Vägrar nappflaska -hjälp!
1201 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Vägrar nappflaska -hjälp!

    Vi har haft som vana att min man tar en natt i veckan så att jag "får sova ut" (dvs bara vakna en gång under natten för att tömma brösten). Då har jag pumpat ut bröstmjölk så att han kunnat mata henne med flaska ifall hon varit hungrig o jag inte varit där. Vi hoppade över en vecka då min man var extremt trött. Sedan dess har hon vägrat att dricka ur flaska. Jag är rädd att jag ska tappa min natt då jag får sova ut.

    Har ni något tips på hur man får henne at dricka ur flaska igen?
  2. 1
    Vägrar nappflaska -hjälp! Vi har haft som vana att min man tar en natt i veckan så att jag "får sova ut" (dvs bara vakna en gång under natten för att tömma brösten). Då har jag pumpat ut bröstmjölk så att han kunnat mata henne med flaska ifall hon varit hungrig o jag inte varit där. Vi hoppade över en vecka då min man var extremt trött. Sedan dess har hon vägrat att dricka ur flaska. Jag är rädd att jag ska tappa min natt då jag får sova ut.

    Har ni något tips på hur man får henne at dricka ur flaska igen?
  3. Medlem sedan
    Jul 2011
    #2
    Vad jag gjorde var att ge lite på flaska (60 ml) innan jag gav bröstet vid iallafall 1 matning/dag. Nu ger jag ett bröst sen 80-100ml ersättning i flaska efteråt och det går nu jätte bra.
    Nu verkar det som att han förknippar flaska med mat vilket är toppen.
    Jag vill ju dock snart fasa ut amning på dagen och oroar mig inte för att det ska störa amningen så mkt!

    Jag hoppas att det snart går bättre!
  4. 2
    Vad jag gjorde var att ge lite på flaska (60 ml) innan jag gav bröstet vid iallafall 1 matning/dag. Nu ger jag ett bröst sen 80-100ml ersättning i flaska efteråt och det går nu jätte bra.
    Nu verkar det som att han förknippar flaska med mat vilket är toppen.
    Jag vill ju dock snart fasa ut amning på dagen och oroar mig inte för att det ska störa amningen så mkt!

    Jag hoppas att det snart går bättre!
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Har försökt att ge henne flaska när hon e hungrig, men hon skriker bara o blir vansinnig, men så fort hon får bröstet så mumsar hon på...
    Har också försökt att ge henne lite mjölk ur flaskan när hon är nöjd, men hon gillar tydligen inte att ha något i munnen för hon försöker spotta ut den. Men jag ska se om jag kan försöka vänja henne vid den igen...
  6. 3
    Har försökt att ge henne flaska när hon e hungrig, men hon skriker bara o blir vansinnig, men så fort hon får bröstet så mumsar hon på...
    Har också försökt att ge henne lite mjölk ur flaskan när hon är nöjd, men hon gillar tydligen inte att ha något i munnen för hon försöker spotta ut den. Men jag ska se om jag kan försöka vänja henne vid den igen...

Liknande trådar

  1. Hjälp ! 9 mån och vägrar mat !
    By boelannika in forum Småbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 11:31
  2. Vägrar smakportioner - hjälp !
    By boelannika in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 11:01
  3. Hjälp! Hon vägrar äta
    By YoCheri in forum Bebissnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 22:27
  4. Vägrar nappflaska, akut behov
    By Malin m.Elias&Malte in forum _0605 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 17:50
  5. Hjälp han vägrar äta??????
    By Hanna m Henrik o Markus in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-26, 11:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar