V 40 +6
_1204 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2012
    #1

    V 40 +6

    Väntar första barnet, var beräknad till 5 april och bebben har ännu inte velat komma ut, lååång väntan och viss oro för att behöva bli igångsatt. Var hos barnmorskan idag och hon sa att endast 3% blir igångsatta så det kändes skönt. Någon mer som befinner sig i min situation, dvs otåligt väntandes?
  2. 1
    V 40 +6 Väntar första barnet, var beräknad till 5 april och bebben har ännu inte velat komma ut, lååång väntan och viss oro för att behöva bli igångsatt. Var hos barnmorskan idag och hon sa att endast 3% blir igångsatta så det kändes skönt. Någon mer som befinner sig i min situation, dvs otåligt väntandes?
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Hej, du behöver inte vara orolig för att sättas igång. Det jobbiga är att bara gå och vänta o vänta. Jag sattes igång med mitt förra barn och det känns betydligt säkrare för alla har koll på en från början. Plus att det gick snabbt, ingen lång latensfas.
    Hoppas ändå att din bebis kommer själv snart!
  4. 2
    Hej, du behöver inte vara orolig för att sättas igång. Det jobbiga är att bara gå och vänta o vänta. Jag sattes igång med mitt förra barn och det känns betydligt säkrare för alla har koll på en från början. Plus att det gick snabbt, ingen lång latensfas.
    Hoppas ändå att din bebis kommer själv snart!
  5. Medlem sedan
    Apr 2012
    #3
    Tack för dina ord, känner mig genast lugnare bara fortsätta vänta och se, men max en vecka till iaf.
  6. 3
    Tack för dina ord, känner mig genast lugnare bara fortsätta vänta och se, men max en vecka till iaf.
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Är inte så otålig än, men jag är "bara" 40+2 idag. Men jag kommer ihåg hur jobbigt jag tyckte det var förra graviditeten. Denna gången var jag inställd på att gå över tiden. Hoppades ju så klart att han skulle komma tidigare, men var inget jag räknade med. Tycker det är helt okej att gå över nu, försöker tänka att han där inne bara inte känner sig riktigt redo att lämna sitt trygga bo än. Är bara jobbigt att jag lägger på mig mer vatten för varje dag och sover ännu sämre på nätterna. Att vända mig gör fruktansvärt ont...
    Känns oxå så overkligt fortfarande. Detta blir (förhoppningsvis) min första riktiga förlossning, vaginalt, så jag är ju som alla er förstföderskor. Har ingen aning om vad jag har att vänta... så det är pirrigt och spännande och fullkomligt skräckinjagande tycker jag
    Håller tummarna för att du inte behöver vänta länge till!!!
  8. 4
    Är inte så otålig än, men jag är "bara" 40+2 idag. Men jag kommer ihåg hur jobbigt jag tyckte det var förra graviditeten. Denna gången var jag inställd på att gå över tiden. Hoppades ju så klart att han skulle komma tidigare, men var inget jag räknade med. Tycker det är helt okej att gå över nu, försöker tänka att han där inne bara inte känner sig riktigt redo att lämna sitt trygga bo än. Är bara jobbigt att jag lägger på mig mer vatten för varje dag och sover ännu sämre på nätterna. Att vända mig gör fruktansvärt ont...
    Känns oxå så overkligt fortfarande. Detta blir (förhoppningsvis) min första riktiga förlossning, vaginalt, så jag är ju som alla er förstföderskor. Har ingen aning om vad jag har att vänta... så det är pirrigt och spännande och fullkomligt skräckinjagande tycker jag
    Håller tummarna för att du inte behöver vänta länge till!!!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar