Idag har jag varit på högmässa
Föräldraskap - kristen
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Idag har jag varit på högmässa

    en bra bit bort, och prästen var min handledare från i somras, och jag var trött när jag kom och hon såg det. Hela gudstjänsten blev igenkänning och omkalibrering, har ni varit med om det? Att liksom få hjälp att hitta konturerna igen? Här börjar jag och här slutar jag och här är vägen och där är diket och här är Gud och detta är det viktiga.

    Så var det för mig idag, och hon berättade samma gamla sanning och drog samma gamla slutsatser, som alltid, och mitt i palmsöndagen och allvaret och kärleken stod vi. Bara klarsyn, ingen inställsamhet, inget fluff, och jag känner mig som en nystämd cello, fattar ni? Det är så skönt med _konstans_ ibland. Konstans och konsistens...
    Because I love you I will commit myself to you.
    http://mammanpavag.blogspot.com/
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  2. 1
    Idag har jag varit på högmässa en bra bit bort, och prästen var min handledare från i somras, och jag var trött när jag kom och hon såg det. Hela gudstjänsten blev igenkänning och omkalibrering, har ni varit med om det? Att liksom få hjälp att hitta konturerna igen? Här börjar jag och här slutar jag och här är vägen och där är diket och här är Gud och detta är det viktiga.

    Så var det för mig idag, och hon berättade samma gamla sanning och drog samma gamla slutsatser, som alltid, och mitt i palmsöndagen och allvaret och kärleken stod vi. Bara klarsyn, ingen inställsamhet, inget fluff, och jag känner mig som en nystämd cello, fattar ni? Det är så skönt med _konstans_ ibland. Konstans och konsistens...
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    MMM - ljuvligt att vara, Gud, i din boning.... Känns som om jag inte varit med om det andligt på länge - men på andra områden- längtar!
    Fullsatt gtj här med viftoffer innan (små kors i palmblad från Tanzania). Jag var på söndagsskola och inte på predikan. Saknade verkligen den idag. Förresten fick jag lära mig att videkallas nordens palmer - och att man använt sådana att vita med i palmsöndagsprocessioner förr i tiden! *inget aprilskämt!*
  4. 2
    MMM - ljuvligt att vara, Gud, i din boning.... Känns som om jag inte varit med om det andligt på länge - men på andra områden- längtar!
    Fullsatt gtj här med viftoffer innan (små kors i palmblad från Tanzania). Jag var på söndagsskola och inte på predikan. Saknade verkligen den idag. Förresten fick jag lära mig att videkallas nordens palmer - och att man använt sådana att vita med i palmsöndagsprocessioner förr i tiden! *inget aprilskämt!*
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Jag behöver predikan varje söndag, kan inte riktigt klara mig genom veckan utan det, och just den här prästen har ett språk som är rätt olikt mitt eget. Det i kombination med den här _mycket_ klara blicken - hon är den mest Kristuscentrerade präst jag har mött - hjälper mig på ett väldigt tydligt sätt att höra Gud genom orden. Ljuvligt är vad det är. (Hon finns numera ganska nära dig, för övrigt.)
  6. 3
    Jag behöver predikan varje söndag, kan inte riktigt klara mig genom veckan utan det, och just den här prästen har ett språk som är rätt olikt mitt eget. Det i kombination med den här _mycket_ klara blicken - hon är den mest Kristuscentrerade präst jag har mött - hjälper mig på ett väldigt tydligt sätt att höra Gud genom orden. Ljuvligt är vad det är. (Hon finns numera ganska nära dig, för övrigt.)
  7. Liz*
    #4
    Renhet i sin kärna
  8. 4
    Renhet i sin kärna

Liknande trådar

  1. varit på bio idag
    By SvartaPantern in forum _0805 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 20:48
  2. Hej, har varit på ul idag...
    By Linn-Isaac in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 11:10
  3. Varit hos BM idag
    By Edvins mamma m Pytte in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 19:13
  4. Idag har jag varit på gyn
    By christel_ in forum Missfall
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 09:30
  5. Idag har jag varit på gyn
    By christel_ in forum _0606 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 19:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar