Ja, det var slemproppen, nu frågetecken
_1204 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2011
    #1

    Ja, det var slemproppen, nu frågetecken

    Min slempropp kom igår, kände inget speciellt, bara tänkte "hum, vad är det för konstig grej" efter att jag varit och kissat, och efter närmare titt är jag 99.9% säker att det är slemproppen. Känner inte av någonting i kroppen, förutom att barnet rör sig som galet nonstop sen igår och går mest och är nyfiken på nu hur lång tid det kan ta innan det sker något mer. Väskan står klar i hallen och inte mycket mer kvar att göra. Funderar mest på att om förlossningen sätter igång nu i dagarna så kommer ju den lilla tre veckor för tidigt! Är inte det farligt? Är i v 37 + 0 idag. Nu kan det ju gå allt från 2 min till två veckor efter slemproppen gått men funderingarna finns ju kvar (haha, sambon följer efter mig med handduk överallt just in case)

    Hur går det för er andra?
  2. 1
    Ja, det var slemproppen, nu frågetecken Min slempropp kom igår, kände inget speciellt, bara tänkte "hum, vad är det för konstig grej" efter att jag varit och kissat, och efter närmare titt är jag 99.9% säker att det är slemproppen. Känner inte av någonting i kroppen, förutom att barnet rör sig som galet nonstop sen igår och går mest och är nyfiken på nu hur lång tid det kan ta innan det sker något mer. Väskan står klar i hallen och inte mycket mer kvar att göra. Funderar mest på att om förlossningen sätter igång nu i dagarna så kommer ju den lilla tre veckor för tidigt! Är inte det farligt? Är i v 37 + 0 idag. Nu kan det ju gå allt från 2 min till två veckor efter slemproppen gått men funderingarna finns ju kvar (haha, sambon följer efter mig med handduk överallt just in case)

    Hur går det för er andra?
  3. Medlem sedan
    Nov 2011
    #2
    Från och med 37+0 räknas bebisen som fullgången, så skulle det sätta igång nu är det (oftast) inget problem. Men som du skriver kan det ju dröja länge innan det händer något efter att slemproppen rymt. Har läst att den även kan återbildas.

    Men spännande ju Hoppas att det inte dröjer allt för länge innan det händer nåt. Själv har jag 4 dagar till BF och här händer absolut ingenting...
  4. 2
    Från och med 37+0 räknas bebisen som fullgången, så skulle det sätta igång nu är det (oftast) inget problem. Men som du skriver kan det ju dröja länge innan det händer något efter att slemproppen rymt. Har läst att den även kan återbildas.

    Men spännande ju Hoppas att det inte dröjer allt för länge innan det händer nåt. Själv har jag 4 dagar till BF och här händer absolut ingenting...
  5. Medlem sedan
    Dec 2011
    #3
    en vecka sen slemproppen och händer nada här med. Du måste ha gått över tiden nu`?
  6. 3
    en vecka sen slemproppen och händer nada här med. Du måste ha gått över tiden nu`?

Liknande trådar

  1. Frågetecken..
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-29, 20:12
  2. frågetecken..
    By LaLinda in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 12:01
  3. ett frågetecken
    By LaLinda in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-22, 22:12
  4. jippie och frågetecken
    By Demeter in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 12:47
  5. Varför är det frågetecken
    By SeattleAnna fattar noll in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 18:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar