Birro - Sjödin-samtal
Föräldraskap - kristen
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Birro - Sjödin-samtal

    Ni som varit med ett tag vet att jag gillar Tomas Sjödin skarpt. Här är en timmes samtal mellan honom och Marcus Birro som var i Smyrnakyrkan,Göteborg i onsdags förra veckan.

    http://www.smyrna.se/centrum/undervi...h-marcus-birro

    Klart tänkvärt måste jag säga.

    /lizaliza
  2. 1
    Birro - Sjödin-samtal Ni som varit med ett tag vet att jag gillar Tomas Sjödin skarpt. Här är en timmes samtal mellan honom och Marcus Birro som var i Smyrnakyrkan,Göteborg i onsdags förra veckan.

    http://www.smyrna.se/centrum/undervi...h-marcus-birro

    Klart tänkvärt måste jag säga.

    /lizaliza
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Jag var oxå där! Visst var det ett bra samtal?
    Önskar bara att jag skulle fått höra dom samtala ett par timmar till.

    DEt är nåt väldigt vackert med människor som gått igenom mkt svåra saker o ändå orkar utstråla livslust som de båda.

    Ha det gott.
  4. 2
    Jag var oxå där! Visst var det ett bra samtal?
    Önskar bara att jag skulle fått höra dom samtala ett par timmar till.

    DEt är nåt väldigt vackert med människor som gått igenom mkt svåra saker o ändå orkar utstråla livslust som de båda.

    Ha det gott.
  5. Annam.4
    #3
    Tack för tipset!
    Jag vabbar idag och har passat på att titta nu medan febertjejen hänger i soffan framför barnkanalen
    Mycket tänkvärda saker fick jag höra. Och jag är ju som du, en som är svag för Tomas Sjödin
  6. 3
    Tack för tipset!
    Jag vabbar idag och har passat på att titta nu medan febertjejen hänger i soffan framför barnkanalen
    Mycket tänkvärda saker fick jag höra. Och jag är ju som du, en som är svag för Tomas Sjödin
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Fast jag var tyvärr inte där men har njutit av samtalet via webben. Klart tänkvärt!
  8. 4
    Fast jag var tyvärr inte där men har njutit av samtalet via webben. Klart tänkvärt!
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Tittar - och kanske blir det den perfekta brobyggarföreläsningen för mig som är svag för Sjödin och har svårt för Birro? Tack!
  10. 5
    Tittar - och kanske blir det den perfekta brobyggarföreläsningen för mig som är svag för Sjödin och har svårt för Birro? Tack!
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Aningen OT men i början pratar han om korståget som alla kyrkor i Gbg har ekumeniskt. Vi har gått med halva vägen två gånger - väldigt vuxen anpassat och svårt att höra för det blev trångt - men bra ändå. Dock fick vi båda gångerna åka hem i vrålfart efter att min etta (som var småbarn då) båda gångerna lyckades bada i issörja i fontänen i Bältesspännarparken. Första gången var jag helt oförberedd på att det kunde hända - andra gången lyckades han trots idogt vaktande.... i serien andliga upptåg som inte blev vad man tänmkte först...
  12. 6
    Aningen OT men i början pratar han om korståget som alla kyrkor i Gbg har ekumeniskt. Vi har gått med halva vägen två gånger - väldigt vuxen anpassat och svårt att höra för det blev trångt - men bra ändå. Dock fick vi båda gångerna åka hem i vrålfart efter att min etta (som var småbarn då) båda gångerna lyckades bada i issörja i fontänen i Bältesspännarparken. Första gången var jag helt oförberedd på att det kunde hända - andra gången lyckades han trots idogt vaktande.... i serien andliga upptåg som inte blev vad man tänmkte först...
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    BÅDA gångerna?? *asg* "Andliga upptåg som inte blev vad man tänkte först", amen på det - jag kan berätta om när yngsta passionsfrukten bönade och bad (!!) om att vi skulle komma till kyrkan, för det var familjemässa och han skulle sjunga med barnkören. Han härmade en robot i både processionen och recessionen (heter det så??) och efter nattvarden utbrast han "Jesus är god!!".
  14. 7
    BÅDA gångerna?? *asg* "Andliga upptåg som inte blev vad man tänkte först", amen på det - jag kan berätta om när yngsta passionsfrukten bönade och bad (!!) om att vi skulle komma till kyrkan, för det var familjemässa och han skulle sjunga med barnkören. Han härmade en robot i både processionen och recessionen (heter det så??) och efter nattvarden utbrast han "Jesus är god!!".
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8
    Haha.... inte så kul då,kanske, men efteråt är det rätt roligt. TVÅ gånger dessutom! Bra jobbat.
  16. 8
    Haha.... inte så kul då,kanske, men efteråt är det rätt roligt. TVÅ gånger dessutom! Bra jobbat.
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    Det är strapatserna man minns.....
  18. 9
    Det är strapatserna man minns.....
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Just när det händer, blir man förfärad - men i efterhand är det rätt kul!
  20. 10
    Just när det händer, blir man förfärad - men i efterhand är det rätt kul!
  21. Annam.4
    #11
    De "andliga upptågen" fortsätter....
    Jag tänker genast på alla de där gångerna när man viskat till sina otåliga barn, i ca 3-5-årsåldern, att NU! NU är det nog sista sången, SEN blir det fika!!! Och när sista tonen i psalmen/sången precis tystnat utbrister någon i mitt knä, högt och tydligt: "VAR det sista sången, mamma? Du SAAA ju det!!!"

    Det slår aldrig fel.....
  22. 11
    De "andliga upptågen" fortsätter....
    Jag tänker genast på alla de där gångerna när man viskat till sina otåliga barn, i ca 3-5-årsåldern, att NU! NU är det nog sista sången, SEN blir det fika!!! Och när sista tonen i psalmen/sången precis tystnat utbrister någon i mitt knä, högt och tydligt: "VAR det sista sången, mamma? Du SAAA ju det!!!"

    Det slår aldrig fel.....
  23. Annam.4
    #12
    Ja, jag beskrev ju aldrig sammanhanget/miljön, men antar att ni allihop såg en mamma på en kyrkbänk i en mer eller mindre fullsatt kyrka med bra akustik och med ett barn hos sig som tröttnat på gudstjänsten för minst en halvtimme sen.....
  24. 12
    Ja, jag beskrev ju aldrig sammanhanget/miljön, men antar att ni allihop såg en mamma på en kyrkbänk i en mer eller mindre fullsatt kyrka med bra akustik och med ett barn hos sig som tröttnat på gudstjänsten för minst en halvtimme sen.....
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13
    Ooo! Som tur är finns det många barn i vår kyrka - så det blir litet utsmetat vem som upphäver sin ljuva stämma under tysta perioder (prästen minimerar dem numera ) och när det är dags för fika! Ändå hör man ju som mamma mest sina egna....
  26. 13
    Ooo! Som tur är finns det många barn i vår kyrka - så det blir litet utsmetat vem som upphäver sin ljuva stämma under tysta perioder (prästen minimerar dem numera ) och när det är dags för fika! Ändå hör man ju som mamma mest sina egna....

Liknande trådar

  1. Bröderna Birro...
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 15:35
  2. Birro och TV4 igen
    By Christopher in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-04, 16:52
  3. Chattar med Birro
    By Familjnu in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-04, 13:58
  4. Heja Birro!
    By Familjnu in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 21:31
  5. Birro
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-05, 15:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar