Amning
_1203 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2011
    #1

    Amning

    Hej alla nyblivna mammor! För nu har väl de flesta fått sina små?
    Min Vidar blir 4 veckor nu på torsdag, ibland känns det som en hel evighet och ibland som om tiden gått superfort

    Tänkte bara höra med er som ammar eftersom mina tidigare erfarenheter inte är så bra (ammade bara min dotter i några veckor då jag inte fick det till att fungera).
    Det känns väldigt bra att kunna amma sonen men det gör väldigt ont för det mesta och nu misstänker jag att jag fått mjölkstockning.
    Jag har fått hårda som knölar i brösten och det gör fruktansvärt ont i början av amningen men så lättar det efter en tio-femton min. Jag har värmefilt på nätterna och dubbla ylleinlägg på dagarna så jag kan inte riktigt skydda dem mer. Kliver jag utanför dörren så gör det ännu ondare hur mycket kläder jag än har på mig.
    Vad säger ni som har mer erfarenhet, är det mjölkstockning eller är det bara körtlarna som spökar?
  2. 1
    Amning Hej alla nyblivna mammor! För nu har väl de flesta fått sina små?
    Min Vidar blir 4 veckor nu på torsdag, ibland känns det som en hel evighet och ibland som om tiden gått superfort

    Tänkte bara höra med er som ammar eftersom mina tidigare erfarenheter inte är så bra (ammade bara min dotter i några veckor då jag inte fick det till att fungera).
    Det känns väldigt bra att kunna amma sonen men det gör väldigt ont för det mesta och nu misstänker jag att jag fått mjölkstockning.
    Jag har fått hårda som knölar i brösten och det gör fruktansvärt ont i början av amningen men så lättar det efter en tio-femton min. Jag har värmefilt på nätterna och dubbla ylleinlägg på dagarna så jag kan inte riktigt skydda dem mer. Kliver jag utanför dörren så gör det ännu ondare hur mycket kläder jag än har på mig.
    Vad säger ni som har mer erfarenhet, är det mjölkstockning eller är det bara körtlarna som spökar?
  3. Medlem sedan
    Aug 2009
    #2
    Det låter som början till mjölkstockning. Har du en amningsmotagning i närheten? Annars kan du kontakta en hjälpmamma från amningshjälpen, kontaktuppgifter finns här:

    http://www.amningshjalpen.se/index.p...d=71&Itemid=44

    Det låter som om Vidar har ett för litet tag om bröstet, då kan det både göra ont och bli mjölkstockning!
  4. 2
    Det låter som början till mjölkstockning. Har du en amningsmotagning i närheten? Annars kan du kontakta en hjälpmamma från amningshjälpen, kontaktuppgifter finns här:

    http://www.amningshjalpen.se/index.p...d=71&Itemid=44

    Det låter som om Vidar har ett för litet tag om bröstet, då kan det både göra ont och bli mjölkstockning!

Liknande trådar

  1. Mat och amning
    By Queen82 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 19:32
  2. Amning
    By Mmmm in forum Ordet är fritt
    Svar: 77
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 19:04
  3. Ang amning, inlägg i "amning" IMT
    By kranen in forum _0605 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 23:29
  4. Riskera amning?! (äv på amning)
    By Lilla P in forum Föräldraskap
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-11-26, 23:52
  5. Amning och tänder..*även på amning*
    By mamin in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 15:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar