Min förlossning
_1204 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2011
    #1

    Min förlossning

    Den 10 april kom vår underbara dotter ut i världen klockan 03:03.
    Hon vägde 3474 g och var 51 cm lång.
    Var en blodig liten klump innan hon vaknade till liv och gav ifrån sig ett lite skrik.

    Allt började på söndag kväll. Fick fruktansvärt ont i ryggen och det höll i sig hela natten så fick sova ca 3timmar totalt den natten. Var hemskt...
    Sen under dagen så hade jag ont ungefär var 15 min.
    Några slemproppar senare (vill man veta vad det är, googla) så kunde jag knappt sitta längre utan att det gjorde ont.
    17:30 ringde jag förlossningen och sa att jag ville komma in på kontroll. Min super snälla make hade då lagat middagen så vi åt innan vi for in.
    18:10 var vi där och jag var påkopplat en monitor som mäter hjärtljud och värkar.
    18:30 blev vi inlagda och var öppen 3 cm. Kunde då fortfarande andas genom värkarna och röra mig för att minska smärtan.
    20:00 gör ryggen skit ont och jag ber om akepunktur, får detta och det göra smärtan värre. Klarar att ha nålarna i ca tjugo min innan jag ber dem ta ut dom. Är nu öppen 5cm.
    22:? Det har inte hänt något sen sist och jag andas nu med lustgas genom värkarna. Underbart. Men de tar hål på hinnan så vattnet går för att sätta fart på allt igen. De sätter även elektrod på barnets huvud, den fastnar efter andra försöket.
    22:30 gör skit ont just nu..... Men försöker fortsätta röra på mig men är svårt.
    22:45 ångrar det jag alltid sagt och ber om ryggmärgsbedövning. Hinner precis få den innan det var för sent. Är nu öppen 7 cm och lägger mig i sängen. Klarar inte av att vara uppe.
    23:10 drogad av epiduralen och lustgasen men får inte trycka fastän jag vill. En cm kvar.
    01:15 10cm
    01:45 tappad då jag inte gått på toa i någon ordning.
    02:38 får äntligen trycka på och hatar när jag inte får det utan ska andas fastän halva är ute. Klart att man vill trycka då en apelsin jävel ska ut men jag andades istället precis som de ville.
    03:03 allt klart.
    Men får några stygn i mig.

    Låten som gick på radion medans hon föddes var Bill Medley - (i've had) The time of my life.
    Väldigt passande låt måste jag säga att hon valde *
  2. 1
    Min förlossning Den 10 april kom vår underbara dotter ut i världen klockan 03:03.
    Hon vägde 3474 g och var 51 cm lång.
    Var en blodig liten klump innan hon vaknade till liv och gav ifrån sig ett lite skrik.

    Allt började på söndag kväll. Fick fruktansvärt ont i ryggen och det höll i sig hela natten så fick sova ca 3timmar totalt den natten. Var hemskt...
    Sen under dagen så hade jag ont ungefär var 15 min.
    Några slemproppar senare (vill man veta vad det är, googla) så kunde jag knappt sitta längre utan att det gjorde ont.
    17:30 ringde jag förlossningen och sa att jag ville komma in på kontroll. Min super snälla make hade då lagat middagen så vi åt innan vi for in.
    18:10 var vi där och jag var påkopplat en monitor som mäter hjärtljud och värkar.
    18:30 blev vi inlagda och var öppen 3 cm. Kunde då fortfarande andas genom värkarna och röra mig för att minska smärtan.
    20:00 gör ryggen skit ont och jag ber om akepunktur, får detta och det göra smärtan värre. Klarar att ha nålarna i ca tjugo min innan jag ber dem ta ut dom. Är nu öppen 5cm.
    22:? Det har inte hänt något sen sist och jag andas nu med lustgas genom värkarna. Underbart. Men de tar hål på hinnan så vattnet går för att sätta fart på allt igen. De sätter även elektrod på barnets huvud, den fastnar efter andra försöket.
    22:30 gör skit ont just nu..... Men försöker fortsätta röra på mig men är svårt.
    22:45 ångrar det jag alltid sagt och ber om ryggmärgsbedövning. Hinner precis få den innan det var för sent. Är nu öppen 7 cm och lägger mig i sängen. Klarar inte av att vara uppe.
    23:10 drogad av epiduralen och lustgasen men får inte trycka fastän jag vill. En cm kvar.
    01:15 10cm
    01:45 tappad då jag inte gått på toa i någon ordning.
    02:38 får äntligen trycka på och hatar när jag inte får det utan ska andas fastän halva är ute. Klart att man vill trycka då en apelsin jävel ska ut men jag andades istället precis som de ville.
    03:03 allt klart.
    Men får några stygn i mig.

    Låten som gick på radion medans hon föddes var Bill Medley - (i've had) The time of my life.
    Väldigt passande låt måste jag säga att hon valde *
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Grattis!
  4. 2
    Grattis!
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    Stort grattis till dottern!! Gissa om du alltid kommer att tänka på din dotters födelse när du hör den låten från och med nu
  6. 3
    Stort grattis till dottern!! Gissa om du alltid kommer att tänka på din dotters födelse när du hör den låten från och med nu
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Grattis till dottern!
  8. 4
    Grattis till dottern!

Liknande trådar

  1. Min förlossning!
    By eva-med-7 barn in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 15:35
  2. Förlossning
    By Lina+Andrea & Freja in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 17:26
  3. Förlossning
    By fruwiklund in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 19:50
  4. Förlossning!
    By _mammamia_ in forum Förlossning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 10:35
  5. Min förlossning...
    By Marmie74 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-27, 16:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar