Vårt hjärta Elina
_1204 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2010
    #1

    Vårt hjärta Elina

    I måndags (2/4) 12.53 kom hon äntligen, vår älskade lilla flicka Elina. Hon vägde 3285 g och var 50 cm lång.

    Det började med att slemproppen gick söndagmorgon (1/4) och därefter hade jag värkar hela dagen med 6 minuters mellanrum. Värkarna var så pass lindriga att jag ändå tog mig iväg för att storhandla. Vid middagstid avtog värkarna och kom oregelbundet och med minst 10 minuters mellanrum och jag trodde då att det inte skulle hända mer på någon dag. Vid 11-tiden på kvällen tilltog värkarna igen och kom tätare, vid midnatt ringde jag FL och hade då 4 minuters regelbundna värkar som kändes ganska rejält. BM tyckte själv att jag fick avgöra om jag ville komma in eller försöka härda ut hemma så länge det gick. Jag gick och la mig igen och tänkte att jag borde nog kunna vänta ett tag till. Vid tre blev värkarna så pass starka att det inte gick längre, när jag ställde mig upp för att göra mig redo för att åka gick även vattnet.

    När vi kom in till FL 04.30 andades jag mig igenom värkarna till en början, provade sedan lustgas som inte alls var något för mig då jag blev riktigt illamående och började spy. Jag hade inte tänkt ta någon ryggbedövning då jag är spruträdd men ångrade mig när jag väl låg där och det var nog det bästa beslut jag tagit Tyvärr så stannade förlossningen upp ganska rejält pga bedövningen och jag fick börja krysta efter några timmar trots att bebis inte hade trängt ner i bäckenbotten. BM fick tillkalla läkare samt ytterliga BM för hjälp, den andra BM tryckte med hela sin kroppsvikt på magen och läkare provade med sugklocka. Sugklockan släppte första gången men hon fick ner bebisen en liten bit och sedan lyckades jag krysta ut henne på några försök till med hjälp av BM som hängde på min mage. Lyckan var fullständig när jag fick upp min älskade, underbara dotter på magen.

    Sammanfattningsvis så tycker jag att förlossningen var bra förutom den sista delen då varken min livmoder eller kropp orkade något mer, men det gick ju tillslut ändå
  2. 1
    Vårt hjärta Elina I måndags (2/4) 12.53 kom hon äntligen, vår älskade lilla flicka Elina. Hon vägde 3285 g och var 50 cm lång.

    Det började med att slemproppen gick söndagmorgon (1/4) och därefter hade jag värkar hela dagen med 6 minuters mellanrum. Värkarna var så pass lindriga att jag ändå tog mig iväg för att storhandla. Vid middagstid avtog värkarna och kom oregelbundet och med minst 10 minuters mellanrum och jag trodde då att det inte skulle hända mer på någon dag. Vid 11-tiden på kvällen tilltog värkarna igen och kom tätare, vid midnatt ringde jag FL och hade då 4 minuters regelbundna värkar som kändes ganska rejält. BM tyckte själv att jag fick avgöra om jag ville komma in eller försöka härda ut hemma så länge det gick. Jag gick och la mig igen och tänkte att jag borde nog kunna vänta ett tag till. Vid tre blev värkarna så pass starka att det inte gick längre, när jag ställde mig upp för att göra mig redo för att åka gick även vattnet.

    När vi kom in till FL 04.30 andades jag mig igenom värkarna till en början, provade sedan lustgas som inte alls var något för mig då jag blev riktigt illamående och började spy. Jag hade inte tänkt ta någon ryggbedövning då jag är spruträdd men ångrade mig när jag väl låg där och det var nog det bästa beslut jag tagit Tyvärr så stannade förlossningen upp ganska rejält pga bedövningen och jag fick börja krysta efter några timmar trots att bebis inte hade trängt ner i bäckenbotten. BM fick tillkalla läkare samt ytterliga BM för hjälp, den andra BM tryckte med hela sin kroppsvikt på magen och läkare provade med sugklocka. Sugklockan släppte första gången men hon fick ner bebisen en liten bit och sedan lyckades jag krysta ut henne på några försök till med hjälp av BM som hängde på min mage. Lyckan var fullständig när jag fick upp min älskade, underbara dotter på magen.

    Sammanfattningsvis så tycker jag att förlossningen var bra förutom den sista delen då varken min livmoder eller kropp orkade något mer, men det gick ju tillslut ändå
  3. Medlem sedan
    Jun 2010
    #2
    Stort grattis till er lilla flicka
  4. 2
    Stort grattis till er lilla flicka
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Grattis till dottern
  6. 3
    Grattis till dottern
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Stort grattis till er lilla tjej! Så varmt efterlängtad hon är!

    Skrattar lite när jag läser att du åkte och storhandlade... Toka! Tänk om du fött i mjölkdisken

    Ta hand om er nu! Stor kram!
  8. 4
    Stort grattis till er lilla tjej! Så varmt efterlängtad hon är!

    Skrattar lite när jag läser att du åkte och storhandlade... Toka! Tänk om du fött i mjölkdisken

    Ta hand om er nu! Stor kram!
  9. Medlem sedan
    Jul 2009
    #5
    Grattis! Vilket fint namn ni har valt
    Vad modig du var som vågade åka och storhandla!
  10. 5
    Grattis! Vilket fint namn ni har valt
    Vad modig du var som vågade åka och storhandla!
  11. Medlem sedan
    Jul 2007
    #6
    Grattis till dottern!
  12. 6
    Grattis till dottern!
  13. Medlem sedan
    Aug 2008
    #7
    Grattis!
  14. 7
    Grattis!
  15. Medlem sedan
    Mar 2011
    #8
    Grattis SummerT till er lilla flicka! Härligt att ni äntligen fått ert lilla hjärta, hoppas ni fått mysa och njuta mycket nu.
    Kram
  16. 8
    Grattis SummerT till er lilla flicka! Härligt att ni äntligen fått ert lilla hjärta, hoppas ni fått mysa och njuta mycket nu.
    Kram
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9
    Stort grattis till lilla Elina! Låter som en kämpig förlossning men belöningen får man ju oavsett! Bra jobbat!
  18. 9
    Stort grattis till lilla Elina! Låter som en kämpig förlossning men belöningen får man ju oavsett! Bra jobbat!
  19. Medlem sedan
    Aug 2011
    #10
    Grattis! Tyckte som Stellaris nedan att det var lite komiskt att du åkte o storhandlade
  20. 10
    Grattis! Tyckte som Stellaris nedan att det var lite komiskt att du åkte o storhandlade
  21. Medlem sedan
    Aug 2010
    #11
    - tittar in på besök -

    Jättestort grattis till er efterlängtade flicka!
  22. 11
    - tittar in på besök -

    Jättestort grattis till er efterlängtade flicka!
  23. Medlem sedan
    Sep 2009
    #12
    Grattis!!!
  24. 12
    Grattis!!!
  25. Medlem sedan
    Aug 2011
    #13
    Grattis till er flicka!
  26. 13
    Grattis till er flicka!

Liknande trådar

  1. Vad är hjärta till hjärta
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 21:21
  2. Elina!
    By Galotta in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-15, 13:49
  3. Ina m. Elina
    By Maria m V-05 & H-07 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 10:23
  4. Vårt hjärta dog i New York
    By Karen mIsak o Annie in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 23:26
  5. Elina
    By b-boom in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 14:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar