Hur ser er hall ut?
Ordet är fritt
  1. alle
    #1

    Hur ser er hall ut?

    Organiserad och strukturerad eller halvkaos? Håller på att göra om vår minihall (1.20 cm vägg är allt som finns tillgängligt att sätta ett klädställ på) och letar efter lösningar. Vi verkar ha tre miljoner skor, och ingen orkar mer än att precis sätta dem innanför dörren mer än jag....
  2. 1
    Hur ser er hall ut? Organiserad och strukturerad eller halvkaos? Håller på att göra om vår minihall (1.20 cm vägg är allt som finns tillgängligt att sätta ett klädställ på) och letar efter lösningar. Vi verkar ha tre miljoner skor, och ingen orkar mer än att precis sätta dem innanför dörren mer än jag....
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Känner igen... en galet liten hall har vi också och trots skohylla, hatthylla och garderob (med ännu en skohylla) så står ALLA skor på golvet i hallen och jackorna hänger på trappan.

    Tills jag får ett tokutbrott - då blir det snyggt igen på något magiskt sätt
  4. 2
    Känner igen... en galet liten hall har vi också och trots skohylla, hatthylla och garderob (med ännu en skohylla) så står ALLA skor på golvet i hallen och jackorna hänger på trappan.

    Tills jag får ett tokutbrott - då blir det snyggt igen på något magiskt sätt
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3
    Ja du, 5 pers alla har snyggskor, vardagskor, gummistövlar, vinterskor och kängor, träningsskor, olika tygskor i många färger, några har även andra stövlar, några uggs, några tofflor.
    Need I say more??!!!

    Just sesongsövergångarna leder alltid till skokaos i vår hall.
    Jag får ryck några ggr varje vecka och röjer, och då är det fint i 2 minuter.
  6. 3
    Ja du, 5 pers alla har snyggskor, vardagskor, gummistövlar, vinterskor och kängor, träningsskor, olika tygskor i många färger, några har även andra stövlar, några uggs, några tofflor.
    Need I say more??!!!

    Just sesongsövergångarna leder alltid till skokaos i vår hall.
    Jag får ryck några ggr varje vecka och röjer, och då är det fint i 2 minuter.
  7. alle
    #4
    Och i vår hall står det oftast även en resväska, på väg att packas ur eller i. Trött på tokutbrott, men inser att det nog inte finns nån så himla bra lösning för alla skor, skolväskor, gympapåsar och olika jackor... Man får kanske gilla läget.
  8. 4
    Och i vår hall står det oftast även en resväska, på väg att packas ur eller i. Trött på tokutbrott, men inser att det nog inte finns nån så himla bra lösning för alla skor, skolväskor, gympapåsar och olika jackor... Man får kanske gilla läget.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Halvkaos...vi har...

    också en minihall och då vet du ju hur det blir
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  10. 5
    Halvkaos...vi har... också en minihall och då vet du ju hur det blir
  11. alle
    #6
    Oj ja, jag kan se bilden framför mig. Har också en man med stooora fötter, så hans skor tar ju jättestor plats.
  12. 6
    Oj ja, jag kan se bilden framför mig. Har också en man med stooora fötter, så hans skor tar ju jättestor plats.
  13. Medlem sedan
    Feb 2005
    #7
    Nickar, son och man med stora fötter här med.
    Och sen har vi gympasär, väskor med judokläder, skolväskor att toppa skokaoset med. En installation
  14. 7
    Nickar, son och man med stora fötter här med.
    Och sen har vi gympasär, väskor med judokläder, skolväskor att toppa skokaoset med. En installation
  15. alle
    #8
    Ett Ikea-besök kanske löser det hela?
  16. 8
    Ett Ikea-besök kanske löser det hela?
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9

    Hall????

    Ah! Du menar det där skrymslet som påstås finnas under alla skor.... Kaos beskriver det nog bäst
    Trots dubbla skohyllor längs hela ena väggen... Jag tror samtliga många familjemedlemmar har åtminstone 4- 5 par där. Sen är det en massa som ingen villl kännas vid också.. De är kvar efter nån som uppenbarligen sprang hem skolös...
    Bara måste...... allt....
  18. 9
    Hall???? Ah! Du menar det där skrymslet som påstås finnas under alla skor.... Kaos beskriver det nog bäst
    Trots dubbla skohyllor längs hela ena väggen... Jag tror samtliga många familjemedlemmar har åtminstone 4- 5 par där. Sen är det en massa som ingen villl kännas vid också.. De är kvar efter nån som uppenbarligen sprang hem skolös...
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10
    Jag har mer eller mindre gett upp. Vi har också väskor och gympapåsar i hallen, tillsammans med tennisrack och bollar av alla möjliga olika sorter.

    Men idag när det dessutom stod ett bollnät med 20 fotbollar, 25 koner och 15 träningsvästar i hallen då var jag... eh... mindre glad kanske är rätt uttryck
  20. 10
    Jag har mer eller mindre gett upp. Vi har också väskor och gympapåsar i hallen, tillsammans med tennisrack och bollar av alla möjliga olika sorter.

    Men idag när det dessutom stod ett bollnät med 20 fotbollar, 25 koner och 15 träningsvästar i hallen då var jag... eh... mindre glad kanske är rätt uttryck
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11

    Ha ha ja iof har...

    du rätt i det men vi skulle behöva sälja av lite innan. Vi får snart bo på gatan medan alla grejer bor i huset


    Ett Ikea-besök kanske löser det hela?
  22. 11
    Ha ha ja iof har... du rätt i det men vi skulle behöva sälja av lite innan. Vi får snart bo på gatan medan alla grejer bor i huset


    Ett Ikea-besök kanske löser det hela?
  23. alle
    #12
    Nej, den vägen är ingen bra väg att gå. Det har jag sätt på extrema samlare på tv. Det slutar med att de dör men ingen hittar dem under allt bråte.
  24. 12
    Nej, den vägen är ingen bra väg att gå. Det har jag sätt på extrema samlare på tv. Det slutar med att de dör men ingen hittar dem under allt bråte.
  25. alle
    #13
    Om ni har ett träd i er trädgård så gör ett skoträd, häng upp alla överblivna skor där så får de svaja i vinden tills någon känns vid dem... det har jag hotat göra med min dotters smutstvätt!
  26. 13
    Om ni har ett träd i er trädgård så gör ett skoträd, häng upp alla överblivna skor där så får de svaja i vinden tills någon känns vid dem... det har jag hotat göra med min dotters smutstvätt!
  27. Medlem sedan
    Jun 2007
    #14

    Hehe underbart

    slänger dit överblivna kläderna också
    Bara måste...... allt....
  28. 14
    Hehe underbart slänger dit överblivna kläderna också
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #15

    vi addade skohylla...

    ...efter skohylla, och hängare efter hängare & jag tycket aldrig det blev bättre, nästan tvärtom...
    När vi hade en stor garderob så slukade det faktiskt bäst & okynnes ta-fram-et-och-inte-hänga-tillbaka-et var det absolut bästa...

    (och vi har fortfarande nästan varenda krok fylld & två skoställ fulla fast vi endast är två nu)...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  30. 15
    vi addade skohylla... ...efter skohylla, och hängare efter hängare & jag tycket aldrig det blev bättre, nästan tvärtom...
    När vi hade en stor garderob så slukade det faktiskt bäst & okynnes ta-fram-et-och-inte-hänga-tillbaka-et var det absolut bästa...

    (och vi har fortfarande nästan varenda krok fylld & två skoställ fulla fast vi endast är två nu)...
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Bättre än förr. har en garderob full av skor så de flesta står inte framme
  32. 16
    Bättre än förr. har en garderob full av skor så de flesta står inte framme
  33. Medlem sedan
    May 2004
    #17

    Hehe ja tyvärr...

    tror jag vi kommer gå det ödet till mötes.

    Nej, den vägen är ingen bra väg att gå. Det har jag sätt på extrema samlare på tv. Det slutar med att de dör men ingen hittar dem under allt bråte.
  34. 17
    Hehe ja tyvärr... tror jag vi kommer gå det ödet till mötes.

    Nej, den vägen är ingen bra väg att gå. Det har jag sätt på extrema samlare på tv. Det slutar med att de dör men ingen hittar dem under allt bråte.
  35. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #18
    , vilken underbar beskrivning
  36. 18
    , vilken underbar beskrivning
  37. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #19
    För liten, för kaotisk, svårt att hålla ordning, trots att vi bara är tre personer, skor överallt.

    Hallar måste vara den biten som arkitekten glömde när de ritade huset.
  38. 19
    För liten, för kaotisk, svårt att hålla ordning, trots att vi bara är tre personer, skor överallt.

    Hallar måste vara den biten som arkitekten glömde när de ritade huset.
  39. Medlem sedan
    Aug 2002
    #20
    Ganska organiserad!

    Vi har en liten hall där vi till höger har en liten ikea garderob (40) efter det hembyggd skohylla i två plan (120) cm med en lika bred hembyggd hatthylla. På hatthyllan har vi korgar (med makens och mina halsdukar, handskar och mössor) efter detta kommer en hängare för barnens kläder som är på höjden (jättebra köp!) På vänster sida om dörren har vi en hög smal byrå för barnens vantar, mössor etc, skoputs och annat junk.

    That's it!
  40. 20
    Ganska organiserad!

    Vi har en liten hall där vi till höger har en liten ikea garderob (40) efter det hembyggd skohylla i två plan (120) cm med en lika bred hembyggd hatthylla. På hatthyllan har vi korgar (med makens och mina halsdukar, handskar och mössor) efter detta kommer en hängare för barnens kläder som är på höjden (jättebra köp!) På vänster sida om dörren har vi en hög smal byrå för barnens vantar, mössor etc, skoputs och annat junk.

    That's it!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. hall
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 20:33
  2. Isa (om hall)
    By Dina_KL in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 19:23
  3. I min hall
    By Åsa m L&L in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 08:15
  4. hall
    By fordelare in forum Många barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 17:35
  5. Ni med grå hall
    By Anette in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 17:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar