Rulle på RUL
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2009
    #1

    Rulle på RUL

    RUL i fredags allt verkade bra med den lill* där inne. Vi valde att inte kolla kön den här gången heller! Tänkte knappt på könet under Ultraljudet alls förräns BM frågade om det väntade en storebror el storasyster hemma. Dom har som policy här attinte kolla kön.
    Spelar ju ingen roll, frisk bebis däremot håller vi tummarna för!

    När jag frågade E häromdagen vad bebisen ska heta sa hon -Rulle!
    Hon har en bok som heter Nöff nöff Benny som handlar om två grisar, de springer runt runt en pöl och då har Rulle gömt sig i en buske och puttar ner den minsta grisen i pölen...Det hela slutar väl då lillgrisen blir räddad av Klara, tjejgrisen som alla är kära i. Han får sitta med trynet mot hennes kind och värma sig! Då 'ramlar' alla grisarna i pölen tom Rulle Haha vilken story!

    Edith är en riktig liten snackis, nu är det mycket Vad är det? Vad heter hon/han? Osv osv! Konstant sändning
    Den här konversationen hade vi i början av graviditeten:
    -Vad har mamma i magen?
    -En bebis!

    -Vad har pappa i magen?
    -En köttbulle!

    -Vad har Edith i magen?
    -En liten liten mask!

    Haha! Ja hon är för go, ibland försöker hon tänja ut min navel och titta in för hon tror man kan se bebisen där.

    Arbetsnamn är kul! I magen kallade vi Edith för räkan, hon såg ut som en liten räka på första UL vi gjorde!
    Pyret och lillfisen använde vi också, kärt barn har många namn
    När Ediths kusin låg i mammas mage tyckte storebror att bebisen skulle heta Sherekan som tigern i djungelboken. En tjej i min nya ankommstgrupp skrev att en liten kille hon känner tyckte att lillebror skulle heta.... Hero Kanonkula Lasersvärd!
    Haha jag dööör! Så roliga de är

    Men för oss blev det ju som sagt,,, Rulle!
  2. 1
    Rulle på RUL RUL i fredags allt verkade bra med den lill* där inne. Vi valde att inte kolla kön den här gången heller! Tänkte knappt på könet under Ultraljudet alls förräns BM frågade om det väntade en storebror el storasyster hemma. Dom har som policy här attinte kolla kön.
    Spelar ju ingen roll, frisk bebis däremot håller vi tummarna för!

    När jag frågade E häromdagen vad bebisen ska heta sa hon -Rulle!
    Hon har en bok som heter Nöff nöff Benny som handlar om två grisar, de springer runt runt en pöl och då har Rulle gömt sig i en buske och puttar ner den minsta grisen i pölen...Det hela slutar väl då lillgrisen blir räddad av Klara, tjejgrisen som alla är kära i. Han får sitta med trynet mot hennes kind och värma sig! Då 'ramlar' alla grisarna i pölen tom Rulle Haha vilken story!

    Edith är en riktig liten snackis, nu är det mycket Vad är det? Vad heter hon/han? Osv osv! Konstant sändning
    Den här konversationen hade vi i början av graviditeten:
    -Vad har mamma i magen?
    -En bebis!

    -Vad har pappa i magen?
    -En köttbulle!

    -Vad har Edith i magen?
    -En liten liten mask!

    Haha! Ja hon är för go, ibland försöker hon tänja ut min navel och titta in för hon tror man kan se bebisen där.

    Arbetsnamn är kul! I magen kallade vi Edith för räkan, hon såg ut som en liten räka på första UL vi gjorde!
    Pyret och lillfisen använde vi också, kärt barn har många namn
    När Ediths kusin låg i mammas mage tyckte storebror att bebisen skulle heta Sherekan som tigern i djungelboken. En tjej i min nya ankommstgrupp skrev att en liten kille hon känner tyckte att lillebror skulle heta.... Hero Kanonkula Lasersvärd!
    Haha jag dööör! Så roliga de är

    Men för oss blev det ju som sagt,,, Rulle!
  3. Medlem sedan
    Oct 2011
    #2
    Härligt med RUL!

    Haha, ja visst är det härligt med alla frågor och funderingar man får Och vad kul "Hero kanonkula lasersvärd" var, haha..

    Här blir ju arbetsnamnet Amanda eftersom vi vet att det är en liten Amanda därinne redan.

    Grattis till en frisk krabat därinne
  4. 2
    Härligt med RUL!

    Haha, ja visst är det härligt med alla frågor och funderingar man får Och vad kul "Hero kanonkula lasersvärd" var, haha..

    Här blir ju arbetsnamnet Amanda eftersom vi vet att det är en liten Amanda därinne redan.

    Grattis till en frisk krabat därinne
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Vad skönt att det gick bra på RUL.
    Vad söta dom små är när dom funderar på det lilla som ligger i magen.
    När Nellie ser nån som har en gravidmage säger hon bara bäsis i magen.
    Hoppas du i fortsättningen får ha en bra graviditet
  6. 3
    Vad skönt att det gick bra på RUL.
    Vad söta dom små är när dom funderar på det lilla som ligger i magen.
    När Nellie ser nån som har en gravidmage säger hon bara bäsis i magen.
    Hoppas du i fortsättningen får ha en bra graviditet

Liknande trådar

  1. Rulle
    By mollie in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-19, 20:01
  2. Rulle på RUL!
    By Linda & E in forum _1209 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-04-16, 19:40
  3. Ful rulle är det på Max, puh!
    By Elin. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 20:39
  4. rulle
    By bejbis in forum Ryggmärgsbråck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-05, 19:51
  5. Rulle -
    By Poppy in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 14:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar