Beviljad graviditetspenning!!
_1207 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2011
    #1

    Beviljad graviditetspenning!!

    LYCKLIGAST PÅ JORDEN!! Ååh, vad jag är lättad!! Fick mitt ÄLSKADE brev på posten idag, där det stod att jag har rätt till full graviditetspenning! Åååh, jag har fjärilar i magen! Allt känns jättebra idag!!

    Fjärilarna i magen har ju inte försvunnit sen jag var på EMMA-kliniken i helgen och fick se min älskade lilla flicka, som tuggade och svalde fostervatten och vi såg t.om hennes söta lilla tunga!

    Detta brevet gjorde ju inte saken värre precis! Från och med den 28 maj kan jag fokusera endast på mitt eget välmående och lilla Troya i magen!
  2. 1
    Beviljad graviditetspenning!! LYCKLIGAST PÅ JORDEN!! Ååh, vad jag är lättad!! Fick mitt ÄLSKADE brev på posten idag, där det stod att jag har rätt till full graviditetspenning! Åååh, jag har fjärilar i magen! Allt känns jättebra idag!!

    Fjärilarna i magen har ju inte försvunnit sen jag var på EMMA-kliniken i helgen och fick se min älskade lilla flicka, som tuggade och svalde fostervatten och vi såg t.om hennes söta lilla tunga!

    Detta brevet gjorde ju inte saken värre precis! Från och med den 28 maj kan jag fokusera endast på mitt eget välmående och lilla Troya i magen!
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    GRATTIS till dig! Jag fick veta i fredags att min gått igeonm så nu har jag bara 2½ vecka kvar att jobba och det känns otroligt skönt men ändå konstigt eftertsom det blir snabbt inpå!
    Kram
  4. 2
    GRATTIS till dig! Jag fick veta i fredags att min gått igeonm så nu har jag bara 2½ vecka kvar att jobba och det känns otroligt skönt men ändå konstigt eftertsom det blir snabbt inpå!
    Kram
  5. Medlem sedan
    Nov 2011
    #3
    Grattis!! Minns känslan själv, fick reda på i förr förra veckan att jag skulle få gå hem och i fredags blev jag "fri". Underbart att få vara hemma och rå om sig själv och magen! =)
  6. 3
    Grattis!! Minns känslan själv, fick reda på i förr förra veckan att jag skulle få gå hem och i fredags blev jag "fri". Underbart att få vara hemma och rå om sig själv och magen! =)
  7. Medlem sedan
    Jun 2011
    #4
    Förstår vad du menar, hinner kanske inte riktigt "smälta det" innan det redan är dags. Men vad gör det, det borde ju vara positiv "konstighet" ;D Grattis till dig med!
  8. 4
    Förstår vad du menar, hinner kanske inte riktigt "smälta det" innan det redan är dags. Men vad gör det, det borde ju vara positiv "konstighet" ;D Grattis till dig med!
  9. Medlem sedan
    Jun 2011
    #5
    Förstår det! Fy vad jag längtar
  10. 5
    Förstår det! Fy vad jag längtar
  11. Medlem sedan
    Apr 2012
    #6
    Grattis!! Har också sökt men får inte svar förrens mitten av maj, räknar också med att gå hem 28 maj. Vad jobbar du med?
  12. 6
    Grattis!! Har också sökt men får inte svar förrens mitten av maj, räknar också med att gå hem 28 maj. Vad jobbar du med?
  13. Medlem sedan
    Jun 2011
    #7
    Tack! Jaha, just det, vi hade samma BF-datum va?
    Jag jobbar på en Shell/7Eleven-mack! Du då?
  14. 7
    Tack! Jaha, just det, vi hade samma BF-datum va?
    Jag jobbar på en Shell/7Eleven-mack! Du då?
  15. Medlem sedan
    Apr 2012
    #8
    Ja vi haar samma bf. Jag jobbar som målare så tycker det vore tungt nog att få gravidpenning.
  16. 8
    Ja vi haar samma bf. Jag jobbar som målare så tycker det vore tungt nog att få gravidpenning.
  17. Medlem sedan
    Jun 2011
    #9
    Jo, det förstår jag, det är ju ett ganska fysiskt arbete
  18. 9
    Jo, det förstår jag, det är ju ett ganska fysiskt arbete
  19. Medlem sedan
    Feb 2012
    #10
    räcker det bara med att skicka in pappret från barnmorskan, eller hur fungerar det?
  20. 10
    räcker det bara med att skicka in pappret från barnmorskan, eller hur fungerar det?
  21. Medlem sedan
    Apr 2012
    #11
    Om du ska söka graviditetspengar skriver du ut blanketter från fk hemsida, en som du fyller i och en som din arbetsgivare fyller i om ditt arbete och skicka in det med modersintyget.
  22. 11
    Om du ska söka graviditetspengar skriver du ut blanketter från fk hemsida, en som du fyller i och en som din arbetsgivare fyller i om ditt arbete och skicka in det med modersintyget.
  23. Medlem sedan
    Jun 2011
    #12
    För att underlätta ytterligare skriver du ett personligt brev om hur din arbetssituation ser ut och varför du inte anser dig kunna jobba den sista tiden och får sen din arbetsgivare att skriva under även på det pappret.

    Det handlar egentligen om att övertyga den personen som får ta hand om ärendet på försäkringskassan, för det kan vara väldigt svårt att få dem att godkänna din ansökan om man inte är övertydlig (beroende på vem ärendet hamnar hos, som sagt).
  24. 12
    För att underlätta ytterligare skriver du ett personligt brev om hur din arbetssituation ser ut och varför du inte anser dig kunna jobba den sista tiden och får sen din arbetsgivare att skriva under även på det pappret.

    Det handlar egentligen om att övertyga den personen som får ta hand om ärendet på försäkringskassan, för det kan vara väldigt svårt att få dem att godkänna din ansökan om man inte är övertydlig (beroende på vem ärendet hamnar hos, som sagt).

Liknande trådar

  1. Graviditetspenning
    By Zilba in forum _1208 Augustibarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-06-05, 21:31
  2. Graviditetspenning..
    By Magdalena79 in forum _1207 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-21, 06:01
  3. graviditetspenning
    By elin0123 in forum _1206 Junibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-04-05, 09:59
  4. Graviditetspenning?
    By Leilu in forum _1112 Decemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-09-01, 19:05
  5. Graviditetspenning
    By anniii in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-08, 15:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar