Inskrivning bokad!
_1212 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Inskrivning bokad!

    Nu börjar det sjunka in att jag faktiskt är gravid! Det kräver en del koncentration att inte klappa på min svullna mage på jobbet. ^^
    Ringde och bokade tider idag, pratade med världens härligast barnmorska så det här kommer nog bli jättebra:-D Jag och min man jobbar helt olika tider så jag tänkte att det kan vara bra att vara ute i god tid för att hitta en tid som funkar för oss båda. Ska på informationsträff i början av maj och inskrivning 15/5. Jag längtar!!

    Någon annan som har bokat tid?
  2. 1
    Inskrivning bokad! Nu börjar det sjunka in att jag faktiskt är gravid! Det kräver en del koncentration att inte klappa på min svullna mage på jobbet. ^^
    Ringde och bokade tider idag, pratade med världens härligast barnmorska så det här kommer nog bli jättebra:-D Jag och min man jobbar helt olika tider så jag tänkte att det kan vara bra att vara ute i god tid för att hitta en tid som funkar för oss båda. Ska på informationsträff i början av maj och inskrivning 15/5. Jag längtar!!

    Någon annan som har bokat tid?
  3. Medlem sedan
    Mar 2012
    #2
    Vad roligt! Det är helt knäppt att det är så otroligt overkligt! Ska på vårt första besök imorgon! Lite små skraj dock! Lycka till!
  4. 2
    Vad roligt! Det är helt knäppt att det är så otroligt overkligt! Ska på vårt första besök imorgon! Lite små skraj dock! Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Dec 2011
    #3
    Hej!

    Jag och min man har varit på informationsträff med barnmorskan(vi fick en tidig tid lite beroende på att han skulle resa bort med jobbet), och jag har inskrivning den 10 maj. Jag längtar så otroligt! För det innebär att v. 8 kommit och gått. :-)

    Tror inte jag har fattat påriktigt att vi väntar vårt första.... får som du hejda mig själv från att göra eller säga saker på jobbet som avslöjar ;-)
  6. 3
    Hej!

    Jag och min man har varit på informationsträff med barnmorskan(vi fick en tidig tid lite beroende på att han skulle resa bort med jobbet), och jag har inskrivning den 10 maj. Jag längtar så otroligt! För det innebär att v. 8 kommit och gått. :-)

    Tror inte jag har fattat påriktigt att vi väntar vårt första.... får som du hejda mig själv från att göra eller säga saker på jobbet som avslöjar ;-)
  7. Medlem sedan
    Sep 2010
    #4
    Jag har inte riktigt förstått att jag är gravid igen. Vår första blir snart 11 månader och det va inte riktigt planerat att tvåan redan skulle vara på G.
    Jag ringde MVC igår och fick första lediga tid så jag ska dit på torsdag. Får en ny barnmorska vilket känns skönt, gillade inte riktigt den jag hade sist.

    Jag tror att man tar mycket på sin mage utan att man tänker på det, det fick iaf jag höra när jag väntade ettan.
    Så nu försöker jag VERKLIGEN tänka på det så ingen ska börja misstänka något
  8. 4
    Jag har inte riktigt förstått att jag är gravid igen. Vår första blir snart 11 månader och det va inte riktigt planerat att tvåan redan skulle vara på G.
    Jag ringde MVC igår och fick första lediga tid så jag ska dit på torsdag. Får en ny barnmorska vilket känns skönt, gillade inte riktigt den jag hade sist.

    Jag tror att man tar mycket på sin mage utan att man tänker på det, det fick iaf jag höra när jag väntade ettan.
    Så nu försöker jag VERKLIGEN tänka på det så ingen ska börja misstänka något
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    Bokade tid idag. Fick tid för inskrivning den 23/5.
    Informationsträffen hoppar vi över, fick ju barn för 14 månader sen så det känns rätt färskt än.

    Jag är glad att jag inte jobbar (föräldraledig än), skulle haft svårt att dölja, och att orka. Jag är så trött.
  10. 5
    Bokade tid idag. Fick tid för inskrivning den 23/5.
    Informationsträffen hoppar vi över, fick ju barn för 14 månader sen så det känns rätt färskt än.

    Jag är glad att jag inte jobbar (föräldraledig än), skulle haft svårt att dölja, och att orka. Jag är så trött.
  11. Medlem sedan
    Mar 2012
    #6
    Jag har också bokat tid. Fått den 9e maj och längtar så! Wiiiiie har varit på informationsträff och träffade en barnmorska som jag inte klickade med. När min pojkvän berättade om hur mycket han gillade sitt jobb så sa hon "ja det är ju inte alla som får ha det så". Jag hade föreställt mig en bm som är omhändertagande och bryr sig. Nån man kan dela alla sina tankar utan att känna sig dum eller så. Tog modet till mig och bytte igår.. Känner mig nöjd! Har hört massa gott om den nya så tror det blir helt rätt!
  12. 6
    Jag har också bokat tid. Fått den 9e maj och längtar så! Wiiiiie har varit på informationsträff och träffade en barnmorska som jag inte klickade med. När min pojkvän berättade om hur mycket han gillade sitt jobb så sa hon "ja det är ju inte alla som får ha det så". Jag hade föreställt mig en bm som är omhändertagande och bryr sig. Nån man kan dela alla sina tankar utan att känna sig dum eller så. Tog modet till mig och bytte igår.. Känner mig nöjd! Har hört massa gott om den nya så tror det blir helt rätt!
  13. Medlem sedan
    Jan 2012
    #7
    Idag har jag också ringt och bokat tid för inskrivning, vi ska dit den 14 maj är då i vecka 10.
    (Vi skippar hälsosamtalet då vi var på ett samma dag som jag fick MF i feb.)
    Tycker fortfarande det känns overkligt, har inga jättesymptom ännu bara pulsen, lite ömma bröst och på em brukar jag känna mig lite kymigt.
  14. 7
    Idag har jag också ringt och bokat tid för inskrivning, vi ska dit den 14 maj är då i vecka 10.
    (Vi skippar hälsosamtalet då vi var på ett samma dag som jag fick MF i feb.)
    Tycker fortfarande det känns overkligt, har inga jättesymptom ännu bara pulsen, lite ömma bröst och på em brukar jag känna mig lite kymigt.
  15. Medlem sedan
    Jun 2009
    #8
    Vi har också fått din för inskrivning, 2 maj.
  16. 8
    Vi har också fått din för inskrivning, 2 maj.

Liknande trådar

  1. Inskrivning bokad!
    By E med nr 3 in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 15:46
  2. Inskrivning bokad
    By _Busmamman_ in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 10:53
  3. Bokad tid för inskrivning...
    By Fru X in forum _0805 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 09:20
  4. Inskrivning bokad
    By Malin med L och D in forum _0705 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 10:14
  5. Inskrivning bokad.
    By Jag & 3-åring + junior. in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 08:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar