Jag är my här, vilka är ni:)?
_1209 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2012
    #1

    Jag är my här, vilka är ni:)?

    Hej alla september mammor/pappor! Jag ville bara presentera mig då jag precis blev medlem hära. Jag och min sambo väntar vårt första barn bf 28 september. Vi båda känner en sån enorm glädje och lycka inför det här äventyret som väntar oss! Jag har varit på ett vaginalt ul när jag var i vecka 9, för att bekräfta graviditeten. Men den 2/5 ska vi på rul, kan inte längta mer!! Nu är jag i vecka 16 och mår hur bra som helst. Nästan så att man blir orolig att man inte är gravid. Men det är väl så att hjärtat föralltid nu kommer sitta utanför kroppen pga olika orosmoment.
    Btw. Jag är 21 år fyller 22 och bor i Stockholm Någon mer?
  2. 1
    Jag är my här, vilka är ni:)? Hej alla september mammor/pappor! Jag ville bara presentera mig då jag precis blev medlem hära. Jag och min sambo väntar vårt första barn bf 28 september. Vi båda känner en sån enorm glädje och lycka inför det här äventyret som väntar oss! Jag har varit på ett vaginalt ul när jag var i vecka 9, för att bekräfta graviditeten. Men den 2/5 ska vi på rul, kan inte längta mer!! Nu är jag i vecka 16 och mår hur bra som helst. Nästan så att man blir orolig att man inte är gravid. Men det är väl så att hjärtat föralltid nu kommer sitta utanför kroppen pga olika orosmoment.
    Btw. Jag är 21 år fyller 22 och bor i Stockholm Någon mer?
  3. Medlem sedan
    Jan 2012
    #2
    Hej och välkommen hit!
    Jag blir 24 i år och vi väntar också vårt första barn den 29/9!
    Bor i Skåne.

    På onsdag ska vi lyssna på hjärtljudet och det är det första "riktiga" tecket för oss på att det finns något där inne.
    Men mest spända är vi på RUL den 3/5

    Lycka till med allt
  4. 2
    Hej och välkommen hit!
    Jag blir 24 i år och vi väntar också vårt första barn den 29/9!
    Bor i Skåne.

    På onsdag ska vi lyssna på hjärtljudet och det är det första "riktiga" tecket för oss på att det finns något där inne.
    Men mest spända är vi på RUL den 3/5

    Lycka till med allt
  5. Medlem sedan
    Feb 2009
    #3
    Hej och välkommen hit!
    Stort grattis till graviditeten, härliga lyckokänsla <3
    Hoppas du ska trivas

    Jag heter Linda är 34 och väntar nummer två. Har en tjej på 2,5 år sedan tidigare plus ett missfall i v.11 bagaget.
    Bor i Skaraborg.

    Glad påsk!
  6. 3
    Hej och välkommen hit!
    Stort grattis till graviditeten, härliga lyckokänsla <3
    Hoppas du ska trivas

    Jag heter Linda är 34 och väntar nummer två. Har en tjej på 2,5 år sedan tidigare plus ett missfall i v.11 bagaget.
    Bor i Skaraborg.

    Glad påsk!
  7. Medlem sedan
    Dec 2011
    #4
    Jag heter också Linda, är 28 år och bor i Västerås. Min man och jag väntar vårt första barn, som nu sparkar rejält Välkommen hit!
  8. 4
    Jag heter också Linda, är 28 år och bor i Västerås. Min man och jag väntar vårt första barn, som nu sparkar rejält Välkommen hit!
  9. Medlem sedan
    Feb 2012
    #5
    Välkommen hit!!

    Jag heter Sophie, 26 år. Väntar makens och mitt första barn i mitten av september.

    Bor just nu i Sthlm men flyttar i slutet av maj hem till Skåne igen och Hässleholmstrakterna.

    Gjorde också ett vaginalt UL i v9, så väntar spänt på RUL om 2 veckor. Har också den där känslan av att det inte är på riktigt än
  10. 5
    Välkommen hit!!

    Jag heter Sophie, 26 år. Väntar makens och mitt första barn i mitten av september.

    Bor just nu i Sthlm men flyttar i slutet av maj hem till Skåne igen och Hässleholmstrakterna.

    Gjorde också ett vaginalt UL i v9, så väntar spänt på RUL om 2 veckor. Har också den där känslan av att det inte är på riktigt än
  11. Medlem sedan
    Apr 2012
    #6
    Tack ska ni ha alla lyckliga mammor! Kul att det är så många som följs åt Har någon utav er prövat att lyssna efter hjärtat med en sån maskin man kan köpa hem? Jag fick låna min väns i dag och försökte mig på detta. Men lyckades inte hitta hjärtat. Mrkte dock att det var svårt att hitta sitt eget om man inte höll mikrofonen precis på hjärtat och tryckte lite. SÅ man måste nog ha ganska mycket tålamod..
  12. 6
    Tack ska ni ha alla lyckliga mammor! Kul att det är så många som följs åt Har någon utav er prövat att lyssna efter hjärtat med en sån maskin man kan köpa hem? Jag fick låna min väns i dag och försökte mig på detta. Men lyckades inte hitta hjärtat. Mrkte dock att det var svårt att hitta sitt eget om man inte höll mikrofonen precis på hjärtat och tryckte lite. SÅ man måste nog ha ganska mycket tålamod..
  13. Medlem sedan
    Apr 2012
    #7
    vad kul att det skiljer en dag mellan oss på både bf och rul Lycka till<3
  14. 7
    vad kul att det skiljer en dag mellan oss på både bf och rul Lycka till<3
  15. Medlem sedan
    Apr 2012
    #8
    tack det samma fina!
    Vad mysigt med en lite flicka redan, då vet du lite vad som väntar!

    Glad påsk !
  16. 8
    tack det samma fina!
    Vad mysigt med en lite flicka redan, då vet du lite vad som väntar!

    Glad påsk !
  17. Medlem sedan
    Apr 2012
    #9
    Vad mysigt att känna rörelse, vilken vecka är du i nu? Jag har känt pratel tvp ggr men det kan ju vart gaser. Jag är i vecka 16 nu

    vad spännande med första fö er med
  18. 9
    Vad mysigt att känna rörelse, vilken vecka är du i nu? Jag har känt pratel tvp ggr men det kan ju vart gaser. Jag är i vecka 16 nu

    vad spännande med första fö er med
  19. Medlem sedan
    Sep 2008
    #10
    Välkommen och grattis till graviditeten : )
    Jag heter Sanna är 25 år och bor en bit utanför Växjö, jag och sambom väntar vårt andra barn. Vår tidigare son är född -09. Har bf den 24 september och nu den 24 april är det dags för RUL : )
  20. 10
    Välkommen och grattis till graviditeten : )
    Jag heter Sanna är 25 år och bor en bit utanför Växjö, jag och sambom väntar vårt andra barn. Vår tidigare son är född -09. Har bf den 24 september och nu den 24 april är det dags för RUL : )
  21. Medlem sedan
    Jan 2012
    #11
    Ja det &#228;r riktigt roligt med n&#229;gon s&#229; n&#228;ra hoppas vi kan f&#246;ljas &#229;t i m&#229;&#229;nga veckor fram&#229;t
  22. 11
    Ja det &#228;r riktigt roligt med n&#229;gon s&#229; n&#228;ra hoppas vi kan f&#246;ljas &#229;t i m&#229;&#229;nga veckor fram&#229;t
  23. Medlem sedan
    Mar 2008
    #12
    Hej! Välkommen och GRATTIS!!! Du har en underbar resa framför dig Här kan du bara babbla på och ställa alla konstiga frågor som poppar upp, så skönt att ha nånstans att tjattra om sin graviditet så mannen slipper få hål i huvudet
    Jag heter Ingela, 40 år och skånska som numera bor i Hofors (mellan Gävle o Falun) Väntar en liten flicka den 5/9, har en dotter född-0709 och en son som är född -0908 + 1 MF i
    v 9 förra sommaren.
  24. 12
    Hej! Välkommen och GRATTIS!!! Du har en underbar resa framför dig Här kan du bara babbla på och ställa alla konstiga frågor som poppar upp, så skönt att ha nånstans att tjattra om sin graviditet så mannen slipper få hål i huvudet
    Jag heter Ingela, 40 år och skånska som numera bor i Hofors (mellan Gävle o Falun) Väntar en liten flicka den 5/9, har en dotter född-0709 och en son som är född -0908 + 1 MF i
    v 9 förra sommaren.
  25. Medlem sedan
    Feb 2012
    #13
    Hej! Och grattis!

    Jag väntar också mitt första barn, BF 6 sept men imorn är det RUL så vi får väl se Jag fyller 32 i år och bor också i Sthlm (eller i Haninge, så lite utanför). Var i Sthlm bor du?

    Är alltså i v.19 nu men känner inga sparkar, däremot mår jag fortfarande illa, är jättetrött för det mesta, har halsbränna och är sjukskriven sedan januari... Hoppas att det ska vända snart för det är ganska tröttsamt. Längtar efter att må bra, kunna jobba och röra på mig igen!
  26. 13
    Hej! Och grattis!

    Jag väntar också mitt första barn, BF 6 sept men imorn är det RUL så vi får väl se Jag fyller 32 i år och bor också i Sthlm (eller i Haninge, så lite utanför). Var i Sthlm bor du?

    Är alltså i v.19 nu men känner inga sparkar, däremot mår jag fortfarande illa, är jättetrött för det mesta, har halsbränna och är sjukskriven sedan januari... Hoppas att det ska vända snart för det är ganska tröttsamt. Längtar efter att må bra, kunna jobba och röra på mig igen!
  27. Medlem sedan
    Dec 2011
    #14
    Vad mysigt att känna rörelse, vilken vecka är du i nu? Jag har känt pratel tvp ggr men det kan ju vart gaser. Jag är i vecka 16 nu

    vad spännande med första fö er med
    Jag är i vecka 20 och började känna de första rörelserna för ca 2 veckor sedan. Sedan några dagar tillbaka är sparkarna stundvis riktigt intensiva. En underlig men samtidigt mycket härlig känsla
  28. 14
    Vad mysigt att känna rörelse, vilken vecka är du i nu? Jag har känt pratel tvp ggr men det kan ju vart gaser. Jag är i vecka 16 nu

    vad spännande med första fö er med
    Jag är i vecka 20 och började känna de första rörelserna för ca 2 veckor sedan. Sedan några dagar tillbaka är sparkarna stundvis riktigt intensiva. En underlig men samtidigt mycket härlig känsla
  29. Medlem sedan
    Feb 2012
    #15
    Har bara lyssnat på hjärtat hos barnmorskan. Det tog ett litet tag att hitta och hon fick buffa runt på magen lite, så jag tror att det krävs ett proffs för att hitta hjärtat på vissa barn. Däremot hördes sparkar hela tiden utan att hon behövde leta!
  30. 15
    Har bara lyssnat på hjärtat hos barnmorskan. Det tog ett litet tag att hitta och hon fick buffa runt på magen lite, så jag tror att det krävs ett proffs för att hitta hjärtat på vissa barn. Däremot hördes sparkar hela tiden utan att hon behövde leta!
  31. Medlem sedan
    Feb 2012
    #16
    Jag vill också känna rörelse! *avis*
  32. 16
    Jag vill också känna rörelse! *avis*
  33. Medlem sedan
    Jan 2012
    #17
    Välkommen hit! Har bf dagen efter dig 33 år och väntar första Kram!
  34. 17
    Välkommen hit! Har bf dagen efter dig 33 år och väntar första Kram!
  35. Medlem sedan
    Apr 2012
    #18

    Lyssnade på hjärtat

    I går lyssnade vi på hjärtat med hemma apparaten. Det var första gången! Så mysigt, vi bara skratta oh tappade hakan samtidigt som jag också grät. Så mysigt!

    Kul med många som ska få bebis i sep. säger som någon tidigare skrev. Hoppas vi kan följas länge
  36. 18
    Lyssnade på hjärtat I går lyssnade vi på hjärtat med hemma apparaten. Det var första gången! Så mysigt, vi bara skratta oh tappade hakan samtidigt som jag också grät. Så mysigt!

    Kul med många som ska få bebis i sep. säger som någon tidigare skrev. Hoppas vi kan följas länge
  37. Medlem sedan
    Mar 2012
    #19
    Vill bara varna lite, det råder delade meningar om hur bra/dåligt det kan vara för barnet att använda en doppler för ofta. Vi tänker ju i regel att undersökningar som görs på sjukhus inte kan skada barnet på något sätt, men det finns forskning som visar att både ultraljud och dopplern kan vara skadligt för barnet i viss utsräckning. Sen gör vi ju såklart alla som vi vill, men det kan vara bra att känna till
  38. 19
    Vill bara varna lite, det råder delade meningar om hur bra/dåligt det kan vara för barnet att använda en doppler för ofta. Vi tänker ju i regel att undersökningar som görs på sjukhus inte kan skada barnet på något sätt, men det finns forskning som visar att både ultraljud och dopplern kan vara skadligt för barnet i viss utsräckning. Sen gör vi ju såklart alla som vi vill, men det kan vara bra att känna till
  39. Medlem sedan
    Mar 2012
    #20
    och Välkommen såklart. Jag väntar mitt tredje (andra biologiska) i mitten på september och bor i Göteborg

    Ska på RUL imorgon och är nervös till tusen!
  40. 20
    och Välkommen såklart. Jag väntar mitt tredje (andra biologiska) i mitten på september och bor i Göteborg

    Ska på RUL imorgon och är nervös till tusen!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. VIlka vet kon?
    By Cmamma in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 12:51
  2. vilka är vi och vilka har plussat?
    By joliegirl in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 17:43
  3. Vilka här har
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 08:02
  4. vilka??
    By patricia76 in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 22:34
  5. Vilka
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-26, 21:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar