Munnen går i ett.
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Munnen går i ett.

    Sakarias pratar hela tiden och det går då itne att få tyst på honom hur man än gör. För det mesta gör det ju inte så mycket att han pratar men i vissa lägen kan det bli lite jobbigt. Som idag till exempel när vi var på min mormors begravning. Han var banne mig inte tyst mycket alls under begravningsgudstjänsten. Man bli ju lite lätt småstressad när han inte kan tystna även om det är ganska harmlöst det han säger. Mt slutet gick han till min ena svägerska och hon satte honom i sitt knä och då blev han tyst. Målet hade nämligen varit att sätta sig hos sin far som satt ytterligare lite längre bort. Han blev för blyg för att våga protestera och det var himla skönt för min del.

    Pratar era mycket med? Sakarias var ju inte bland de tidigaste med att börja prata och länge länge var han helt tyst. Men nu är det hur mycket prat som helst och det är så kul när man hör honom och förstår vad han menar.
    Vill ni läsa min nystartade blogg så maila mig för adressen!
  2. 1
    Munnen går i ett. Sakarias pratar hela tiden och det går då itne att få tyst på honom hur man än gör. För det mesta gör det ju inte så mycket att han pratar men i vissa lägen kan det bli lite jobbigt. Som idag till exempel när vi var på min mormors begravning. Han var banne mig inte tyst mycket alls under begravningsgudstjänsten. Man bli ju lite lätt småstressad när han inte kan tystna även om det är ganska harmlöst det han säger. Mt slutet gick han till min ena svägerska och hon satte honom i sitt knä och då blev han tyst. Målet hade nämligen varit att sätta sig hos sin far som satt ytterligare lite längre bort. Han blev för blyg för att våga protestera och det var himla skönt för min del.

    Pratar era mycket med? Sakarias var ju inte bland de tidigaste med att börja prata och länge länge var han helt tyst. Men nu är det hur mycket prat som helst och det är så kul när man hör honom och förstår vad han menar.
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Mmm, kan bli lite smått jobbigt när de pratar vid fel tillfälle Men samtidigt tror jag inte någon tar illa upp av en 2-åring. Hoppas inte det iallafall.

    Kian pratar rätt mycket jora Men man förstår inte allt riktigt än Han har inte heller varit speciellt tidig med pratet.

    De är i en underbar ålder nu tycker jag, hur som helst
  4. 2
    Mmm, kan bli lite smått jobbigt när de pratar vid fel tillfälle Men samtidigt tror jag inte någon tar illa upp av en 2-åring. Hoppas inte det iallafall.

    Kian pratar rätt mycket jora Men man förstår inte allt riktigt än Han har inte heller varit speciellt tidig med pratet.

    De är i en underbar ålder nu tycker jag, hur som helst

Liknande trådar

  1. Munnen
    By Norping in forum _1106 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-09, 21:07
  2. Har du ont i munnen?
    By mmaddee in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 21:11
  3. Ont i munnen
    By Mollsan in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 21:13
  4. Ont i munnen.
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 21:00
  5. Ont i munnen
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 21:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar