite ömma bröst och svullen mage.
    Trötthet och andfådd med, känner mej "tung" när jag tränar. Önskar att jag får komma på ett tidigt VUL så att man får bekräftat att det finns ett nytt liv,
    jag har två killar en på 8 år och en på 5år och ett MF i höstas,
    Kram
  30. 15
    Jag vet inte riktigt vilken vecka jag är i, förutsatt ätt jag ens är gravid (eller, det är jag ju, men just nu är det lite jobbigt att inte veta om det finns nån bebis), men gissar på typ 5+6 nånting.

    Hej på er!
    Jag har Bf 23 Nov och mår konstant illa, har också lite ömma bröst och svullen mage.
    Trötthet och andfådd med, känner mej "tung" när jag tränar. Önskar att jag får komma på ett tidigt VUL så att man får bekräftat att det finns ett nytt liv,
    jag har två killar en på 8 år och en på 5år och ett MF i höstas,
    Kram
  31. Medlem sedan
    Aug 2011
    #16
    Oj nu blev mitt inlägg knasigt...de tre första raderna är inte mina...
  32. 16
    Oj nu blev mitt inlägg knasigt...de tre första raderna är inte mina...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar