Aprilskämt
_1204 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2011
    #1

    Aprilskämt

    Vi fick vår lilla Emelie på 1:a april kl 01.06. Vägde 3560gram och var 50cm lång. Förlossningen tog 31 timmar och efter 30 timmar beslutades det om akut kejsarsnitt pga ökad mjölksyra hos pyret. Allt gick bra och jag hamnade på en avdelning och pyret på neo pga att jag har diabetes och då hon låga sockervärden som behövde upp. När jag skulle bli utskriven så visade jag förhårdnader för barnmorskan som jag funderat på men som inte gjort ont och dom tog blodprov och jag hade visst en sänka på 500. Alla andra värden och prover var bra och normala. och varken ul och röntgen visade ngt. Igår så började det läcka från såret och luktade värre än äggmök. Dom tömde dom hårdheter som finns och nu så väntar vi på odling så dom vet vad dom ska veta vilka tabletter dom ska sätta in nu får jag antibiotika via nål i handen. Vi åkte in 30 mars på kvällen och nu pratas det om hemgång tisdag då dom måste vänta på odlingssvaren =)

    Frågade hur ofta det händer ngt sånt här vid kejsarsnitt och tydligen 1 på 1000 så kan ngt gå fel eller hända så gör det de :-)
  2. 1
    Aprilskämt Vi fick vår lilla Emelie på 1:a april kl 01.06. Vägde 3560gram och var 50cm lång. Förlossningen tog 31 timmar och efter 30 timmar beslutades det om akut kejsarsnitt pga ökad mjölksyra hos pyret. Allt gick bra och jag hamnade på en avdelning och pyret på neo pga att jag har diabetes och då hon låga sockervärden som behövde upp. När jag skulle bli utskriven så visade jag förhårdnader för barnmorskan som jag funderat på men som inte gjort ont och dom tog blodprov och jag hade visst en sänka på 500. Alla andra värden och prover var bra och normala. och varken ul och röntgen visade ngt. Igår så började det läcka från såret och luktade värre än äggmök. Dom tömde dom hårdheter som finns och nu så väntar vi på odling så dom vet vad dom ska veta vilka tabletter dom ska sätta in nu får jag antibiotika via nål i handen. Vi åkte in 30 mars på kvällen och nu pratas det om hemgång tisdag då dom måste vänta på odlingssvaren =)

    Frågade hur ofta det händer ngt sånt här vid kejsarsnitt och tydligen 1 på 1000 så kan ngt gå fel eller hända så gör det de :-)
  3. Medlem sedan
    Jul 2009
    #2
    Grattis till lilla Emelie!
    Skönt att det gick bra, trots att det blev akut snitt i slutänden. Du kämpade verkligen på länge!

    Var satt förhårdnaderna?

    Hoppas att ni får komma hem snart
  4. 2
    Grattis till lilla Emelie!
    Skönt att det gick bra, trots att det blev akut snitt i slutänden. Du kämpade verkligen på länge!

    Var satt förhårdnaderna?

    Hoppas att ni får komma hem snart
  5. Medlem sedan
    Jul 2011
    #3
    dom satt ovanför snittet men tänkte i början att det var normalt och frågade bara för säkerhetsskull före vi skulle få åka hem. Det dom sa när dom började undersöka var att är det bara vätska så tar kroppen hand om det själv och varken röntgen el ul visade på var :-) Det hela betyder att jag är unik :-)

    hoppas oxå vi snart får åka hem efter mer än en vecka på sjukhuset och 3 olika avd senare :-)
  6. 3
    dom satt ovanför snittet men tänkte i början att det var normalt och frågade bara för säkerhetsskull före vi skulle få åka hem. Det dom sa när dom började undersöka var att är det bara vätska så tar kroppen hand om det själv och varken röntgen el ul visade på var :-) Det hela betyder att jag är unik :-)

    hoppas oxå vi snart får åka hem efter mer än en vecka på sjukhuset och 3 olika avd senare :-)
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Grattis till dotter. Hoppas ni får vara på samma avdelning nu och att det går bra för din dotter att hålla blodsockret nu.
  8. 4
    Grattis till dotter. Hoppas ni får vara på samma avdelning nu och att det går bra för din dotter att hålla blodsockret nu.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Stort grattis till lilla Emelie! Men usch så jobbigt att drabbas av sårinfektion i snittet också. Hoppas att det läker snabbt så att ni får komma hem!
  10. 5
    Stort grattis till lilla Emelie! Men usch så jobbigt att drabbas av sårinfektion i snittet också. Hoppas att det läker snabbt så att ni får komma hem!
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Grattis till aprilskämtet!
  12. 6
    Grattis till aprilskämtet!
  13. Medlem sedan
    Jul 2011
    #7
    Grattis till lilla tjejen!
    Vi fick också en liten 1 april kille, hoppas ni blir bättre och får åka hem snart!
    Kramar och lycka till!
  14. 7
    Grattis till lilla tjejen!
    Vi fick också en liten 1 april kille, hoppas ni blir bättre och får åka hem snart!
    Kramar och lycka till!
  15. Medlem sedan
    Aug 2009
    #8
    Grattis till Emelie! Det var en tuff start ni fick, hoppas att ni mår bra nu och är hemma och gossar!
  16. 8
    Grattis till Emelie! Det var en tuff start ni fick, hoppas att ni mår bra nu och är hemma och gossar!

Liknande trådar

  1. HM aprilskämt?
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 23:24
  2. Aprilskämt!!
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 10:02
  3. Aprilskämt:
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 09:49
  4. Aprilskämt!
    By Majjen in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 15:06
  5. Aprilskämt!
    By 26 november in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 12:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar