sammandragningar
_1206 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2011
    #1

    sammandragningar

    helt plötsligt så har jag haft sammandragningar hela dagen, har inte haft alls mycket sammandragningar så blev väldigt förvånad. Dom kommer så fort jag ändrar ställning eller böjer mig åt något håll, spelar ingen roll om jag står, sitter eller ligger ner, dom kommer hela tiden ändå....inget som gör ont alls men bör man oroa sig ändå?
  2. 1
    sammandragningar helt plötsligt så har jag haft sammandragningar hela dagen, har inte haft alls mycket sammandragningar så blev väldigt förvånad. Dom kommer så fort jag ändrar ställning eller böjer mig åt något håll, spelar ingen roll om jag står, sitter eller ligger ner, dom kommer hela tiden ändå....inget som gör ont alls men bör man oroa sig ändå?
  3. Medlem sedan
    Dec 2008
    #2
    Pratade med min bm idag om detta. Jag har haft sammandragningar länge. Men de har ökat väldigt mycket nu på slutet. Men enligt henne så gör de det så här i sista månaderna. Så länge de inte gör ont. Och att de ger med sig. Så är det inget att oroa sig för. Slapper de inte om man vilar. Då kanske jag i alla fall skulle ringa och rådfråga.
  4. 2
    Pratade med min bm idag om detta. Jag har haft sammandragningar länge. Men de har ökat väldigt mycket nu på slutet. Men enligt henne så gör de det så här i sista månaderna. Så länge de inte gör ont. Och att de ger med sig. Så är det inget att oroa sig för. Slapper de inte om man vilar. Då kanske jag i alla fall skulle ringa och rådfråga.
  5. Medlem sedan
    Jul 2010
    #3
    Jag har nästan samma sak. pratade med min BM om detta i veckan och hon sa som ni redan sagt att så länge det går över vid vila så är det ingen fara.
    Jag har konstans stenhård mage så fort jag är uppe och rör på mig. inget som gör direkt ont(kanske lite framåt kvällen när jag är trött) men det är ju inte direkt skönt heller. Jag har ett jobb som kräver att ja är uppe och står och går hela dagarna så har hon ordnat en läkartid till mig på måndag, hon va rätt säker på iaf 25% sjukskrivning, lite mer vila för mig, men vi får se vad läkaren säger...
    Det jag är mest orolig över är att bebis ska ta skada tillslut, jag klarar än så länge att köra på som vanligt, men det får inte påverka bebis! Så ta det lugnt och lyssna på kroppen, även om ni kanske som jag tycker det känns lite löjligt att vila för nåt som knappt gör ont.
  6. 3
    Jag har nästan samma sak. pratade med min BM om detta i veckan och hon sa som ni redan sagt att så länge det går över vid vila så är det ingen fara.
    Jag har konstans stenhård mage så fort jag är uppe och rör på mig. inget som gör direkt ont(kanske lite framåt kvällen när jag är trött) men det är ju inte direkt skönt heller. Jag har ett jobb som kräver att ja är uppe och står och går hela dagarna så har hon ordnat en läkartid till mig på måndag, hon va rätt säker på iaf 25% sjukskrivning, lite mer vila för mig, men vi får se vad läkaren säger...
    Det jag är mest orolig över är att bebis ska ta skada tillslut, jag klarar än så länge att köra på som vanligt, men det får inte påverka bebis! Så ta det lugnt och lyssna på kroppen, även om ni kanske som jag tycker det känns lite löjligt att vila för nåt som knappt gör ont.
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Själv tycker jag det är svårt att veta hur sammandragningar känns. Om det inte gör ont liksom? Min mage är hård ofta tycker jag men är det då sammandragningar verkligen?
  8. 4
    Själv tycker jag det är svårt att veta hur sammandragningar känns. Om det inte gör ont liksom? Min mage är hård ofta tycker jag men är det då sammandragningar verkligen?
  9. Medlem sedan
    May 2008
    #5
    Mig ville de kolla upp för uvi när jag plötsligt fick massa sammandragningar, även om de inte gjorde ont. Det var negativt på odlingen, så inget att oroa sig för. Men jag fick order om att vila tills det lugnade sig lite, vilket det gjorde på ngt dygn. Hur har det gått för dig?
  10. 5
    Mig ville de kolla upp för uvi när jag plötsligt fick massa sammandragningar, även om de inte gjorde ont. Det var negativt på odlingen, så inget att oroa sig för. Men jag fick order om att vila tills det lugnade sig lite, vilket det gjorde på ngt dygn. Hur har det gått för dig?
  11. Medlem sedan
    Nov 2011
    #6
    hmm jo ingen uvi här heller men har fortfarande mycket sammandragningar hela dagarna trots att jag inbte gör annat än vilar tycker jag...kanske har en bebis som vill ut lite tidigare, men ett tag till får hon allt vänta!
  12. 6
    hmm jo ingen uvi här heller men har fortfarande mycket sammandragningar hela dagarna trots att jag inbte gör annat än vilar tycker jag...kanske har en bebis som vill ut lite tidigare, men ett tag till får hon allt vänta!

Liknande trådar

  1. Sammandragningar?
    By Estrella in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 15:35
  2. Sammandragningar
    By Malmborg in forum _0805 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 10:17
  3. Uj, med sammandragningar...
    By Tindragull in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 21:35
  4. Sammandragningar
    By ♥Helena♥ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 21:37
  5. sammandragningar
    By cicca in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 17:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar