3 månaders
1201 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    3 månaders

    Nu har vi också varit på tremånadersvägning.

    Thea är ingen liten plutt, men jämfört med storebror som vägde 8,9kg vid 3 månader ligger hon i lä med sina 6,3 kg och 65 cm.

    Sprutorna gick jättebra, av första skrek hon inte alls och av den andra i 10 sekunder. Skönt.

    Jag har laddat med alvedon om det kommer feber.
  2. 1
    3 månaders Nu har vi också varit på tremånadersvägning.

    Thea är ingen liten plutt, men jämfört med storebror som vägde 8,9kg vid 3 månader ligger hon i lä med sina 6,3 kg och 65 cm.

    Sprutorna gick jättebra, av första skrek hon inte alls och av den andra i 10 sekunder. Skönt.

    Jag har laddat med alvedon om det kommer feber.
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Här har vi också haft en lyckad vaccinering!... ja alltså ledsen blev hon ju men inte så illa som jag trodde och det gick över snabbt...puh!

    Min lilla fröken väger nu 5,4kg och är 60cm lång (hon har alltså vuxit 12cm sen födseln! och gått upp nästan dubbla vikten.. tur att man inte växer så själv )
  4. 2
    Här har vi också haft en lyckad vaccinering!... ja alltså ledsen blev hon ju men inte så illa som jag trodde och det gick över snabbt...puh!

    Min lilla fröken väger nu 5,4kg och är 60cm lång (hon har alltså vuxit 12cm sen födseln! och gått upp nästan dubbla vikten.. tur att man inte växer så själv )
  5. Medlem sedan
    Jun 2011
    #3
    Vi har också tagit sprutorna idag, han blev lite ledsen men det gick över ganska snabbt. vägde 8175 och 67cm.
  6. 3
    Vi har också tagit sprutorna idag, han blev lite ledsen men det gick över ganska snabbt. vägde 8175 och 67cm.
  7. Medlem sedan
    Jun 2011
    #4
    3 månaders koll fixat!
    Blä, sprutorna var inget kul..men Tuva blev inte så förfärad som..jag..
    5,4 kg och 58 cm lång. Hon är ingen jättebebis direkt men följer tydligen sin kurva perfekt. Det är mest jag som stirrar mig blind på siffrorna och tycker att hon borde gå upp mer.
  8. 4
    3 månaders koll fixat!
    Blä, sprutorna var inget kul..men Tuva blev inte så förfärad som..jag..
    5,4 kg och 58 cm lång. Hon är ingen jättebebis direkt men följer tydligen sin kurva perfekt. Det är mest jag som stirrar mig blind på siffrorna och tycker att hon borde gå upp mer.
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Det är som du säger, så länge hon är glad och pigg spelar ju inte siffrorna någon större roll, så länge hon inte tappar.

    Jag är jätteglad att jag "bara" har en 6kgs bebis denna gången, för min 9kg som var jättetung. Jag tycker jag är slut i axlar och rygg nu på kvällarna.
  10. 5
    Det är som du säger, så länge hon är glad och pigg spelar ju inte siffrorna någon större roll, så länge hon inte tappar.

    Jag är jätteglad att jag "bara" har en 6kgs bebis denna gången, för min 9kg som var jättetung. Jag tycker jag är slut i axlar och rygg nu på kvällarna.
  11. Medlem sedan
    Jul 2011
    #6
    Visst är det lite av en lättnad varje gång man varit och vägt och mätt och fått bekräftat att ungen växer som hon ska. Min lilla tjej hetsäter på 5 minuter (förutom på natten) och sedan kräks upp en halv deciliter ett par minuter senare så man undrar ju om hon verkligen får i sig någon mat! Men hon växer och följer sin kurva så det är skönt. Hon vägde 6,7 och var 62 lång på kontrollen för två veckor sedan.
  12. 6
    Visst är det lite av en lättnad varje gång man varit och vägt och mätt och fått bekräftat att ungen växer som hon ska. Min lilla tjej hetsäter på 5 minuter (förutom på natten) och sedan kräks upp en halv deciliter ett par minuter senare så man undrar ju om hon verkligen får i sig någon mat! Men hon växer och följer sin kurva så det är skönt. Hon vägde 6,7 och var 62 lång på kontrollen för två veckor sedan.
  13. Medlem sedan
    Jul 2011
    #7
    Bävar för vår vaccination nästa vecka.
    Vi fick denna sprutan redan när han var 2 månader med för att Willgot är för tidigt född. Och så kinkig den stackaren var efter den förra.
    Så vi kommer ha det laddat med Panodil igen men det tyckte han var gott gott.
  14. 7
    Bävar för vår vaccination nästa vecka.
    Vi fick denna sprutan redan när han var 2 månader med för att Willgot är för tidigt född. Och så kinkig den stackaren var efter den förra.
    Så vi kommer ha det laddat med Panodil igen men det tyckte han var gott gott.

Liknande trådar

  1. 130 mil i bil med 5 månaders...
    By carolina81 in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 09:57
  2. För sex månaders sen....
    By ♥Helena♥ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 09:11
  3. Ett 10-månaders
    By Linda Oscar och Saga in forum _98 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-05, 19:19
  4. 4-månaders fas?
    By Sema m. Izabella o Dennis in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 18:15
  5. Ni som har två-månaders!
    By imported_linn77 in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 10:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar