Inte råd med aktivitet för VV-barn..
Styvfamiljer
  1. Anonym
    #1

    Inte råd med aktivitet för VV-barn..

    Kanske inte helt rätt forum, men jag "hänger" mycket här så jag testar.
    Och jag kan ju börja med att tillägga att jag vet att jag lixom får skylla mig lite själv då det är jag som valt att flytta iväg 4 mil.

    Barnen bor VV, de går skola på pappans ort och jag har flyttat 4 mil därifrån. (de har skolskjuts)

    Barnen har inte varit specielt sportintresserade men nu har den ena börjat spela fotboll på pappans ort, vilket är helt förståeligt eftersom skolkompisarna finns där.

    Det betyder nu för mig att jag ska 4ggr (_minst_ tydligen) i veckan from nu snart köra 8 mil tor..
    Det kostar mig drygt 2000kr i månaden i bara bränsle!

    Vet inte hur vi ska göra nu för jag har helt enkelt inte råd med detta
    Vi har det nog körigt varje månad ändå, och 2000kr till.. nä det går inte..

    Pappan har sagt att han kan ha barnet lite mer, men det vill jag ju inte heller, och det funkar int eheller så ofta då pappan jobbar skift.

    Någon i liknande situation? eller nån som har tips och råd?
  2. 1
    Inte råd med aktivitet för VV-barn.. Kanske inte helt rätt forum, men jag "hänger" mycket här så jag testar.
    Och jag kan ju börja med att tillägga att jag vet att jag lixom får skylla mig lite själv då det är jag som valt att flytta iväg 4 mil.

    Barnen bor VV, de går skola på pappans ort och jag har flyttat 4 mil därifrån. (de har skolskjuts)

    Barnen har inte varit specielt sportintresserade men nu har den ena börjat spela fotboll på pappans ort, vilket är helt förståeligt eftersom skolkompisarna finns där.

    Det betyder nu för mig att jag ska 4ggr (_minst_ tydligen) i veckan from nu snart köra 8 mil tor..
    Det kostar mig drygt 2000kr i månaden i bara bränsle!

    Vet inte hur vi ska göra nu för jag har helt enkelt inte råd med detta
    Vi har det nog körigt varje månad ändå, och 2000kr till.. nä det går inte..

    Pappan har sagt att han kan ha barnet lite mer, men det vill jag ju inte heller, och det funkar int eheller så ofta då pappan jobbar skift.

    Någon i liknande situation? eller nån som har tips och råd?
  3. Anonym ej TS
    #2
    Hej!

    Jag tänker mig att om det inte finns särskilda omständigheter, så försök flytta närmre barnen, om det går, på sikt. Du kommer annars ofta befinna dig i den här sitsen, tänker jag, med vv-boende och sånt avstånd mellan dig och pappan. Det är tyvärr det bästa råd jag kan ge, om det funkar...

    Annars... finns det inga andra transportmedel? Buss?

    Kan inte sonen spela fotboll hos pappan och ha någon annan sport hos dig, om sonen är bekväm med det?

    Låter hur som helst jobbigt att ha vv-boende och bo så långt ifrån varandra. Mitt första förslag att, om det går, försöka bo närmre barnen, är, enligt min mening, det allra bästa.
  4. 2
    Hej!

    Jag tänker mig att om det inte finns särskilda omständigheter, så försök flytta närmre barnen, om det går, på sikt. Du kommer annars ofta befinna dig i den här sitsen, tänker jag, med vv-boende och sånt avstånd mellan dig och pappan. Det är tyvärr det bästa råd jag kan ge, om det funkar...

    Annars... finns det inga andra transportmedel? Buss?

    Kan inte sonen spela fotboll hos pappan och ha någon annan sport hos dig, om sonen är bekväm med det?

    Låter hur som helst jobbigt att ha vv-boende och bo så långt ifrån varandra. Mitt första förslag att, om det går, försöka bo närmre barnen, är, enligt min mening, det allra bästa.
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Har de fyra träningar/matcher i veckan???

    Tyvärr är detta en av de negativa effekterna av att du flyttat 4 mil från där barnen går i skola, kompisarna finns och pappa bor. Antingen får du vara krass och be dem välja en sport/aktivitet där det funkar att bara vara med varannan vecka. Eller kanske du kan sträcka dig till att skjutsa barnet 1 gång/vecka?
  6. 3
    Har de fyra träningar/matcher i veckan???

    Tyvärr är detta en av de negativa effekterna av att du flyttat 4 mil från där barnen går i skola, kompisarna finns och pappa bor. Antingen får du vara krass och be dem välja en sport/aktivitet där det funkar att bara vara med varannan vecka. Eller kanske du kan sträcka dig till att skjutsa barnet 1 gång/vecka?

Liknande trådar

  1. Här är ju inte så mkt aktivitet
    By cilia m june & lisa in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-12, 11:02
  2. mitt barn har en aktivitet!
    By k-åsa-n in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-24, 15:43
  3. Inte så mycket aktivitet här..
    By evaoregon in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-07-26, 20:20
  4. Går era barn på nån aktivitet
    By Maria m. 3 gullungar in forum _02 Vårbarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 23:22
  5. Tips på aktivitet med hemma-barn
    By Annika in forum En bra idé
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 18:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar