Omföderskor
_1204 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    Omföderskor

    Vänder mig väl i första hand till er som är omföderskor. Jag väntar mitt andra barn, med bf den 20 april.
    Funderar betydligt mer på förlossningen denna gången än första gången. Känner mig mer orolig och nojjig, varför vet jag egentligen inte då min första förlossning var väldigt bra.

    Ni som nu fått barn hur skiljde sig eran förslossning från första till andra gången ? Dela gärna med er.

    Ha en fortsatt bra påsk !!
  2. 1
    Omföderskor Vänder mig väl i första hand till er som är omföderskor. Jag väntar mitt andra barn, med bf den 20 april.
    Funderar betydligt mer på förlossningen denna gången än första gången. Känner mig mer orolig och nojjig, varför vet jag egentligen inte då min första förlossning var väldigt bra.

    Ni som nu fått barn hur skiljde sig eran förslossning från första till andra gången ? Dela gärna med er.

    Ha en fortsatt bra påsk !!
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    1:a förlossningen var en mardröm Tog nästan 2 dygn från det att värkarna startade, hade en hemsk BM inne på FL. Fick inget stöd av henne alls, hon bara gnällde på mig. Fick föda i gynläge. Sprack mycket, fick sys på op.

    2:a var helt tvärtemot. Ca 8 timmar från vattenavgång/värkdebut... Helt underbar stöttande BM och USK . Födde i knästående. Behövde bara sys enstaka stygn.

    3:an gick ändå fortare. 2½ resp 1½ från vattenavgång resp värkdebut, är hon född i badrummet. Hann egentligen inte med. Men en fantastisk upplevelse utan någon sjukvårdspersonal inblandad. Fick sy något stygn inne på förlossningen sedan.
  4. 2
    1:a förlossningen var en mardröm Tog nästan 2 dygn från det att värkarna startade, hade en hemsk BM inne på FL. Fick inget stöd av henne alls, hon bara gnällde på mig. Fick föda i gynläge. Sprack mycket, fick sys på op.

    2:a var helt tvärtemot. Ca 8 timmar från vattenavgång/värkdebut... Helt underbar stöttande BM och USK . Födde i knästående. Behövde bara sys enstaka stygn.

    3:an gick ändå fortare. 2½ resp 1½ från vattenavgång resp värkdebut, är hon född i badrummet. Hann egentligen inte med. Men en fantastisk upplevelse utan någon sjukvårdspersonal inblandad. Fick sy något stygn inne på förlossningen sedan.
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Inga fler som kan dela med sig av sina erfarenheter ??
  6. 3
    Inga fler som kan dela med sig av sina erfarenheter ??
  7. Medlem sedan
    Sep 2009
    #4
    Försyta förlossningen tog ca 9 timmar. Denna gång 26 min :-)
    Var också mer nojig denna gång men det gick finemang och de gör de nog för dig med ska du se kram
  8. 4
    Försyta förlossningen tog ca 9 timmar. Denna gång 26 min :-)
    Var också mer nojig denna gång men det gick finemang och de gör de nog för dig med ska du se kram
  9. Medlem sedan
    Sep 2009
    #5
    Ska väl tillägga att första förlossningen gick också väldigt bra
  10. 5
    Ska väl tillägga att första förlossningen gick också väldigt bra
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Första slutade med akutsnitt då de märkte att barnet låg med stjärten nedåt då vattnet gick när jag var öppen 8 cm.
    Latensfas flera dagar men sedan gick öppningsfasen på ett par timmar. Ingen bedövning förens vid snittet.

    Andra vaginalt, latensfas en dag. Vattnet gick hemma och sedan drog värkarna igång rejält, öppningsskedet och utdrivning på 8 timmar. Bedövning EDA, stoppade värkarna lite och krystning tog längre tid - 1,5 timmar.

    Tredje vaginalt, slempropp och latensfas en dag. Vattnet gick när jag var öppen 3 cm. 1,5 timmar senare var barnet fött (krystning 12 minuter) Ingen bedövning, bara lustgas.

    Ingen förlossning blev den andra lik
  12. 6
    Första slutade med akutsnitt då de märkte att barnet låg med stjärten nedåt då vattnet gick när jag var öppen 8 cm.
    Latensfas flera dagar men sedan gick öppningsfasen på ett par timmar. Ingen bedövning förens vid snittet.

    Andra vaginalt, latensfas en dag. Vattnet gick hemma och sedan drog värkarna igång rejält, öppningsskedet och utdrivning på 8 timmar. Bedövning EDA, stoppade värkarna lite och krystning tog längre tid - 1,5 timmar.

    Tredje vaginalt, slempropp och latensfas en dag. Vattnet gick när jag var öppen 3 cm. 1,5 timmar senare var barnet fött (krystning 12 minuter) Ingen bedövning, bara lustgas.

    Ingen förlossning blev den andra lik

Liknande trådar

  1. omföderskor!?
    By lellabella in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-07, 17:35
  2. Omföderskor VET när det är på G...
    By Asynja in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-06, 21:11
  3. Omföderskor!
    By Nugga in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 23:58
  4. Omföderskor!
    By SvartaPantern in forum _0805 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 20:38
  5. Omföderskor..
    By Gabrielle in forum _0705 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 11:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar