Min inneboende lever!
_1211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Min inneboende lever!

    Tänk att en liten varelse, mindre än 1 cm lång, kan betyda så mycket! Och det är oerhört fascinerande att en sån liten varelse kan ha ett hjärta som tickar! Vi behövde inte ens göra vul, det gick att se fint med vanligt ul.

    Ny tid för ytterligare ett ul, fick jag om knappt fyra veckor.

    Tack till er som höll tummarna för mig! Ikväll ska jag festa loss på en påse dragéägg.
    Stolt mamma till Nellie 020901, Felix 040525 och Minea 080623. Sörjer änglapojkarna som dött i magen på mig i v19, v19 och v13. Nu bor det ännu en liten skrutt i min mage med bf 121120.

    Min gravidblogg;
    http://ivantanpaettliv.blogg.se

    Min blogg;
    http://litenskrutt.blogg.se/

    Mina auktioner;
    http://www.tradera.com/category/cate...x?ftgnr=460865
  2. 1
    Min inneboende lever! Tänk att en liten varelse, mindre än 1 cm lång, kan betyda så mycket! Och det är oerhört fascinerande att en sån liten varelse kan ha ett hjärta som tickar! Vi behövde inte ens göra vul, det gick att se fint med vanligt ul.

    Ny tid för ytterligare ett ul, fick jag om knappt fyra veckor.

    Tack till er som höll tummarna för mig! Ikväll ska jag festa loss på en påse dragéägg.
  3. Medlem sedan
    Jan 2011
    #2
    Men va fint!!!!!

    Massor av grattis, visst är det märkligt 1 cm varelse=)
    Men vad vackert.
    Vi får lov o vänta tills v.18 innan vi får se vår skrutt.
    Bor i västmanland o där får man inte Ul förrens då. VUL verkar vara svårt att få tid till.:S
    Men den som väntar på nå gott....
    Njut o festa ikväll.
  4. 2
    Men va fint!!!!!

    Massor av grattis, visst är det märkligt 1 cm varelse=)
    Men vad vackert.
    Vi får lov o vänta tills v.18 innan vi får se vår skrutt.
    Bor i västmanland o där får man inte Ul förrens då. VUL verkar vara svårt att få tid till.:S
    Men den som väntar på nå gott....
    Njut o festa ikväll.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Här får man normalt inget vul eller ul före kub-testet (om man är över 35) eller rutin-ul (om man är under 35). Men jag har haft flera sena missfall och eftersom jag skulle påbörja behandling den här gången för att minska risken för ytterligare ett missfall, så ville de se att fostret lever först. Så därför fick jag göra vul (eller ul blev det) så här tidigt. Och att jag får göra ytterligare ett före kub är för att de vill se att bebisen fortsätter att utvecklas i rätt takt.

    Med mina första tre barn fick jag också vänta till v19 innan jag fick göra ul.
  6. 3
    Här får man normalt inget vul eller ul före kub-testet (om man är över 35) eller rutin-ul (om man är under 35). Men jag har haft flera sena missfall och eftersom jag skulle påbörja behandling den här gången för att minska risken för ytterligare ett missfall, så ville de se att fostret lever först. Så därför fick jag göra vul (eller ul blev det) så här tidigt. Och att jag får göra ytterligare ett före kub är för att de vill se att bebisen fortsätter att utvecklas i rätt takt.

    Med mina första tre barn fick jag också vänta till v19 innan jag fick göra ul.
  7. Medlem sedan
    Jan 2011
    #4
    ok, då förstår jag.. Håller tummarna för denna gång. Ni har fått gått igenom tuffa saker...

    Vi väntar mitt tredje och min sambos första, dock så tog det 16 månader så jag känner extra orolig denna gång.
    Men det är nog rätt naturligt med tanke på att det tog sådan tid för oss dessutom är jag mkt äldre idag än när jag var gravid sist.

    Men skönt för er att ni då får täta kontroller framöver.

    Lycka till o Glad Påsk!!
  8. 4
    ok, då förstår jag.. Håller tummarna för denna gång. Ni har fått gått igenom tuffa saker...

    Vi väntar mitt tredje och min sambos första, dock så tog det 16 månader så jag känner extra orolig denna gång.
    Men det är nog rätt naturligt med tanke på att det tog sådan tid för oss dessutom är jag mkt äldre idag än när jag var gravid sist.

    Men skönt för er att ni då får täta kontroller framöver.

    Lycka till o Glad Påsk!!
  9. Medlem sedan
    Mar 2012
    #5
    Härligt att höra!
  10. 5
    Härligt att höra!
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    Grattis och Glad Påsk!
  12. 6
    Grattis och Glad Påsk!
  13. Medlem sedan
    Jul 2009
    #7
    vad skönt att höra!
    grattis till de goda nyheterna
  14. 7
    vad skönt att höra!
    grattis till de goda nyheterna
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Jag läte i bloggen men blev så glad att jag glömde skriva nåt där: Hurra! Jag är så glad, jag får tårar i ögonen och allt (och det är INTE bara hormoner ).

    Kram!
  16. 8
    Jag läte i bloggen men blev så glad att jag glömde skriva nåt där: Hurra! Jag är så glad, jag får tårar i ögonen och allt (och det är INTE bara hormoner ).

    Kram!
  17. Medlem sedan
    Apr 2012
    #9

    hjärtat som slår

    Tänk att en liten varelse, mindre än 1 cm lång, kan betyda så mycket! Och det är oerhört fascinerande att en sån liten varelse kan ha ett hjärta som tickar! Vi behövde inte ens göra vul, det gick att se fint med vanligt ul.

    Ny tid för ytterligare ett ul, fick jag om knappt fyra veckor.

    Tack till er som höll tummarna för mig! Ikväll ska jag festa loss på en påse dragéägg.
    Tänk vad befriande det kan vara att se ett litet hjärta slå . Jag tyckte själv att det var svårt att se men doktorn såg och pekade.
    ;-).
  18. 9
    hjärtat som slår
    Tänk att en liten varelse, mindre än 1 cm lång, kan betyda så mycket! Och det är oerhört fascinerande att en sån liten varelse kan ha ett hjärta som tickar! Vi behövde inte ens göra vul, det gick att se fint med vanligt ul.

    Ny tid för ytterligare ett ul, fick jag om knappt fyra veckor.

    Tack till er som höll tummarna för mig! Ikväll ska jag festa loss på en påse dragéägg.
    Tänk vad befriande det kan vara att se ett litet hjärta slå . Jag tyckte själv att det var svårt att se men doktorn såg och pekade.
    ;-).
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10

    Tack alla för att ni gläds med mig!

    Jag vet ju att det kan gå åt skogen i allafall, fast hjärtat slår och allt ser fint ut, men nu finns det i allafall något att hoppas på. En liten inneboende som jag kan hoppas få fortsätta leva och må bra.

    Tack för era ord!
    Stolt mamma till Nellie 020901, Felix 040525 och Minea 080623. Sörjer änglapojkarna som dött i magen på mig i v19, v19 och v13. Nu bor det ännu en liten skrutt i min mage med bf 121120.

    Min gravidblogg;
    http://ivantanpaettliv.blogg.se

    Min blogg;
    http://litenskrutt.blogg.se/

    Mina auktioner;
    http://www.tradera.com/category/cate...x?ftgnr=460865
  20. 10
    Tack alla för att ni gläds med mig! Jag vet ju att det kan gå åt skogen i allafall, fast hjärtat slår och allt ser fint ut, men nu finns det i allafall något att hoppas på. En liten inneboende som jag kan hoppas få fortsätta leva och må bra.

    Tack för era ord!
  21. Medlem sedan
    Mar 2012
    #11
    Stor kram och grattis till dig!!

    Vilken lättnad!!!
  22. 11
    Stor kram och grattis till dig!!

    Vilken lättnad!!!

Liknande trådar

  1. inneboende...
    By ensamstående mamma in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-13, 09:46
  2. Inneboende
    By Mmmm in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 09:26
  3. Inneboende!
    By mikaelsfru in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 16:22
  4. Inneboende...
    By Malo in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 11:36
  5. En ny inneboende
    By tarantella in forum Singelmingel
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 22:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar